R
Robbe
Dus de TV is 1920x1080 maar kan dit niet aan?
Op deze manier komen we weer in de vicieuze cirkel waar iedere fabrikant de vinger naar een ander wijst. Kabel--> TV--->Decoder
Dat gaf ik juist aan, en de consument is de dupe.
Ik heb zojuist nog even verder gelezen op diverse fora, iets dat ik veel eerder had moeten doen, en ik kan alleen maar zeggen dat mensen die overwegen over te stappen op HD om te wachten. Het is belachelijk dat dit systeem na al die jaren nog steeds niet "plug en play" verkocht kan worden.
Ik vind daarom ook de reclame-campagne van Ziggo, met hun HD-voordeel pakket misleidend. Meeste mensen weten niet waaraan ze beginnen. Zoveel haken en ogen die mis kunnen gaan en zoveel producten die blijkbaar niet goed kunnen functioneren dat het misschien wel een grote desillusie kan worden. Uiteraard valt de kabel-exploitant niks te verwijten en ook hij zal je doorsturen naar de tv-kabel of decoder fabrikant.
Enige pluspunt aan dit geheel is dat je tegenwoordig je abonnement per maand kunt opzeggen en de eerste 6 maanden gratis waren dus er geen kosten waren voor dit avontuur.
@Pazuzu, een kabel van 7 meter van 30 euro kopen? Dit geloof je zelf toch niet? Het eerste waar ze de schuld op schuiven is de kabel. Nee ik denk dat die 30 euro dan ook zijn weggegooid.
Ik heb al inmiddels een half jaar aan tv- abonnement-geld weggegooid aan een "verkeerde" kabel.
Kabelexploitanten moeten eerst zorgen dat ze fatsoenlijke producten kunnen leveren c/q adviseren, om hun service , in dit geval HD-TV, te kunnen leveren. Of moet ik Ziggo opbellen en vragen welke kabel ik het beste kan nemen op een lengte van 7 meter? Of misschien moeten ze vermelden dat HD niet mogelijk is op die lengte? Of misschien dat een bepaald merk kabel in combinatie met een bepaalde decoder niet goed samen gaat. Of misschien dat de tv wel niet goed is, ondanks hij voorheen prima functioneerde.
Nog mensen die twijfelen om over te stappen op HD? Mijn advies, wachten. Is ook beter voor je nachtrust. Ik ga slapen, was een vermoeiend avondje HD-TV (not) .
Morgen weer fris op en het HD-pakketje weer opzeggen.
En die dure kabel kan ik misschien gebruiken om de vuilniszakken mee dicht te binden.
Trusten
Op deze manier komen we weer in de vicieuze cirkel waar iedere fabrikant de vinger naar een ander wijst. Kabel--> TV--->Decoder
Dat gaf ik juist aan, en de consument is de dupe.
Ik heb zojuist nog even verder gelezen op diverse fora, iets dat ik veel eerder had moeten doen, en ik kan alleen maar zeggen dat mensen die overwegen over te stappen op HD om te wachten. Het is belachelijk dat dit systeem na al die jaren nog steeds niet "plug en play" verkocht kan worden.
Ik vind daarom ook de reclame-campagne van Ziggo, met hun HD-voordeel pakket misleidend. Meeste mensen weten niet waaraan ze beginnen. Zoveel haken en ogen die mis kunnen gaan en zoveel producten die blijkbaar niet goed kunnen functioneren dat het misschien wel een grote desillusie kan worden. Uiteraard valt de kabel-exploitant niks te verwijten en ook hij zal je doorsturen naar de tv-kabel of decoder fabrikant.
Enige pluspunt aan dit geheel is dat je tegenwoordig je abonnement per maand kunt opzeggen en de eerste 6 maanden gratis waren dus er geen kosten waren voor dit avontuur.
@Pazuzu, een kabel van 7 meter van 30 euro kopen? Dit geloof je zelf toch niet? Het eerste waar ze de schuld op schuiven is de kabel. Nee ik denk dat die 30 euro dan ook zijn weggegooid.
Ik heb al inmiddels een half jaar aan tv- abonnement-geld weggegooid aan een "verkeerde" kabel.
Kabelexploitanten moeten eerst zorgen dat ze fatsoenlijke producten kunnen leveren c/q adviseren, om hun service , in dit geval HD-TV, te kunnen leveren. Of moet ik Ziggo opbellen en vragen welke kabel ik het beste kan nemen op een lengte van 7 meter? Of misschien moeten ze vermelden dat HD niet mogelijk is op die lengte? Of misschien dat een bepaald merk kabel in combinatie met een bepaalde decoder niet goed samen gaat. Of misschien dat de tv wel niet goed is, ondanks hij voorheen prima functioneerde.
Nog mensen die twijfelen om over te stappen op HD? Mijn advies, wachten. Is ook beter voor je nachtrust. Ik ga slapen, was een vermoeiend avondje HD-TV (not) .
Morgen weer fris op en het HD-pakketje weer opzeggen.
En die dure kabel kan ik misschien gebruiken om de vuilniszakken mee dicht te binden.
Trusten