• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ervaringentopic Ubee EVW3200 WiFi-modemrouter Ziggo (Deel 1)

Status
Not open for further replies.
Ik heb gisteren mijn Ziggo alles in 1 pakket ontvangen met de nieuwe UBEE modem.

Helaas moet ik constateren dat bijna elk half uur / uur de internet verbinding weg valt.

Lang gebeld met de helpdesk. Omdat het modem zo nieuw is weten ze het zelf ook niet. Alle lampjes branden en bij Ziggo zien ze dat het modem wel verbinding heeft. Het ligt 100% niet aan mijn computer, daar ik ook andere apparaten als iPhone, MediaSpeler en TV verbonden heb en die zeggen ook allemaal dat het internet eruit ligt.

Volgens mij heeft het iets met het renewen van het IP adres te maken. Lijkt net alsof het modem dit na een half uur / uur niet kan.

Op afstand heb ik de router + wifi laten uitzetten en nu lijkt het erop dat ik al meer dan uur nog geen problemen heb ondervonden.
 
De Wi-Fi router heeft een eigen WPA instelling. Deze moet natuurlijk wel overgenomen worden door de rand apparatuur, anders wordt er aangegeven dat er geen internet verbinding is.
Nu heb je een zeer geavanceerde modem/router, waarvan het Wi-Fi gedeelte is uitgeschakeld.
Welke snelheden haal je nu draadloos?

Ik heb gisteren mijn Ziggo alles in 1 pakket ontvangen met de nieuwe UBEE modem.

Helaas moet ik constateren dat bijna elk half uur / uur de internet verbinding weg valt.

Lang gebeld met de helpdesk. Omdat het modem zo nieuw is weten ze het zelf ook niet. Alle lampjes branden en bij Ziggo zien ze dat het modem wel verbinding heeft. Het ligt 100% niet aan mijn computer, daar ik ook andere apparaten als iPhone, MediaSpeler en TV verbonden heb en die zeggen ook allemaal dat het internet eruit ligt.

Volgens mij heeft het iets met het renewen van het IP adres te maken. Lijkt net alsof het modem dit na een half uur / uur niet kan.

Op afstand heb ik de router + wifi laten uitzetten en nu lijkt het erop dat ik al meer dan uur nog geen problemen heb ondervonden.
 
Ja, de WPA instellingen waren overgenomen.
Alles werkt ook wel, router, wifi etc.

Echter na 15m/30m of langer valt gewoon de verbinding van de modem weg. Lijkt net alsof hij DHCP niet ververst ofzo.

Kijk ik op mijn PC dan zie je ook dat hij wel goed met de modem verbonden is, maar dat het modem geen internet signaal door krijgt.

Nu alle extra's zoals de Wifi en het router gedeelte zijn uitgeschakeld heb ik al meer dan 2 uur gewoon internet (zonder uitval)
 
Vreemd.
Probeer het nogmaals via Wi-Fi, komt de fout terug, dan zou je misschien een andere modem moeten krijgen.

Ja, de WPA instellingen waren overgenomen.
Alles werkt ook wel, router, wifi etc.

Echter na 15m/30m of langer valt gewoon de verbinding van de modem weg. Lijkt net alsof hij DHCP niet ververst ofzo.

Kijk ik op mijn PC dan zie je ook dat hij wel goed met de modem verbonden is, maar dat het modem geen internet signaal door krijgt.

Nu alle extra's zoals de Wifi en het router gedeelte zijn uitgeschakeld heb ik al meer dan 2 uur gewoon internet (zonder uitval)
 
Ze sturen vrijdag een monteur langs.

Ik kan nu zelf de Wifi en Router niet activeren omdat ze deze op afstand hebben uitgeschakeld.
 
Ze sturen vrijdag een monteur langs.

Ik kan nu zelf de Wifi en Router niet activeren omdat ze deze op afstand hebben uitgeschakeld.

Goedemiddag,

Als u mij uw postcode&huisnummer in een privé bericht wilt toesturen dan kan ik kijken wat ik voor u kan doen.

Alvast bedankt.

Groet,

Sony
 
Ik heb gisteren mijn Ziggo alles in 1 pakket ontvangen met de nieuwe UBEE modem.

Helaas moet ik constateren dat bijna elk half uur / uur de internet verbinding weg valt.

Volgens mij heeft het iets met het renewen van het IP adres te maken. Lijkt net alsof het modem dit na een half uur / uur niet kan.

Same here....10 mei Ubee modem samen met AIE pakket
Periodiek valt internet weg
Mij viel ook op dat er iedere keer middels DHCP voor een paar minuten een adres wordt uitgegeven aan een client

Ga zo weer verder met testen
 
Same here....10 mei Ubee modem samen met AIE pakket
Periodiek valt internet weg
Mij viel ook op dat er iedere keer middels DHCP voor een paar minuten een adres wordt uitgegeven aan een client

Ga zo weer verder met testen

Is het op een bedrade of draadloze client ?
Een DHCP server deelt niet zomaar een ip adres uit, dit gaat uit van een ip client die een verzoek stuurt naar de DHCP server en dan afhankelijk van de leasetijd/adres reservatie ingesteld op de DHCP server hetzelfde adres of 1 beschikbaar uit de beschikbare adresreeks krijgt toegewezen. Probeer anders een vast ip adres in te stellen op de client die deze problemen heeft, dat sluit DHCP als oorzaak.
 
Ik weet niet of mijn bericht hier thuis hoort maar mijn ervaring met het nieuwe modem is als volgt:

Voorheen en nu heb ik een ADSL - en een Kabel aansluiting.
Ga ik via ADSL het internet op dan worden de geraadpleegde pagina's vrijwel gelijk opgezocht en weergegeven. Alleen de snelheid laat te wensen over omdat de snelheid van ADSL hier niet hoger gaat dan 8 MBit.

Vervang ik de stekker van ADSL door de kabel aansluiting dan is de snelheid wel ok (30 MBit/4MBit), maar het oproepen van pagina's duurt lang. Ik moet eigenlijk zeggen dat het oproepen van domeinen langzaam gaat. Ga ik bijvoorbeeld van www.ziggo.nl naar ziggo-gebruikers.nl dan duurt het bijna tien seconden voordat ik iets zie. Bij ADSL heb ik dit fenomeen niet. Van pagina's wisselen gaat wel snel.

Eerst dacht ik dat IE9 raar deed maar ook Chrome heeft er last van.
Gebruik ik een andere PC dan merk ik ook hetzelfde.

Misschien is dit iets van een kabel aansluiting maar het viel me gelijk op.
Ik kan niet zeggen of dit aan het modem ligt omdat ik nooit een ander modem van ziggo getest heb.

De PC's zijn na het wisselen van de internetkabel wel opnieuw opgestart zodat de DNS nummers goed staan.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top