• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen zenders meer te sorteren op Sony tv (alphacrypt)

Status
Not open for further replies.
Ongelofelijk. Werkelijk. :? Dit gaat echt te ver allemaal.

En waar het dalijk op neer komt:

> Ziggo is onschuldig, want ze ondersteunen geen Alphacrypt
> Sony is onschuldig, want ze ondersteunen de DVB-C tuner niet icm Ziggo
 
Ik vermoed eerder dat de helpdesk van Sony een standaard antwoord geeft, net als de helpdesk van Ziggo zou doen als je daar dezelfde vraag zou stellen. De helpdesken zijn vermoedelijk niet op de hoogte hiervan. Ik denk dat je alleen bij een ander deel in de sony-organisatie iemand zou kunnen vinden die wel weet waar het om gaat.
Maar dan zou de Helpdesk toch beter kunnen zeggen: "We gaan het even voor u uitzoeken."? Dat zou bij mij vertrouwen wekken. Dit niet.
 
Ik vermoed eerder dat de helpdesk van Sony een standaard antwoord geeft, net als de helpdesk van Ziggo zou doen als je daar dezelfde vraag zou stellen. De helpdesken zijn vermoedelijk niet op de hoogte hiervan. Ik denk dat je alleen bij een ander deel in de sony-organisatie iemand zou kunnen vinden die wel weet waar het om gaat.

Zoals ik al zei.

Het terug flashen zoals anoniem aangaf gaat alleen als Ziggo/Anoniem de getroffenen rechtstreeks in contact kan brengen met het juiste persoon binnen Sony.
 
Sorry maar als consument ben je toch beschermd??? Ziggo moet dit oplossen met Sony en niets anders. Ziggo zou een pleefiguur slaan wanneer ze de klanten hierbij niet helpen.
 
Wat ik het erge aan dit verhaal vind is dat Ziggo naar Sony wijst, en Sony vervolgens de vermoorde onschuld speelt.

Wat ik alleen moeilijk vind te geloven is dat een bedrijf dat zo moeilijk doet over firmware updates, "zomaar" een update zou uitbrenden die specifiek voor Ziggo is ontwikkeld. De problemen met de Alhacrypt CAM in de V3500 of V4000 serie hebben ze mijninziens nooit opgelost. En nu zou Sony 'zomaar' een update uitbrengen die specifiek voor Ziggo is gemaakt?

Van de andere kant moet een firmware ongetwijfeld van de fabrikant afkomst zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo zelf een firmware in elkaar gaat knutsselen. Al zou dat wel de genoemde fouten van ontbrekende teksten in het menu, en ondertitelingsproblemen verklaren.

Kortom als consument sta je aan de zijlijn te wijzen naar 2 grote partijen die alles in de doofpot duwen en het probleem bij jou neerleggen.

P.S. Vanavond eens kijken of mijn Philips 32PFL8404H/12 deze optie (zenderinstellingen zelf kiezen) wel nog heeft. Ook deze Philips met CI+ slot krijgt automatisch zenderwijzigingen door. Ik hoop dat ik het zelf nog mag kiezen.. :sad:
 
Sorry maar als consument ben je toch beschermd??? Ziggo moet dit oplossen met Sony en niets anders. Ziggo zou een pleefiguur slaan wanneer ze de klanten hierbij niet helpen.

Uit de reacties van Anoniem in deze thread is al op te maken dat Ziggo niets zal doen voor de getroffen klanten, en van Sony is, zoals ik zelf al heb uiteengezet, ook niets te verwachten.

