• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Internet geregeld weg

Status
Not open for further replies.
Bel de helpdesk van Eminent Wat ik zie bij eminent-online.nl is dat Nederland: Tel. 0900-EMINENT (0900-3646368) 45 eurocent per minuut

Je hebt nu voldoende informatie om gericht te vragen als er iets bekens is met dit product ic. Ziggo. Verder kun je aangeven wat je hebt getest.
 
Ik heb gisteren bijna hele dag geen problemen gehad , heb dns ingesteld op zowel de 3 pc's als de router.

Deze IP's
195.241.77.55
195.241.77.54

Vanmorgen eerst op de pc van mijn vrouw gekeken en had gewoon verbinding met het internet.
Zet mijn pc aan en heb dan plm 4 minuten verbinding en dan is het weg , geen verbinding meer op beide pc's.
Als ik dan router er tussen weg haal heb ik gewoon verbinding.
Vervolgens zet ik router er tussen en dan heb ik ook weer verbinding.
Ik moet in mijn router mijn cc nummer invoeren die ik ooit van @home gekregen heb maar als ik kijk bij ip-address.com zie ik dat ik daar een ander cc nummer heb, als ik ook ander mac adres in router zet krijg ik een ander IP met een ander cc adres.
Ik heb nu zelfde mac adres in router staan als van mijn pc zodat ik om kan schakelen tussen met en zonder router zonder telkens modem te moeten resetten.
Blijft vreemd allemaal :cry:.


Grtz Casa
 
CC nummers is niet meer nodig. (Altans voor ex Athome gebied weet ik het zeker)
 
Lijkt mij ook omdat zonder het cc nummer ik ook gewoon verbinding heb , tevens moest ik ergens in de router home.nl invoeren bij domain name en zonder dat werkt het ook gewoon.
Op het moment is de verbinding gewoon goed , als de verbinding er is het ik ook gewoon 15/1,4 snelheid wat bij het abbo hoort , daar heb ik nooit probs mee gehad.

Het volgende zie ik als ik ff geen verbinding heb en een trace doe via dos.

C:\Documents and Settings\kareltje>tracert 87.119.194.131
Bezig met het traceren van de route naar 87.119.194.131 via maximaal 30 hops
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.123.254
2 * * * Time-out bij opdracht.
3 * * * Time-out bij opdracht.
4 * * * Time-out bij opdracht.
5 * * * Time-out bij opdracht.
6 * * 15 ms ge-2-0.3001.core3.ams1.nl.inetbone.net [213.203.213.84]
7 * 16 ms 15 ms rdns01.nouzelle.net [87.119.194.131]
De trace is voltooid.

Als ik wel verbinding heb zie ik dit

C:\Documents and Settings\kareltje>tracert 87.119.194.131
Bezig met het traceren van de route naar rdns01.nouzelle.net [87.119.194.131]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.123.254
2 6 ms 5 ms 5 ms 10.205.80.1
3 8 ms 7 ms 6 ms zl-rc0001-cr101-ae20-213.core.as9143.net [213.51.139.1]
4 9 ms 9 ms 11 ms asd-lc0006-cr101-ae3-0.core.as9143.net [213.51.158.100]
5 11 ms 12 ms 11 ms ge-4-0.edge1.ams1.nl.inetbone.net [195.69.144.155]
6 14 ms 13 ms 14 ms ge-2-0.3001.core3.ams1.nl.inetbone.net [213.203.213.84]
7 15 ms 15 ms 14 ms rdns01.nouzelle.net [87.119.194.131]
De trace is voltooid.

Tevens als ik via messenger mezelf een bericht stuur aangezien ik 2 messengers geopend heb duurt het plm 2 a 3 minuten voordat ik het bericht krijg terwijl dat normaal direkt is , er is wel verbinding op 1 of andere manier maar zeer traag , zo traag dat er geen pagina opent en dus ook niet de snelheid op dat moment kan testen.
De verbindingen die dan openstaan blijven ook open omdat er toch verbinding is als is ie dan zeer traag.
Zelfs dns benchmark start niet op omdat die geen verbinding ziet.
Als ik vervolgens release en renew via router doe is de verbinding weer goed voor ff , dit heb ik nooit gehad met beide routers en is dus in 1 keer ontstaan , kan er niet wat met het modem zijn die plots geen router meer ziet ?
Ik vermoed dat dit niks te maken heeft met dns want als ik een mirc script opstart (die rechtstreeks connect op een IP) wat niet gebruik maakt van dns het ook lang duurt voordat deze connect.

Grtz Casa
 
Last edited by a moderator:
Ondervind hier volgens mij het zelfde probleem.

