T
TVdigitaal
Beste TVdigitaal - in hoeverre is Ziggo al bezig met de analyse van dit probleem? Is de oorzaak (en oplossing) al bekend?
Even voor de duidelijkheid we hebben het dus over de hicks in het Dolby Digital geluid dat sommige gebruikers ervaren op Nederland1, 2 & 3 HD zoals ook gemeld in dit topic. Met betrekking tot het "normale" stereo geluid op deze HD kanalen zijn ons geen klachten bekend.
We analyseren continu maar hebben geen probleem/oorzaak waargenomen. Inmiddels is "Hilversum" weer bij geschakeld. Heb inmiddels wel begrepen dat Ziggo niet de enige aanbieder is waar klanten met een dolby set hiks ervaren in het geluid vandaar dat we dus ook weer contact hierover hebben met "Hilversum". Zoals hier ook al eens aangeven Ziggo doet zelf geen enkele bewerking aan de HD kanalen we geven deze 1:1 door zoals we ze binnen krijgen.
Vraag aan de gebruikers die problemen ervaren op de Dolby Digital track:
- Ervaar je de problemen op alle 3 de HD kanalen van de publieke omroep?
- Is dit altijd op de DD track op 1,2,3 HD, of gaat het soms ook goed?
- Welke decoder gebruikt je?
- Hoe is deze aangesloten? Welk type audioset?
- De conclusie dat je de problemen niet op standaard stereo track hoort is correct?
Alvast bedankt voor jullie input, ik zal zodra ik meer weet hier op terug komen.