• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet met router werkt niet, zonder wel

Status
Not open for further replies.
Ik kom nu ook weer mijn modem in :rolleyes:
Weet niet precies waar het aan lag:roll:
Maar als ik wil nu een homeplug aansluit op een poort van de router, dan werkt het internet niet.
Overigens kan ik ook proberen met mijn Sitecom DC-202 internet te verkrijgen.
 
De WRT160N draait hier vlekkeloos... en gezien de vele klachten en oplossingen hier op het forum moet er ook verder geen probleem zijn. Ik hoop dat je snel de oplossing vindt en dat er misschien toch een probleempje is met het modem van Ziggo. Echter is dat al opgelost lees ik net.
Ik weet niet of dit afschuiven is. Zij ondersteunen (terecht) een eigen aangeschafte router niet. En als je een probleem wilt vinden zul je zaken moeten gaan uitsluiten, dus ook een aangesloten router. En de enige manier om zoiets te testen is door het zonder de router aan te sluiten.

En werkt het vervolgens zonder router, tja dan is het volledig aan de klant om de router werkend te krijgen. Nogmaals, terecht, word dit niet door de HD ondersteund en hieruit vloeit voort dat je er ook geen ondersteuning/hulp bij krijgt.
 
Slechte Internetverbinding met router, prima verbinding zonder router?!

Hallo,

Ik heb bij een klant van ons ook een probleem.
Hij heeft al tijden goede verbinding met zijn pc rechtstreeks op het modem. Maar onlangs wilde hij ook met een notebook erop en dus router geplaatst (Linksys WRT160n). Een van de beste routers die we inzetten. Maar dan werkt de DNS niet goed. Dat wil dus zeggen, de ene keer wel de andere keer niet. Ja, ja het kan raar gaan. Al verschillende andere routers geprobeerd, andere pc's/notebooks maar blijft zelfde geven.
Het enige wat hetzelfde blijft is de modem en de kabel naar boven toe waar de router op zit.

Ook al gebeld met de helpdesk van Ziggo en zij zeiden dat de modem verder goed was en dat ze het ook een vreemd probleem vonden.

Wie oh wie kan ons verder helpen.
 
Wrt160n

Misschien heb ik dan toch geluk met mijn WRT160N :D

Ligt niet aan de Router. Op andere locatie met dezelfde modem en zelfde abo van ZIggo werkt deze prima. Blijf erbij dat het ergens anders aan moet liggen. Of de modem of de bekabeling of de stroomvoorziening.
 
ik heb nu verbinding en goede snelheid via de router en modem.
Nu durf ik niet meer om de verbinding te verbreken om te proberen of e.e.a. ook nog werkt met mijn oude router.
Ik heb de homeplugs er tussenuit gehaald.. en er loopt nu dus helaas een kabel over de vloer van de router naar m'n computer.
 
ik heb nu verbinding en goede snelheid via de router en modem.
Nu durf ik niet meer om de verbinding te verbreken om te proberen of e.e.a. ook nog werkt met mijn oude router.
Ik heb de homeplugs er tussenuit gehaald.. en er loopt nu dus helaas een kabel over de vloer van de router naar m'n computer.

Die kabel die van je router naar je pc loopt kun je zonder problemen, loshalen en netjes weg gaan werken.
Je hoeft hiervoor het modem en de router niet uit te zetten.
 
router Linksys WRT160Nv2

Hoi .....zal wel een overbodige opmerking zijn maar heb je het modem al eens van de spanning afgehaald en de router gerest.
Ik had hetzelfde probleem als jij met dezelfde router maar bij mij was het probleem te verhelpen door het modem compleet van de spanning af te halen en alle apparatuur te ontkoppelen. Vervolgens alles vanaf het begin weer verbinden, nadat je het modem uiteraard weer van spanning hebt voorzien.
Overigens.....je spreekt over de nieuwste firmware terwijl je versie 2 hebt. Die heeft nog geen nieuwe firmware volgens mij. Heb je niet per abuis een downgrade gedaan ??
Suuces.
 
Hoi .....zal wel een overbodige opmerking zijn maar heb je het modem al eens van de spanning afgehaald en de router gerest.
Ik had hetzelfde probleem als jij met dezelfde router maar bij mij was het probleem te verhelpen door het modem compleet van de spanning af te halen en alle apparatuur te ontkoppelen. Vervolgens alles vanaf het begin weer verbinden, nadat je het modem uiteraard weer van spanning hebt voorzien.
Overigens.....je spreekt over de nieuwste firmware terwijl je versie 2 hebt. Die heeft nog geen nieuwe firmware volgens mij. Heb je niet per abuis een downgrade gedaan ??
Suuces.

Er is wel een nieuwere firmware, anders even de helpdesk bellen van Linksys. Da is een 0800 nummer :grin: ipv 0900 bij Sitecom :no:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top