• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen beeld met HDMI connectie...

Status
Not open for further replies.
Welke decoder heb je?
De H360R of de H360RA?
De H360R heeft grote problemen met HDMI.
De "opvolger" H360RA werkt wel goed met HDMI.
Dus let erop dat die A erachter staat.

Ik heb Ziggo 5 weken terug bij aangetekende brief verzocht mij een H360RA type te geven. Ik heb nog niets gehoord. Ik denk dat ik de consumentenbond inschakel. Ik kan geen FULL HD TV bekijken.
 
Samsung

Ik heb ZIGGO een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik een andere SAMSUNG decoder wens. Ik kan geen FULL HD tv bekijken.
 
Nogmaals....


Op jullie decoder staat Samsung, voor garantie en storingen zulleen jullie contact op moeten nemen met jullie leverancier.
Bijvoorbeeld, wanneer je de decoder bij de mediamarkt heb gekocht dien je gebruik te maken van hun serivicedesk.

Je kan natuurlijk ook rechtstreeks contact opnemen met Samsung Nederland.

Ondanks dat Ziggo de decoders ondersteunt, hoeven ze geen support op hardware problemen te geven. Ga hier voor naar de verkopende partij, en maak aanspraak op je garantie.
 
Ik heb ZIGGO een aangetekende brief gestuurd met de mededeling dat ik een andere SAMSUNG decoder wens. Ik kan geen FULL HD tv bekijken.


Dat kan je wel wensen, maar je dan moet het wel zo zijn dat jij de Decoder bij Ziggo hebt aangeschaft. Indien dit niet het geval is zit je dus verkeerd met je claim.

Snap dat het frustie is dat het niet werkt. Maar zorg wel dat je aanklopt bij je juiste personen/bedrijven.

ps. reeds je HDMI kabel gecheckt? Is deze wel goed, probeer eens een HDMI 1.3 A/B kabel......
Wanneer de decoder wel via scart signaalgeeft, doet hij het dus deels wel.
Wat gebeurt er als jij je tv via component aansluit?
 
Of even met je ontvanger langslopen bij iemand anders die een TV met hdmi heeft en daar even kijken. En/of een werkende ontvanger van iemand op jouw TV proberen. Dan weet je misschien wat zekerder welke schakel in de keten niet werkt.

De Humax HD ontvanger is trouwens aan te raden als je hem nog om zou kunnen ruilen, is een moderner en nieuwer ontwerp, energiezuiniger en kleiner dan de Samsung.

Bovenstaande is correct, staat echter los van het feit dat een Samsung decoder ook naar behoren moet werken.
Uit eigen ervaring weet ik dat mijn exemplaar dit doet....... vaak wordt de fout gemaakt dat de decoder zoals hier ook al is besproken.... niet goed ingesteld is.... of te wel, de instellingen niet wijzen naar de juiste uitgang.
 
Hier geen problemen met het beeld van de samsung.
Was vanaf het begin al perfect.

Enkel het geluid valt een enkele keer weg op de optische
aansluiting. Echter, ik wil ook van DD genieten, en zet de decoder
bewust dus niet op pcm uitsturing. Ik kijk namelijk vaak Discovery HD en
Ngc HD. Deze twee zenden bijna altijd in DD 3-2 formaat uit.
 
Samsung

Beste Mensen,

Ik heb vandaag een Ziggo Samsung DCB-H360R pakket gekocht. De keus was tussen deze en een Humax HD decoder. Van te voren wel een beetje bekeken wat de ervaringen waren maar qua beeld zouden ze gelijkwaardig zijn. Uiteindelijk met de Samsung thuis gekomen en geprobeerd aan te sluiten op mijn gloednieuwe Pioneer KRL-37V televisie maar er komt met geen mogelijkheid beeld via de HDMI kabel. Na een beetje rondneuzen op internet, dit forum en gebeld te hebben met de Ziggo helpdesk blijkt dit een welbekend probleem te zijn. Ik heb een firmware update gedaan maar nog steeds geen resultaat, wel beeld via de scart aansluiting. Er gaat dus iets mis in de communicatie tussen de TV en de decoder waarschijnlijk. Ik ben van plan om morgen waarschijnlijk terug te gaan naar de winkel om deze decoder om te ruilen voor een Humax. Mijn vraag is de volgende:

Hebben jullie nog suggesties om de HDMI toch aan de praat te krijgen? Ik heb zowat alles geprobeerd volgens mij (zowel op tv als decoder).

De HDMI kabel is van prima kwaliteit en gloednieuw dus daar ligt het gewoon niet aan. Waar ik me zeer aan stoor is dat dit een welbekend probleem bij Ziggo is (medewerker helpdesk noemde iets van 25% van de klanten) en dat ze toch doorgaan met de verkoop van iets wat niet betrouwbaar is, voor 200 euro!! Ik snap dat het in ontwikkeling is, maar je kunt gewoon niet zulke bedragen gaan vragen voor iets waarvan je weet dat het een grote kans van falen heeft. Ze verwezen me trouwens door naar de Samsung helpdesk maar ik heb weinig hoop dat ze daar het probleem op kunnen lossen.

Enig commentaar of opmerkingen zijn welkom. Misschien dat anderen soortgelijke ervaringen hebben (in de laatste maanden)?

Met vriendelijke groet,
Ivo

hallo,
Ik heb al sinds 20 aug 2008 geen beeld via HMDI. Ik kijk via een tulpstekker. Ik heb Ziggo nu 2 brieven en diverse e-mails gestuurd. Volgende keer ga ik naar een Geschillencommisie toe.

groeten Mark
 
Ik heb ook al meer dan een maand geen beeld via HDMI. Heb de decoder omgeruild maar heb nog steeds geen beeld via HDMI. M'n HD-DVD speler, TViX M6500 en PS3 werken wel via HDMI. Ik kijk nu maar gewoon via component en wacht wel tot er fatsoenlijk in HD uitgezonden wordt voordat ik kijk naar een andere decoder. Het WK is pas weer in 2010 dus wat dat betreft heb ik nog even ;).
 
Ik heb ook al meer dan een maand geen beeld via HDMI. Heb de decoder omgeruild maar heb nog steeds geen beeld via HDMI. M'n HD-DVD speler, TViX M6500 en PS3 werken wel via HDMI. Ik kijk nu maar gewoon via component en wacht wel tot er fatsoenlijk in HD uitgezonden wordt voordat ik kijk naar een andere decoder. Het WK is pas weer in 2010 dus wat dat betreft heb ik nog even ;).

welk merk / type TV gebruik je
 
Tatung V42EMGI

't zou goed kunnen dat het daadwerkelijk aan m'n TV ligt hoor, maar hij heeft het tijdens het EK prima gedaan via HDMI.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top