• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe snelheden Power

Status
Not open for further replies.
De modems worden van afstand gereset als je niets doet zodat je na de reset je nieuwe snelheid hebt. Dat gebeurt dus vóór 5 mei, maar dat doen ze dus niet in 1 keer, maar in batches. Pas na het resetten pikt je modem het nieuwe profiel op. Dat profiel staat dan dus al klaar en als je het modem dus zelf reset op het moment dat voor jouw type modem het nieuwe profiel klaarstaat heb je de nieuwe snelheid al wat eerder. :wink:


Nee, gelukkig niet - want anders zou ik niet onafhankelijk in de MGV kunnen meedoen. Niemand van de MGV werkt bij Multikabel/Ziggo.

Okej duidelijk:)
 
Daar ben ik het niet mee eens. Multikabel benadeelt de mensen met een los abbo niet het geeft diegene die een bundel afnemen gewoon nog een streepje voor. Als ze de mensen die een los abbo afnemen zouden benadelen of manipuleren dan zouden ze bv de prijs omhoog gooien van los abbo of juist de snelheid verlagen van dat abbo nu geven ze gewoon de bundels wat extra voordelen.:wink: niks mis mee dus.

Iemand met een bundel heeft hetzelfde internet abbo als iemand die het los afneemt.

Degene die het los afneemt betaald voor dat produkt zelfs meer, als datzelfde produkt alleen voor de bundel klant wordt uitgebreid dan vind ik niet eerlijk.

Of je dit nu ziet als bevooroordelen van bundelaars tov van losse afnemers of benadelen van losse afnemers van bundelaars, komt volgens mij op hetzelfde neer.

Simpel gezegd zouden de produkten in beide gevallen hetzelfde moeten zijn of verkocht moeten worden als 2 aparte produkten.

Is mijn mening tenminste dan hoor.
 
Ik ben het helemaal met je eens Realdaffy,
Immers, een aantal van ons hebben destijds breedbandinternet aangeschaft bij Multikabel/quicknet en hebben gekozen voor een goede snelheid. power is altijd een van de betere abo's geweest van Nederland.
Nu is het ook zo dat je voor het internet iets van 47 euro p/m betaald, voor kabel TV iets van 16 euri en voor telefonie via de kabel dus bijna niets.
Nu is het zo dat als je het bijna gratis product niet wil afnemen je op de zelfde snelheid blijft steken. De prijs blijft hetzelfde maar je krijgt straks dus 25 % minder snelheid dan wanneer je de bundel neemt. De prijs van het internet abo is ruim 70 procent van het totale abonnement. Daarom lijkt het mij onredelijk dat je als afnemer van het internetabo niet de zelfde snelheid krijgt als de afnemer van de bundel. :evil:
Is er iemand in de zaal die rechten heeft gestudeerd en dit aan de wet zou kunnen toetsen?:shock:
groeten,
Ben
 
Ik heb al een aantal jaar veel plezier met mn multikabel verbinding gehad.
Echter zoals er nu met de abonnees wordt omgegaan die geen bundel willen (oa vanwege de brakke telefonie via de kabel), ben ik toch hard aan het denken mijn abonnement maar op te zeggen. De overstap naar ADSL is dan helaas de enigste oplossing, maar dat moet dan maar. Scheelt me ook meteen een heel stuk in de kosten. Ben ik ook meteen verlost van de nieuwsserver en webspace waarvoor je betaal, maar eigenlijk niet tot zeer weinig gebruik.

Misschien dat er meer mensen overstappen naar een andere internet aanbieder dan dat mensen nu ineens een bundel nemen. Ik denk dat dat de enige manier is om Ziggo (Multikabel) duidelijk te maken dat ze de mensen maar beter gelijk moeten blijven behandelen...
 
oa vanwege de brakke telefonie via de kabel
Ik kan je gevoel begrijpen van verschil in snelheid bij een schijnbaar gelijk produkt, maar ik heb zelf ook telefonie via de kabel en deel je mening niet over de kwaliteit. Die is prima. Dat hoeft dus geen reden te zijn om geen telefonie te nemen. En bij een bundel kun je natuurlijk ook gewoon je analoge KPN lijn aanhouden, hoewel die op termijn bij KPN ook gaat verdwijnen als analoge lijn. (een bundel is niet duurder dan de losse produkten)
 
Laat ik het erop houden dat storingen in telefonie voor mij niet toelaatbaar zijn, daar ik niet in het bezit ben van een mobiele telefoon om alsnog de helpdesk te kunnen bellen als ie het weer eens niet doet.
Daarbij spreekt het samengaan van de 3 kabelaars me ook zeker niet aan. Nu kunnen ze helemaal dingen door de consument hun strot duwen, er is gewoon te weinig concurrentie op de kabel. De kwaliteit/prijsverhouding van Ziggo gaat wat mij betreft dan ook volledig de verkeerde kant op. Zo ook de analoge tv waarbij er alleen maar minder zenders in het pakket komen voor een hoger bedrag, alleen om meer mensen over te laten gaan naar digitaal pakket.
 
Zelf hebben we sinds december de Multikabel Power Bundel. En heb tot nu toe netzoveel storingen gehad met de telefonie als met KPN. 0x dus.

Enkele voordelen die Multikabel nog meer heeft:
- Gratis nummerherkenning, dit kost bij KPN extra geld per maand.
- Geen abonnementskosten, KPN was 18-19EURO per maand, en dan had je nog niet eens gebeld
- Belkosten goedkoper dan gewoon KPN, en in praktijk zelfs goedkoper dan Tele2.

Snap dan ook niet wat mensen moeilijk doen over dat ze alleen Power internet hebben, als je gewoon de telefonie erbij neemt, maar het gewoon niet gebruikt, betaal je niks extra. Enige wat er dan voor je veranderd is dat je een nieuw modem krijgt, waar een telefoon poort op zit... en een gratis Digitale decoder ontvangt (alleen verzendkosten dien je te betalen dacht ik)

En deste minder analoge kanalen, deste meer ruimte er over is voor digitale TV, dat betekent of ruimte voor hogere bitrate of ruimte voor meer zenders.
Vergeet ook niet dat andere providers die al langer doen, Multikabel heeft nog het grootste Analoge pakket van alle providers.
In technologische vooruitgang is het helaas niet altijd mogelijk om een win/win situatie te hebben.

En begin nou maar niet weer met concurrentie op de kabel, omdat zoiets niet goed mogelijk is, zonder extreem veel kosten te maken, waardoor het alleen maar duurder wordt.

Zelf ben ik zeer tevreden met Multikabel, en de bundel bevalt ons prima.
 
ja ik ben ook erg benieuwd naar hun antwoord.
Gr.
Mayo
Vandaag antwoord gehad, het gaat alleen voor de bundel gelden, met de mededeling dat er in de toekomst mogelijk nog een aktie gaat komen voor degenen die alleen internet gebruiken. Maar verder geen info.
Dat was het,
Groeten,
Ben
 
Vandaag antwoord gehad, het gaat alleen voor de bundel gelden, met de mededeling dat er in de toekomst mogelijk nog een aktie gaat komen voor degenen die alleen internet gebruiken. Maar verder geen info.
Dat was het,
Groeten,
Ben

Zoals te verwachten was.
 
Lijkt alsof ik de nieuwe snelheden al heb. Zit met download op 1850+ kb/s. Upload komt alleen nog niet in de buurt van de 350kb/s. Kan me router zijn, maar volgens mij moet een Linksys WRT54GL dat wel aankunnen. Ik hou het in de gaten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top