Sinds maandag heb ik het probleem dat internet ineens weg valt.
Modem en router zijn nog te benaden via hun lokale IP.
Na een release / renew op mijn router van de wan interface werkt het internet weer.
 
Lees eens regelmatig de upload/download signaalsterktes in het modem uit (wanneer het goed gaat ter vergelijking, maar natuurlijk vooral wanneer het fout gaat). Wanneer je modem dat weergeeft (scheelt per modem heb ik tot mijn schande uitgevonden) ook (onder, op het zelfde tabblad) een tabelletje dat er ongeveer zo:
Total Unerrored Codewords -1468874132
Total Correctable Codewords 744
Total Uncorrectable Codewords 0
uitziet (dit zijn mijn waarden voor een 100% verbinding; er is al een teller over de kop). Je verbinding is blijkens de trace trouwens niet helemaal weg; maar je hebt moeite met enige tussengelegen stations. Dat kan met het signaal verband houden, maar ook met een andere routering (zou niet mogen maar wanneer je bij fusies netten aan elkaar gaat knopen gaat er wel eens iets mis).

Mees de Roo
 
Heb ik zelf geen ervaring mee maar in de draad:
https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=14029&highlight=arris+touchstone
vind ik:

Arris modems zijn tijdens het opstarten te benaderen via 192.168.100.1 (geen wachtwoord nodig). Eenmaal online is het modem niet meer te benaderen, tenzij het standby staat (maar die optie is meestal uitgeschakeld).

en:

als je de cookie (192.168.100.1) weg haalt dan meestal wel kom je er weer in, probeer dat maar eens?

Ook is er een opmerking dat het alleen zou lukken bij directe modem>PC koppeling; ik ben er niet zeker van of die opmerking juist is, want andere modems hebben daar geen last van.

Ik heb nog wel één vraag:
Je zegt ergens eerder dat je home.nl "ergens" in moet vullen. Waar is dat heel precies in welk tabblad en welke context. Ik kan me voorstellen dat home.nl niet zo'n geslaagde naam is voor b.v. je interne netwerk.:no:

Mees de Roo
 
Home.nl moet ik invullen bij dhcp server bij domain name in de router , staat in de beschrijving van de router als ik @home heb , maar als ik niks invul werkt het ook.
Ik kan niet in het modem komen met alle mogelijkheden die je hierboven beschreef , nu is al sinds uren alles goed , maar het begint meestal smorgens 4 minuten nadat ik mijn pc aanzet.
Dit geklooi met release/renew moet ik ongeveer 4 keer doen dan is alles goed maar savonds rond een uur of 7 begint hetzelfde gedonder weer.
Het lijkt erop dat Ziggo iets veranderd heeft waardoor mijn router elke keer dan een slechte verbinding krijgt met het modem want het is dan allemaal dan dusdanig traag dat bijna niks loopt betreffende internet, verbinding is dan niet compleet weg.
Ik kan dit een tijdje aankijken en wachten tot er iets gebeurd maar daar heb ik weinig zin in.
Zonder router is alles goed maar dan hebben de beide andere pc's geen internet en die worden dagelijks gebruikt voor school etc.

Om dan maar weer 50 euro of meer uit te geven voor een router heb ik ook weinig zin in als blijkt dat het dan ook niet werkt, want mijn oude router en deze doen exact hetzelfde.

Je verbinding is blijkens de trace trouwens niet helemaal weg; maar je hebt moeite met enige tussengelegen stations. Dat kan met het signaal verband houden, maar ook met een andere routering (zou niet mogen maar wanneer je bij fusies netten aan elkaar gaat knopen gaat er wel eens iets mis).

Klopt meestal bij het eerste IP beginnend met 10. is het weg , wat is dat voor een IP ? van modem of een netwerkkast in de wijk ?


Grtz Casa
 
Last edited by a moderator:
Vermoedelijk je wijk-gateway, al zou ik iets in het genre :
82.72.***.1
toepasselijker vinden (dat doet het bij mij wel goed).

Veel van die apparaten hebben echter ook een (intern) ziggo ip-nummer uit het blok 10.0.0.0/8.
Bij mijn weten praat je daar eigenlijk alleen tegen bij het opstarten van je modem (bootp/dhcp) en dan specifiek met de DHCP-server.
Echt helemaal lekker komt het niet over, maar mits het het juiste apparaat is (en niet b.v. je DHCP-server per ongeluk routing aan heeft staan, of er iemand anders leuk is), zou het zo ook moeten werken.
Kunnen andere @home klanten even uitproberen of zij ook die vreemde interne ip-nummers krijgen?

Mees de Roo
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top