• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NL-1 HD Storingen hier melden

Status
Not open for further replies.
Ik heb ook al elders aangegeven dat history hd niet werkt op netwerk 1081 regio groningen.
 
Nl1-hd

Ik heb 1.32 geinstalleerd, maar heb nog geen verbetering kunnen ontdekken: ik blijf op NL1-HD een korte onderbreking van het geluid (van zo'n 1 seconde om de 5 minuten) houden. :cry:
Het beeld is in orde, net zoals bij 1.30.
 
Ik heb 1.32 geinstalleerd, maar heb nog geen verbetering kunnen ontdekken: ik blijf op NL1-HD een korte onderbreking van het geluid (van zo'n 1 seconde om de 5 minuten) houden. :cry:
Het beeld is in orde, net zoals bij 1.30.

sw 132 is ook met name bedoeld voor Eurosport HD,.
 
Ik heb nu geregeld artefacts op Hystory HD na de upgrade. Had dit voorheen niet.
BER 000000 en signaalsterkte 81

Dat bedoel ik dus :(

zoveel ondersteunde decoders zijn er niet bij Ziggo.
Had Ziggo dit niet beter eerst goed kunnen testen,
op deze paar decoders, voordat ze de update voor
het eurosport HD testkanaal vrijgaven ???

Als je wilt teruggaan naar de oude software versie,
kan dat niet zo 1 2 3, omdat de mogelijkheid niet
wordt gegeven ( althans nu nog niet ), en blijf je zitten
met een gebrekkig systeem :(

Pas als er veel mensen gaan klagen, gaat Ziggo kijken
of ze een downgrade gaan plaatsen.

Eigenlijk moet je zelf de mogelijkheid hebben om dit te kunnen
kiezen vanuit het decoder menu ( of upgrade of downgrade ).

Overigens ben ik wel blij dat er mensen zijn die dit voortouw in
handen willen nemen, ondanks het feit dat ze dan meer ellende
hebben dan plezier ( echter Ziggo moet hun huiswerk eigenlijk
eerst gewoon goed doen ) voordat ze dit vrijgeven.

quote van Anoniem

sw 132 is ook met name bedoeld voor Eurosport HD,.

Dan zou dit geen invloed mogen hebben op de andere kanalen.
Dus mijns inziens een gebrekkige test door Ziggo voordat ze deze
releae vrijgaven.
 
Dat bedoel ik dus :(

zoveel ondersteunde decoders zijn er niet bij Ziggo.
Had Ziggo dit niet beter eerst goed kunnen testen,
op deze paar decoders, voordat ze de update voor
het eurosport HD testkanaal vrijgaven ???

Als je wilt teruggaan naar de oude software versie,
kan dat niet zo 1 2 3, omdat de mogelijkheid niet
wordt gegeven ( althans nu nog niet ), en blijf je zitten
met een gebrekkig systeem :(

Pas als er veel mensen gaan klagen, gaat Ziggo kijken
of ze een downgrade gaan plaatsen.

Eigenlijk moet je zelf de mogelijkheid hebben om dit te kunnen
kiezen vanuit het decoder menu ( of upgrade of downgrade ).

Overigens ben ik wel blij dat er mensen zijn die dit voortouw in
handen willen nemen, ondanks het feit dat ze dan meer ellende
hebben dan plezier ( echter Ziggo moet hun huiswerk eigenlijk
eerst gewoon goed doen ) voordat ze dit vrijgeven.

quote van Anoniem

sw 132 is ook met name bedoeld voor Eurosport HD,.

Dan zou dit geen invloed mogen hebben op de andere kanalen.
Dus mijns inziens een gebrekkige test door Ziggo voordat ze deze
releae vrijgaven.

Ik heb in een eerdere posting aangegeven dat we verschillende testen hebben uitgevoerd met deze nieuwe software. Gelet op aanpassing die Samsung heeft uitgevoerd is er ook geen aanleiding om te verwachten dat er meer blocking zou ontstaan. Je hebt ook kunnen lezen dat veel gebruikers geen verslechtering hebben vastgesteld. Als wij ook maar enige twijfel of aanleiding hadden, waaruit afgeleid zou kunnen worden dat van regressie sprake zou kunnen zijn dan was deze versie niet vrijgegeven. Als je wilt dan mag je me je NAW gegevens per PM sturen, als je in Den Haag woont zouden we een controle kunnen uitvoeren met een sw 130 versie op jouw adres.
 
Ik heb 130 draaien, en peins er voorlopig niet over om over te stappen naar 132 zolang er nog behoorlijk wat meldingen van andere zijn die wel
problemen erbij hebben gekregen, die ze voorheen niet hadden.

Ik durf het pas aan, als jullie ook de downgrade mogelijk bieden, zodat men zelf kan kiezen !
 
Ik ben tevreden over de update, heb geen nieuwe klachten en het beeld op Eurosport HD is goed. Ben nog aan het dubben over NL-1 HD 1080i of 720p. Het beeld op 1080i is beter en minder last van smearing, er is een mankement aan het geluid, kan niet precies zeggen wat het is en het is ook niet prominent. Op het test netwerk nu ook een veel lagere BER op National Geographic HD (00000000) terwijl voordat ik switchede dit toch vaak over de 200 was.

Postcode 6221

Regio Maastricht
 
Ik heb 130 draaien, en peins er voorlopig niet over om over te stappen naar 132 zolang er nog behoorlijk wat meldingen van andere zijn die wel
problemen erbij hebben gekregen, die ze voorheen niet hadden.

Nu weten we het zo langzamerhand wel.
 
Nieuwe decoder

Ik wil nog even iets opmerkelijks melden.

Een kennis van me heeft vorige week een Samsung HD360 decoder aangeschaft. Aangezien hij nu op vakantie is, mocht ik hem even lenen.
Wat me nu opvalt is het volgende:

Mijn eigen decoder geeft op NL-1 HD een signaalsterkte van 61. Daarop heb ik v1.32 draaien en veel last van artefacts.
Als ik mijn decoder door die van hem vervang (met v1.30) dan heeft die een signaalsterkte van 78!! en geen enkele artefact.

Overigens had ik met v1.30 op mijn eigen decoder ook signaalsterkte 61 en artefacts, alleen wel minder dan met v1.32.

Kan ik daaruit concluderen dat mijn eigen decoder een defect heeft?
 
Last edited by a moderator:
Nu weten we het zo langzamerhand wel.

Dus ik mag hieruit concluderen, dat jij het acceptabel vind om slechter
beeld en geluid te krijgen, en dus geen moeite zal doen om Ziggo zover
te krijgen, dat ze met een goede oplossing komen.

Tot op heden geeft Ziggo hierin geen thuis, en zal je met slechter beeld
zitten, totdat ze wel wat willen doen, als er maar genoeg aandacht aan
geschonken wordt.

Tenslotte betaal jij ook om goed digitaal te kunnen kijken toch ?!?!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top