• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Casema ism Sitecom WL-173

Status
Not open for further replies.
D

de juin

Beste mensen,

Ik hoop dat er hier nog iemand is die me kan helpen, want ik word lichtelijk simpel. Een vriend van me heeft, net als ik, casema internet en een Sitecom WL-173. Zonder router met de kabel direct in zn laptop is alles prima, maar zodra ik de router er tussen hang krijg ik geen verbinding met internet. In het admin panel komen en alles is geen probleem, en ik heb ook al meerdere keren modem/router gereset maar dat helpt ook niet echt. Het maffe is ook dat als ik zijn router mee naar huis neem en hem er bij mij aan hang, alles meteen werkt. Als ik mijn router (belkin) mee naar hem neem, werkt die ook niet. Waaaaaaar kan dat aan liggen, anyone?
 
Gebruik je ook dezelfde kabels als je de router bij jou probeert ?
Niet toevallig een cross-cable ofzo ertussen ?
 
Nja niet exact dezelfde kabels, maar de kabels zijn het probleem niet weet ik wel
 
De kabels is ongerveer het enige wat overblijft, dus ik zou het toch maar eens proberen.
 
Heb je je vriend zijn modem al eens gereset? Het modem heeft namelijk een MAC table waarin 3 mac adressen worden geregistreerd, één van het modem zelf en twee waaraan een isp ip adress word toegekend. Als je al vaak van devices hebt geswitch zonder hierbij het modem te hebben gereset.....

En je kunt wel de admin page van die Sitecom benaderen...kun je dan ook pingen naar het modem? Ik geloof dat het adres van het modem iets van 192.168.100.1 Probeer het modem eens te pingen.
 
ja, modem heb ik er al heel vaak uit getrokken in de hoop dat dit zou helpen, maar helaas.

modem pingen zal ik eens proberen. ik las ergens ook half/half iets dat je evt kunt inloggen in het modem ook? hoe gaat dat en kan ik daar evt nog meer nuttige dingen uit halen?
 
Hmm, ja het resetten had je al gedaan, ik had je 1e post niet goed gelezen :?
Het probleem zit hem, denk ik, niet in het modem. Zonder router werkt de internet verbinding wel. Je hebt nu twee verschillende routers geprobeerd en beide werken niet terwijl beide routers wel werken op een andere [casema] Ziggo verbinding. Ik zou ook nog de utp kabel check doen, wees er zeker dat de utp kabel tussen modem en router [op de wan port] straight is ipv cross. Laptop werkt wireless of via een utp naar de router? Sluit deze ook het liefst even via een utp op de router [op een lan port] aan. Doe dan weer ff een pingtest naar bij nu.nl etc en een pingtest naar ip adres modem [ik denk dat dit 192.168.100.1 is]

Succes.
 
Last edited by a moderator:
OVer het algmeen is 192.168.100.1 het adres van je router. Je modem heeft volgens mij het adres verkregen van Ziggo.
Kan je in de Sitecom-router zien wat de status is van de internetverbinding ? Wat geeft de logfile voor melding in de router ?
 
Ik ben van het weekend waarschijnlijk weer bij hem, dan zal ik in ieder geval even een andere kabel meenemen om het uit te kunnen sluiten en eens wat af gaan pingen. thanks voor de tips en jullie horen ongetwijfeld nog van me ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top