• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fluctuaties in snelheid

Status
Not open for further replies.
Ook ik heb hier sinds deze week (is hier op 07 jan. begonnen na een storing sávonds en dus helemaal geen internet had) problemen met de snelheid.

Klopt, en het was al iets eerder dan de storing die je noemt. Sinds afgelopen zondag al. Er zijn wel werkzaamheden aan de gang in jouw regio om te upgraden, daar had de storing ook mee te maken en dat is nog niet klaar. Dus het zou binnen niet al te lange tijd beter moeten worden.

Dat de helpdesk je die standaard-testjes laat doen is vervelend, maar om een probleem vast te stellen moeten ze wel via een vast protocol werken en je dit vragen. Als je dat zelf vantevoren al gedaan hebt en ze dat vertelt scheelt het tijd en frustratie bij jou :wink:. Daarna kunnen ze verder ook niets voor je doen behalve een monteur inplannen, maar dat heeft niet zoveel zin. Ik zou even afwachten dus en in de gaten houden op het forum of er meer info komt de komende we(e)k(en) hierover.
 
Maar hoe lang moet dat wachten duren.
Ik zou wel weer eens massaal een klacht willen indienen via RADAR. Ik betaal ongeveer €50 en dan ligt het aan de capaciteit, dat ik alleen 's ochtends om 6.30 van de snelheid kan genieten.

Vreemd toch?
 
Re:

Hallo Cees,

Bedankt voor je reactie in deze.

Ik begrijp dat ze zich aan een bepaald protocol moeten houden/volgen, maar ik had hem, zoals jij al opperde, gemeld dat ik alles al had getest.
(waarom ik dat nog steeds iedere keer test is mij een raadsel, maar je doet het toch iedere keer weer :-)

Wellicht dat ze misschien is wat meer moeten communiceren intern? Ik bedoel als jij weet dat er onderhoud/werkzaamheden zijn, zou het dan niet handig zijn als de helpdesk daarvan dan ook op de hoogte is? Scheelt misschien een hoop uitleg en kan wellicht wat frustratie wegnemen bij klanten?

Dit geldt overigens tevens voor de site Storing/Onderhoud, waarom zetten ze het daar niet op? Daar is het toch voor, of snap ik het niet?! :)
 
Ik kreeg enige tijd geleden ook het gevoel dat de snelheid fluctueerde. Ik heb daarop een scriptje gemaakt dat iedere 30 minuten 2 testbestanden van 100MB download:
https://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin
https://speed10.multikabel.net/100mb.nul

De resultaten heb ik even in een grafiekje geladen. Afbeelding is klikbaar:


Zoals te zien is haal ik de geadverteerde snelheden alleen wanneer iedereen aan het slapen is. Van 9:00 tot 23:00 is het bedroevend. Ten overvloede, voordat het script begint met downloaden stopt het eerst mijn newsleecher. Er kunnen dus kleine fluctuaties inzitten die door browse activiteiten worden veroorzaakt, maar niet in de orde van grootte zoals die nu worden getoond. Ik ben op dit moment behoorlijk teleurgesteld in de performance die Ziggo mij biedt.
 
Re:

Hallo Cees,

Ik snap er nu werkelijk niets meer van.
Zit op dit moment zelfs met een download snelheid van 1300Kbps.
Volgens de website zouden er inderdaad werkzaamheden geweest zijn in dit postcode gebied, maar de website meld tevens dat deze afgerond zijn.

Zou het niet zo kunnen zijn dat er wellicht hier op deze postcode teveel mensen met een hoger abbo op het zelfde kanaal zitten op de CMTS?

Waarom is de snelheid over het algmeen dan ook bij mij inderdaad s'nachts een stuk hoger als overdag? Het zou het probleem wel kunnen verklaren.

Even een korte vraag aan jou Cees, heb jij zelf ook last van dit probleem of?
 
Zou het niet zo kunnen zijn dat er wellicht hier op deze postcode teveel mensen met een hoger abbo op het zelfde kanaal zitten op de CMTS?

Waarom is de snelheid over het algmeen dan ook bij mij inderdaad s'nachts een stuk hoger als overdag? Het zou het probleem wel kunnen verklaren.

Even een korte vraag aan jou Cees, heb jij zelf ook last van dit probleem of?

