Ik heb een andere theorie: Mogelijk is er een storingsmonteur bij iemand langs geweest die in hetzelfde signaal pad zit als jij en waarbij de monteur iets heeft zitten rommelen aan de apparatuur van Ziggo in dat signaal pad. Dat pakt dan kennelijk nu ook gunstig voor jou uit. De kans bestaat echter dat dit rommelen aan die apparatuur een nadelig effect heeft gehad voor een andere abonnee in hetzelfde signaalpad, zodat over een tijdje na de nodige klachten weer een monteur op pad wordt gestuurd om de klacht van die andere abonnee op te lossen zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met eerdere afregel wijzigingen. Dat kan dan weer een nadelig gevolg hebben voor jouw aansluiting waarna het spelletje opnieuw begint.
Nou, dit is echt puur theorie. En je kunt er ook niets mee.
Tot nu toe blijkt toch steeds weer, dat de oorzaak doorgaans ligt in je eigen bedrading en versterking thuis. Ik stel alleen zelf vast, dat de HD-zenders NED1/2/3-HD op de een of andere manier supergevoelig zijn voor BER.
En waar we het nog niet over gehad hebben is de frequentie van deze zenders. Het is namelijk ook nog mogelijk dat bepaalde type ontvangers op bepaalde frequentiegebieden een (te) hoge zgn drempel ("threshold level") hebben.