• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Hickups

Status
Not open for further replies.
Ik heb gisteren een nieuwe Denon receiver aangesloten, en ik merk nu ook hickups (inderdaad een tiende van een seconde) op Ned HD via Dolby.

Ik denk dat het probleem aan de NPO ligt (er van uit gaand dat Ziggo het signaal niet aanpast).

Hier komen dus twee problemen samen: lipsync problemen op Samsung decoders, en hickups bij Humax decoders.
Ik denk dat de humax op een gegeven moment ziet dat de audio out of sync loopt, en dit aanpast: hickup.
De Samsung doet dit niet, en dus blijft het out of sync, tot je zapt.

Heerlijk weer als je als consument onbewust tot beta tester wordt gebombadeerd.

Bij dit soort problemen lijkt het mij altijd beter dat de technici van Ziggo/NPO direct met technisch onderlegde mensen als Archie communiceren.
Dan zouden problemen veel sneller verholpen kunnen worden.

Dit zal wel nooit gebeuren.
 
Wanneer ik alle berichten lees m.b.t. problemen ontvangst TV dan krijg ik toch zo langzamerhand het gevoel dat wij als consumenten in het geheel moeten dansen naar de pijpen van de TV / media aanbieders.
Óók waneer zij de situatie niet voor elkaar hebben.
Bedrijven als ZIGGO bepalen zo langzamerhand als een totaal regime wat wij als consument nu wel of niet mogen en kunnen.
Zij bepalen welke TV je moet kopen. Welke TV je niet mag kopen. Hoe jij je signalen ontvangt.
Het is één grote vorm van arrogantie en machtspositie.
Nog niet zo erg lang geleden dan kregen we het signaal binen via een antenne en verder bepaalden wij als consument wat we er mee deden.

Ik word van deze gehele situatie wel erg onpasselijk en óók erg boos.
Misschien moeten we massaal allemaal eens ons abonnement niet betalen.
Mogelijk verdwijnt dan die arrogantie.:evil::evil::evil:
 
Hickups Ned.HD

Beste forumleden,
Het lijkt mij verstandig, dat Ziggo met een verklaring komt, dat er problemen zijn met Ned 1-2-3-HD.
Natuurlijk kan er altijd iets niet goed gaan, maar wees dan duidelijk naar de consument.
Nu gaan de forumleden diverse dingen uit proberen, die tot nu toe geen enkel resultaat hebben opgeleverd, en in sommige gevallen ook geld kosten.
Dus Ziggo, speel open kaart, ook voor de consument die via Alphacrypt kijkt.
Laat Ziggo ook aangeven, wat zij er aan gaan doen en op welk termijn.
Dit alles om te voorkomen, dat de irritatie t.o.v.Ziggo alleen maar toe neemt.
Prettig ( hikkend) weekend toegewenst.
JanvdB
 
Ziggo laat eens wat weten of jullie serieus met dit probleem bezig zijn en laat de klant niet het werk doen.
De klant is immers koning:evil::evil::evil:
 
Ik denk dat de enige die echt uitspraken hierover kan doen anoniem is, en die is op vakantie.
Bij Lijbrandt overigens geen probleem met Ned 1,2 en 3 HD dus het lijkt me toch Ziggo (encoder) gerelateerd.
 
pc 4708

Postcodegebied 4708;
Ook hier bij NL 1,2 en 3 in HD deze hick-ups in het geluid.
Ik ontvang het geluid in Dolby,
en gebruik;
als ontvanger de Humax 5050
tv; Panasonic plasma 42 inch
surround; Bose 3-2-1

Nog niet verder geexperimenteerd maar vervelend is het wel.
 
Last edited by a moderator:
Ik heb nog altijd last van dit probleem.

Hick-ups komen alleen voor als ik geluid beluister via Bose 3-2-1 én ik naar NL1,2,3 HD kijk (met dolby digital)

De combinatie Bose 3-2-1 en ZDF (bij een dolby digital uitzending) levert dus geen problemen op.

Ook levert de combinatie Bose 3-2-1 en NL1,2,3 HD (met 'normaal' geluid) geen problemen op.

Wat kan de oorzaak zijn van dit probleem?

Ik hem mijn Bose 3-2-1 al meerdere keren ter reparatie aangeboden, maar daar kan men niets vinden. Ik denk ook niet dat het probleem in de Bose zit (aangezien dolby digital geluid via bv. ZDF) wel goed weergegeven wordt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top