Ik denk dat getroffen klanten maar twee opties hebben. Eén optie is teruggaan naar de handelaar waar het toestel is gekocht en aanspraak maken op garantie (omruiling), aangezien het toestel nu niet meer functioneert zoals in de handleiding is beschreven en daarom als 'defect' mag worden aangemerkt. Zoals in deze thread is te lezen zijn er mensen die met succes van deze optie gebruik hebben kunnen maken, omdat er al toestellen met de foute Ziggo update terug zijn gekomen bij leveranciers. De andere optie is de publiciteit opzoeken en contact opnemen met consumentenprogramma's zoals Kassa of Radar. Ik denk dat die er na lezing van deze thread wel brood in zien om er een item van te maken. Een kabelexploitant die moedwillig en stilzwijgend TV-toestellen van zijn klanten kreupel maakt lijkt mij groot nieuws. Daaraan zou dan wellicht meteen een meer fundamentele studiodiscussie gekoppeld kunnen worden over het hoe en waarom van CI+. Mag een Gradus Vos nog eens komen uitleggen waarom CI+ zo 'goed' is voor ons.
 
Uit de reacties van Anoniem in deze thread is al op te maken dat Ziggo niets zal doen voor de getroffen klanten, en van Sony is, zoals ik zelf al heb uiteengezet, ook niets te verwachten.

Ik denk dat getroffen klanten maar twee opties hebben. Eén optie is teruggaan naar de handelaar waar het toestel is gekocht en aanspraak maken op garantie (omruiling), aangezien het toestel nu niet meer functioneert zoals in de handleiding is beschreven en daarom als 'defect' mag worden aangemerkt. Zoals in deze thread is te lezen zijn er mensen die met succes van deze optie gebruik hebben kunnen maken, omdat er al toestellen met de foute Ziggo update terug zijn gekomen bij leveranciers. De andere optie is de publiciteit opzoeken en contact opnemen met consumentenprogramma's zoals Kassa of Radar. Ik denk dat die er na lezing van deze thread wel brood in zien om er een item van te maken. Een kabelexploitant die moedwillig en stilzwijgend TV-toestellen van zijn klanten kreupel maakt lijkt mij groot nieuws. Daaraan zou dan wellicht meteen een meer fundamentele studiodiscussie gekoppeld kunnen worden over het hoe en waarom van CI+. Mag een Gradus Vos nog eens komen uitleggen waarom CI+ zo 'goed' is voor ons.

Optie drie.
Spreek de rechtsbijstand aan.
Laat die maar eens uitzoeken wie er verantwoordelijk is.
(Als het mijn tv was geweest, had het hier al gelegen.)

Ps. Gradus reageert toch niet (op email)
 
Ziggo mag niet zo maar software ergens neerzetten waar het niet hoort, dat is hier WEL gebeurd. Ziggo is in mijn ogen de schuldige en het doorgeefluik. Ziggo mocht alleen niet doorgeven en heeft dit toch gedaan. De mensen van Sony hebben geen sofware op het Ziggonetwerk gezet, dat heeft Ziggo zelf gedaan.

Ziggo moet zorgen voor een adequate oplossing d.m.v. de voorlaatste software aan te beiden met een hoger versienummer (zoe moeilijk kan dat niet zijn!!). Dit moet Ziggo dus oplossen met Sony. Als consument kun je wel degelijk Ziggo aansprakelijk stellen voor het vernaggelen van je televisie. Ziggo had geen software aan mogen bieden die de tv slechtere functionaliteiten geeft. Waar die software vandaan komt dat zal je als eigenaar een worst zijn, dat is allemaal leuk kastje naar de muurstuur geschuif wat Ziggo in deze gewoonweg niet kan en mag doen. Ziggo moet met Sony contacten en niet de consument die zich geen weg kan banen in de wirwar van kanalen bij Sony en/of Ziggo!!!!
 
Als Ziggo dan zo nodig zijn eigen kanalenlijst wil aanhouden, wat overigens volgens mij een kwestie van geld is, dan zal Sony alsnog met een "zab bare"en in volgorde te zetten favorietenlijst moeten komen. Als ik het her en der zo lees hebben andere merken tv's deze optie wel.

Ik heb mijn 40w5500 gekocht bij de Mediamarkt en zal hem hier weer inleveren met de klacht dat sommige functies ineens niet meer werken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top