• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Release notes software update Cisco 8455DVB

Status
Not open for further replies.
Ben de afleveringen van Lost aan het kijken , wat een ellende de series staan gewoon door elkaar.
Dus je bent wel eff bezig tot je de goede hebt.
Menu is ook zeer traag bijv de gids instellen.
Kon allemaal wel wat sneller en overzichtelijker.:thankyou:


Ben het hier helemaal mee eens. Ik vind de menu structuur een drama! Er zijn echt vele manieren om dit overzichterlijk op te bouwen ipv de nu gebruikte menus structuur. Je moet ongeveer 4 ogen hebben om zowel horizontaal als verticaal te kijken en dan is het geelcteerde ook nog eens afgekapt etc. Nee, weinig gebruiksvriendelijk in mijn ogen.

Dat kan en moet echt beter zou ik zeggen...
 
Me ontvanger is klaar voor om te update ontvangen

De release van de nieuwe firmware is uitgesteld naar de nacht van 16 op 17 juni.

Dat is heel goed nieuws.

Ik heb me Cisco ITV zend/ontvanger kunnen omruilen af gelopen dinsdag 09-06-2009 voor eentje met de juiste firmware 1.1.0.E er in.

Alle ITV diensten werken perfekt :) en de rest ook.

Als ik het goed heb, komt in de nacht van 16 op 17 Juni 2009 firmware 1.1.0.F op ITV net.

Ik hoop wel dat het Ziggo ITV team de firmware goed en grondig heeft getest.
Ik heb geen zin om weer de Cisco omruilen naar een firmware update, zoals een paar maanden geleden is gebeurd met de firmware versie 1.0.2.5
 
Dat is heel goed nieuws.

Ik heb me Cisco ITV zend/ontvanger kunnen omruilen af gelopen dinsdag 09-06-2009 voor eentje met de juiste firmware 1.1.0.E er in.

Alle ITV diensten werken perfekt :) en de rest ook.

Als ik het goed heb, komt in de nacht van 16 op 17 Juni 2009 firmware 1.1.0.F op ITV net.

Ik hoop wel dat het Ziggo ITV team de firmware goed en grondig heeft getest.
Ik heb geen zin om weer de Cisco omruilen naar een firmware update, zoals een paar maanden geleden is gebeurd met de firmware versie 1.0.2.5
Als je geen risico wilt lopen, zet dan automatische updates via het menu uit en kijk of er hier klachten verschijnen waar je niet blij van zou worden, of juist reakties waarbij je zegt 'hebben'. Dan kun je later alsnog updaten.
 
Als je geen risico wilt lopen, zet dan automatische updates via het menu uit en kijk of er hier klachten verschijnen waar je niet blij van zou worden, of juist reakties waarbij je zegt 'hebben'. Dan kun je later alsnog updaten.
Een zeer verstandig advies. Ik kijk bij elke firmware update ook eerst altijd een lange tijd wat de klachten van anderen zijn. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat een door Ziggo "geteste" firmware update meer schade aanricht dan goed doet. Vandaar dat ik ook zwaar tegen door Ziggo geforceerde updates ben op mijn persoonlijke eigendommen.
 
Wat ik overigens opmerkelijk vind is dat er weer niet getest is met het downloaden van de laatste test firmware versie in Ziggo/Multikabel gebied. Het lijkt er een beetje op dat Ziggo/Casema het allemaal wat te veel werk om ook in Ziggo/Multikabel gebied met nieuwe firmware versies te testen, terwijl de haperingen bug in de IR-FOX C toch heeft aangetoond dat het gedrag van ontvangers toch kan afhangen van het kabelgebied. Volgende week komt de firmware versie online en dan maar hopen dat het in Ziggo/Multikabel gebied ook goed gaat.
 
Als je geen risico wilt lopen, zet dan automatische updates via het menu uit en kijk of er hier klachten verschijnen waar je niet blij van zou worden, of juist reakties waarbij je zegt 'hebben'. Dan kun je later alsnog updaten

Precies, laat anderen maar proefkonijn spelen en kijk nog even de kat uit de boom, iets wat ik met bijna alle software overigens zou aanraden.
 
Een zeer verstandig advies. Ik kijk bij elke firmware update ook eerst altijd een lange tijd wat de klachten van anderen zijn. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat een door Ziggo "geteste" firmware update meer schade aanricht dan goed doet. Vandaar dat ik ook zwaar tegen door Ziggo geforceerde updates ben op mijn persoonlijke eigendommen.

Ja gelijk heb je, en dank voor je tip ik heb me ontvanger niet meer op auto ontvangen van updates gezet.

Wat ik ook zo raar vind is dat je de pincode van uitgebreide menu niet mag weten als je tijdens loder (het zwarte beeld met die witte balk met de zwarte text Loading... Please Wait) en dan twee keer op menu drukt, dan komt er een groene kader in beeld waar je een pincode voor moet in voeren om in het uitgebreide menu te komen.

Ik vind dit echt kolder, het is mijn persoonlijke eigendom en ik maak uit wat ik me Cisco doe en niet Ziggo.

Je kan toch ook in je bios van een PC komen.
Het moet niet gekker worden.

Wie is het met mijn stelling eens of oneens ?
 
Last edited by a moderator:
Ja en nee,

Nee: omdat ik denk dat je meer verknald dan dat je goed doet als je niet weet waar je wel en niet aan mag/kan zitten.
Ja: Het is wel je eigen apparaat maar je zit wel op het netwerk van...doe je dingen verkeerd zou dat wellicht kunnen leiden tot storingen etc.
Misschien heeft iemand anders hier nog een duidelijkere mening over.
 
Nee: omdat ik denk dat je meer verknald dan dat je goed doet als je niet weet waar je wel en niet aan mag/kan zitten.
Ja: Het is wel je eigen apparaat maar je zit wel op het netwerk van...doe je dingen verkeerd zou dat wellicht kunnen leiden tot storingen etc.
Het wordt ook niet geaccepteerd dat winkeliers het BIOS password van verkochte PC's zetten om te voorkomen dat de klant misschien een foutje maakt bij één van de instellingen. Dan moeten de handleidingen maar duidelijker worden i.p.v. die opsommingen van opties zonder uitleg wat het nu precies doet. Ziggo laat nu opties door fabrikanten dichtzetten omdat ze het hun helpdesk personeel niet te moeilijk willen maken. Als de ontvangers het eigendom zouden blijven van Ziggo en de klanten die dingen in bruikleen hebben dan is dat beleid van Ziggo verdedigbaar, maar niet zodra we het hebben over eigendommen. Het is toch niet normaal dat Ziggo zonder daarover openlijk te communiceren besluit om maar even een paar opties te verwijderen uit de Cisco ontvanger zoals S-Video en de Original mode omdat het anders te moeilijk wordt voor het eigen personeel? Gaan ze nu ook van de TV fabrikanten eisen dat die allerlei opties gaan verwijderen omdat hun helpdesk personeel anders geen support kan verlenen? Ziggo moet niet op de stoel van de fabrikanten willen gaan zitten en dus de support door de fabrikanten laten uitvoeren waar het thuis hoort. Als ik iets verdraai aan mijn analoge TV dan klop ik ook niet bij Ziggo aan voor support.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top