• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokvorming

Status
Not open for further replies.
Misschien is een ander apparaat of een kersttrafo of zo bij iemand een probleem maar in mijn installatie is al een hele tijd niets veranderd. Dit lijkt mij dus niet het probleem. Daarnaast is het zo dat als ik de decoder even uit zet dmv de uit/aan knop achterop dat dan het probleem verholpen is. In de tussentijd heb ik niets anders veranderd. Dus ook het idee van kabels lijkt mij niet helemaal logisch. Er moet iets anders aan de hand zijn. Buiten dit om: ik heb het op alle kanalen en niet alleen op rtl4 of eurosport of zo.
 
Ja, ik had het ook op alle digitale kanalen en uit/aanzetten verhielp het probleem tijdelijk. Misschien wordt de Samsung HD decoder gevoeliger als hij langer aan staat en warm wordt.
Ik wil ook niet zeggen dat bij iedereen eenzelfde probleem meespeelt, maar ik dacht alles gecontroleerd te hebben (ik ben al een jaar op zoek) en toch heb ik weer iets gevonden wat een eventuele oorzaak zou kunnen zijn. Ook andere video-apparaten of spelcomputers, ergens in huis op de antennekabel, kunnen misschien de problemen veroorzaken.
 
ik heb helemaal niets aan mijn opstelling verandert en net zoals bij de rest is het een paar dagen geleden begonnen.
heb vandaag de box 2 uur vd stroom gehad maar na 15 minuten kijken begint t weer,
het ergste is het bij mij op film 1 hd, dan loopt na een half uurtje het beeld zo vol met blokken dat ik alleen nog maar de decoder aan en uit kan zetten.'
hoop toch echt dat de oorzaak snel wordt gevonden, wel frappant dat het alleen met de samsung decoders is....
 
Witte strepen, af en toe zwart en blokvorming, langlopende problemen die een paar weken weg waren.

Dhr. TVdigitaal heeft met zijn opmerkingen over stoorzenders mij toch weer aan het denken gezet en gisterenavond, woensdag 17 december, heb ik toch nog maar eens kritisch alle aansluitingen en instellingen gecontroleerd. Ik realiseer mij ineens dat er sinds kort een kerstboom in de kamer staat met allerlei 'leuke' verlichtings-trafo's door de vrouw aangesloten. Dus, toen iedereen naar bed was, alle kerstverlichting uitgezet en nog maar eens geprobeerd. Dat was, jammer genoeg, niet de oplossing.
Toen alle antennekabels maar eens losgetrokken voor een onderzoek. Bij mij staat er in de antenne-kabel-ketting ook nog een oude VHS video recorder achter de decoder. Zo'n video-recorder voegt ook een antenne-signaal toe en nu bleek dat die op vrijwel dezelfde frequentie stond als NET5. Dat had ik nooit gemerkt omdat ik de video altijd via de scart afspeel. Ik heb dat veranderd en nu bleek mijn digitale ontvangst geheel vrij van storingen. Ik hoop dat dit inderdaad de oplossing is, want het was al laat en heb het nog niet lang kunnen controleren.
We roepen allemaal wel dat onze installatie goed is en de kabels goed (duur) zijn, maar toch heb ik weer iets bij mijzelf gevonden wat de oorzaak zou kunnen zijn.
ja maar als er niks in de situatie is veranderd, dat lijkt me zoiets sterk, zeker als het bij meerdere mensen gebeurd.
 
geen kersttrafo, mijn opstelling of electrische apparaten zijn niet verandert. Heb zelf sinds afgelopen maandag dit fenomeen. En het was TVDIGITAAL ook al opgevallen op de 360 die ze zelf hebben staan. Ze weten alleen niet hoe het komt. Jammer dat er verder geen feedback meer wordt gegeven door Ziggo.
 
Status update

We hebben een iets gevonden in een multiplexer wat vermoedelijk de problemen op de Samsung 360 HD decoder veroorzaakt.

Gisteren leken de problemen even opgelost maar kwamen later toch weer terug. Als het goed is moeten jullie van de problemen zoals ze hier gemeld zijn geen last meer hebben sinds vanmiddag omdat we zijn overgeschakeld op een andere multiplexer.

De exacte oorzaak wat er aan de hand is wordt door ons nog onderzocht, zoals aangegeven jullie moeten er nu geen last meer van hebben.
 
Het lijkt hier nu inderdaad weer allemaal goed te gaan, toppie! Mochten de storingen toch weer optreden, hoor je het!

Vooralsnog is het opgelost!:applause::thankyou::thankyou::applause:
 
Last edited by a moderator:
Ook bij mij geen blokken of strepen gezien op donderdagavond 18 december. Wel nog één keertje een paars beeld, wat weer weg gaat zodra je de resolutie even omzet en weer terug zet. Ik houd de decoder nu constant op 720p.
 
TVdigitaal, bedankt voor je medewerking in deze. Ik heb gisteren ook geen probleem meer gehad en hoop uiteraard dat dit zo blijft. Mocht er wederom iets gebeuren dan laat ik dit weer weten. Nogmaals dank voor de ondersteuning.:thankyou:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top