• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Not open for further replies.
Ik had hier ook last van sinds zaterdag.
Zit nu te kijken en zowel Ned 1,2 en 3 HD doen het nu goed!

Wonderbaarlijk... Ben benieuwd of het toeval is of dat er iets is veranderd.
Overigens stuur ik het via de decoder optisch (PCM) naar de receiver.
 
nou wat een verbetering, de ''herdenkingsdienst'' van jackson was anders aardig storend om naar te kijken op 3 HD (gelukkig was het nog op 100.000 andere zenders te zien:))!
 
NED3 HD tijden MJ-herdenkig was inderdaad erg slecht. Net zoals de avondetappe met Mart Smeets, het geluid komt echt veel te traag.
Ik heb het geluid via een optische glasvezel aangesloten op de Dolby receiver en het beeld is met HDMI op de tv aangesloten. DD of PCM maakt geen verschil. Net zoals HDMI A, B, C of D. Bij andere HD kanalen geen lipsyncproblemen.
 
Heb Samsung 360 en wordt er gek van.
Vanavond video en audio geprobeerd via HDMI, Scart, composiet en die rood/groen/blauwe tulpstekkers: synch probleem blijft identiek.
Zit dus echt niet in TV, want sommige HD channels zijn perfect.

NL1HD was drama; NL2HD was tijdje het beste; film op NL3HD was vanavond perfect in synch; NL serie nu weer niet.

Het MOET daarom in het signaal of in de 360 zitten. Ik vermoed dat verschillende programmas met verschillende bitrates of andere verschillen worden uitgezonden, en dat de Samsung met sommigen daarvan moeite heeft.

SW versie is meeste recente, en natuurlijk helpt reset van de receiver niet. Maar Ziggo komt via contact nier verder dan dat soort domme suggesties. KOM NOU EENS EEN KEER MET EEN GOEDE TECHNISCHE VERKLARING HIERVOOR !!!

Geef van mijn part toe dat ik naar een andere receiver moet, dan tik ik die EUR 200 GRAAG af als ik maar zeker weet dat daar het probleem mee weg is.

Techneuten hier die wat kunnen roepen !?
 
Geef van mijn part toe dat ik naar een andere receiver moet, dan tik ik die EUR 200 GRAAG af als ik maar zeker weet dat daar het probleem mee weg is.

Amehoela, ik heb een door ziggo gecertificeerde ontvanger gekocht (samsung 360) om hier HD mee te kunnen kijken (op een normale manier). Ging ook prima... tot de start van 1,2,3..........

Tuurlijk.... ik kan nu naar de winkel rennen en een humax halen (schijnen het niet te hebben)

Als jij een nieuwe auto koopt en na 5 maanden stuurt ie alleen nog maar naar links...... dan koop je toch ook geen nieuwe, dan moet het opgelost worden door de garage (die vervangen dan het differcieel:oyeah:)

Als het niet door ziggo op te lossen is......... heb nog garantie tot eind van het jaar op deze ontvanger..... dan gaat hij gewoon retour naar ziggo en leveren ze me maar een andere.
 
Amehoela, ik heb een door ziggo gecertificeerde ontvanger gekocht (samsung 360) om hier HD mee te kunnen kijken (op een normale manier). Ging ook prima... tot de start van 1,2,3..........

Tuurlijk.... ik kan nu naar de winkel rennen en een humax halen (schijnen het niet te hebben)

Als jij een nieuwe auto koopt en na 5 maanden stuurt ie alleen nog maar naar links...... dan koop je toch ook geen nieuwe, dan moet het opgelost worden door de garage (die vervangen dan het differcieel:oyeah:)

Als het niet door ziggo op te lossen is......... heb nog garantie tot eind van het jaar op deze ontvanger..... dan gaat hij gewoon retour naar ziggo en leveren ze me maar een andere.
Daar ben ik het volledig mee eens.
 
Ik ben gisteren even op het kantoor van Ziggo geweest en volgens de medewerker daar zijn ze nu bezig met het verzamelen van de klachten om vervolgens te zoeken naar een oplossing. Ik heb wel gevraagd of het probleem met het geluid bekend was, maar heb niet echt een duidelijk antwoord daarover gekregen. Ziggo wil mij binnen twee dagen gaan bellen.

Ik heb sinds gisteravond wel het gevoel dat er een kleine verbetering inzit maar op NL1 en 3 HD loopt het beeld en geluid nog steeds niet helemaal synchroon. We wachten maar weer af. :frons:
 
Dit is het antwoord wat ik van ziggo kreeg na m'n klacht over de lipsync:

---------------------------
Geachte heer/mevrouw ,

Via de website heeft u een vraag gesteld over "PC9713 - Klacht - TV Digitaal - Storing: Verbinding en ontvangst".

Uw probleem heeft te maken met een bepaalde straling in uw regio, ik adviseer u een beveiligde coax HF kabel aan te schaffen.
----------------------------

Je wordt er toch niet goed van. Ik heb expliciet gezegd dat het probleem bij meer mensen voorkomt en een link naar deze thread bijgevoegd, ze lappen het gewoon aan hun laars. Bepaalde straling in mijn regio, ja zeker van de marsmannetjes. Wat een superklungels.
 
Vandaag ook klachtenformulier ingevuld,link naar dit topic.
Kan wel een Humax gaan kopen,maar wie weet veranderen ze volgende week weer iets en werkt die weer niet goed.
En dan zo maar ff 2 Samsung decoders af gaan schrijven ?
Ik heb 2 HD decoders met dit probleem en mijn oude pana staat ook nog steeds te wachten op de lipsync oplossing die nooit komt.
Ik bump het topic weer op,in de ijdele hoop dat iemand van Ziggo mee leest en op zijn minst gewoon zegt dat er aan gewerkt wordt.
Om diezelfde reden koop ik dus geen Cl+ televisie want een het blijft werken garantie zit er vast niet bij !
En moet ik er daar dan ook 2 van gaan kopen ?
 
Uw probleem heeft te maken met een bepaalde straling in uw regio, ik adviseer u een beveiligde coax HF kabel aan te schaffen.
----------------------------

Zie me al staan in de winkel,mag ik een beveiligde coax van u ?
Winkelier: Brand of inbraak beveiliging meneer ? :schater:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top