Ja da's een bekend probleem hier in de buurt, ik heb hetzelfde als jij. Die werkzaamheden die op de website staan hebben daar niets mee te maken, want die zie ik alleen als ik 1601 als postcode kies, en dit capaciteitsprobleem speelt in een groter gebied. Ik hoop dat dit binnenkort een stuk beter wordt want er wordt aan een upgrade van het netwerk gewerkt. Tot die tijd zit je nog met het spits-effect.

Bij mij ziet het er nog wat slechter uit als de plaatjes die je hierboven genoemd ziet door Wimmel. Zie het bijgaande plaatje (klik erop voor een vergroting)
 

Attachments

  • 090113.jpg
    090113.jpg
    20,9 KB · Views: 52
Hallo mensen,

In meerdere topics heb ik laten weten dat mijn snelheid op bijna elke dag wel een uurtje of 2 a 3 erg langzaam was. Ik heb een alles in 1 extra pakket, en behoor dus 20Mbit download te hebben, en 3Mbit upload. Mijn snelheden stortte bijna elke dag wel in elkaar tot maar 5Mbit download, en de upload bleef altijd prima. Ik had dit probleem ongeveer vanaf 10 december vorige jaar, en heb echt meer dan 10 maal gebeld met de helpdesk die mij van alles probeerde wijs te maken, en dingen beloofde die ze niet nakwamen (oa terug bellen voor afspraken monteur).

10 december voor het eerst echte storing, heb niet gebeld omdat ik verwachte dat het wel goed zou komen.
16 en 18 december gebeld, na tweede belletje zou ik terug gebeld worden (niet nagekomen).
21 december moest ik alles voor de zoveelste keer testen, en het zou aan de technische dienst worden doorgegeven.
26 december gebeld, medewerker zou terug bellen voor afspraak (niet nagekomen).
28 december gebeld, medewerker heeft afspraak gemaakt voor vrijdag 9 januari tussen 17:00 en 22:00 uur.
30 december, het is weer raak.
3 Januari, het is weer raak.
7 Januari, het is alweer raak.
Vrijdag 9 januari, eindelijk de monteur is geweest.

Nadat mij werd verteld door de helpdesk medewerkers dat het niet aan het modem zou liggen, want tenslotte heb ik het laatste model van Motorola surfboard v21, waren ze er van overtuigd dat het aan mijn PC of kabels lag. Nou ik ben niet zo achterlijk, en weet dondersgoed wat er bij mij thuis speelt op mijn PC en qua bekabeling. Toen de monteur thuis langs kwam vertelde ik hem wat er allemaal gezegd is tegen mij door de helpdesk medewerkers, en zelfs de monteur schrok daar een beetje van, en zei dat het onzin was dat het niet aan het surfboard kon liggen. Ziggo is overgegaan op een nieuw netwerk met nieuwe techniek, en daar konden de modems niet goed mee overweg, dat was zijn conclusie. Om te bevestigen dat het zo zou zijn, heb ik een nieuw modem gehad die Docsis 3 volledig ondersteund (Scientific Atlanta modem), en je raad het al, ik heb nu totaal geen last meer van trage verbindingen en me download en upload blijven nu goed en stabiel. Dus ik raad iedereen aan gewoon een nieuw modem te eisen.

En wat betrefd de helpdesk medewerkers, zelfs me dochter van 6 jaar heeft meer verstand :schater:
 
Ziggo is overgegaan op een nieuw netwerk met nieuwe techniek, en daar konden de modems niet goed mee overweg, dat was zijn conclusie. Om te bevestigen dat het zo zou zijn, heb ik een nieuw modem gehad die Docsis 3 volledig ondersteund (Scientific Atlanta modem), en je raad het al, ik heb nu totaal geen last meer van trage verbindingen en me download en upload blijven nu goed en stabiel. Dus ik raad iedereen aan gewoon een nieuw modem te eisen.

Welk modem heb je dan nu (type Scientific Atlanta??) ?
Want ik vind het verhaal een beetje vreemd wat die monteur verteld heeft. Docsis-3 werkt helemaal nog niet en er zijn helemaal nog geen modems voor beschikbaar. De enige modems die geschikt zijn zijn van Arris type Touchstone TM-702 en daar heeft Ziggo net een contract voor afgesloten (zie ook dit topic). Die worden pas in maart/april geleverd.
 
Ik zal morgen even het type opzoeken, tis nu te donker en ga pitten :wink:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top