ubee

  1. René

    Officiële Ziggo kabelmodems - firmware updates

    Dit topic bevat algemene informatie over firmware updates voor de officiële Ziggo kabelmodems. Hoe weet ik welk type ik heb Aan de onderkant van het modem staat het type nummer: Connectbox van Compal = CH7465LG-ZG Connectbox van Arris = TG2492LG-ZG Connectbox Giga van Arris = TG3492LG-ZG...
  2. René

    Ubee UBC1318ZG - Firmware 12.5.3208

    Onlangs is er nieuwe firmware uitgerold naar de Ubee UBC1318ZG kabelmodems: 12.5.8007.S15.ZIGGO en kort daarna 12.5.8008.S15.ZIGGO Ziggo deelt meestal geen release notes, dus valt er ook weinig te melden. In dit geval kan ik echter wel iets interessants melden. Deze update verhelpt namelijk...
  3. A

    Ziggo Modem Ubee "verliest" opgevoerde DNS

    Ik heb een eigen DNS (PiHole) draaien thuis en de ip-nummers opgevoerd in de DHCP pagina van de Ubee. Dat werkt een halve tot een hele dag en vervolgens geeft de DHCP service in de Ubee weer de Ziggo DNS nummers af in het netwerk. Na herstarten hetzelfde na een halve tot een hele dag. Is hier...
  4. L

    Ubee EVW3200 cap op LAN snelheid?

    Hallo, Vandaag heb ik de stap genomen om thuis een netwerk van CAT6 kabels aan te leggen. Nu ben ik erachter gekomen dat ik via LAN op geen enkele manier de geadverteerde snelheid van 150 Mbit/s down 15 Mbit/s up van mijn abonnement kan halen. Ik heb hierbij de router (Ubee EVW3200) met...
  5. R

    Ubee modem geen DNS relay

    Ik heb afgelopen weekend mijn modem gereset (doe ik om de paar weken anders gaat de internetsnelheid sterk omlaag). In ieder geval sinds die reset handelt mijn modem geen DNS requests meer af (DNS relay functie). (Het modem heeft wel twee geldige DNS server addressen in de settings) Vraag 1...
  6. J

    Vpn l2tp

    Nu wil ik een vpn verbinding (via l2tp) maken. Dit wil ik doen door middel van virtual 's ( via VMWare) Dit zijn mijn instellingen: DC01 (domain controller server 2008 r2 Enterprise) • Netwerkadres: 192.168.0.1 • Subnetmasker: 255.255.255.0 Vpn01 (vpn server, server 2008 r2 Enterprise)...
  7. M

    5 Ghz wifi valt regelmatig weg (Horizon)

    Sinds een aantal weken heb ik de Horizon Mediabox in huis i.c.m. met Connect Complete & Play Complete. Alles is volgens de instructies geïnstalleerd (inclusief de SQ601). De Horizon is bekabeld verbonden met de Ubee EVW 3200. Laatste firmware software is geïnstalleerd. Nu heb ik vanaf het...
  8. J

    AirportExpress+Bravia tv+internet

    Beste Mede-forum-leden, Ik heb de volgende setup: Sony Bravia KDL-EX711 + UBEE 3200 + Apple Airport Express. Nu had ik vaak problemen met mijn WiFi-verbindingen, maar dankzij dit forum opgelost. Ik heb nl de WiFi van de Ubee helemaal uitgezet, de Airport Express bekabeld aangesloten en Wifi via...
  9. E

    Router achter Ubee met forward

    Goedemiddag leden! Ik had tot voor kort een situatie waarbij ik van Ziggo alleen een modem had zonder ingebouwde router. Nu ik ben overgestapt op een 200 Mb abo, heb ik een ander modem gekregen met een ingebouwde router. Ik krijg de boel niet naar wens aan de praat helaas. Het betreft een Ubee...
  10. E

    Ubee 300 modem/router inzetten als wifi router

    Kan ik een Ubee 300 modem/router ook gebruiken bij een andere provider, en hem daar inzetten als wifi repeater/switch? zo ja, hoe stel ik dat in op de ubee 300 of weet iemand waar ik dat kan vinden :thumb up:? Emielp
  11. M

    VPN instellen in de router?

    VPN instellen in de modem/router? Ik zit nu al een tijdje te proberen om een VPN verbinding op te stellen via de ubee modem/router maar ik kom er niet uit. Zou iemand mijn stapsgewijs kunnen uitleggen wat ik precies moet invullen en ook op mijn android device hoe ik precies verbinding moet...
  12. P

    Verbinding met NAS continue verbroken

    Hoi allemaal, Ik heb sinds kort ook internet via Ziggo. Heb mijn ubee modem/router geinstalleerd. Mijn synology NAS heb ik een vast IP adres gegeven en bedraad aangesloten op de router. In de router handmatig de juiste poorten geforward. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is het...
  13. H

    ubee EVW321B wifi valt voortdurend weg.

    Heren en dames, Sinds dat ik gebruik maak van ziggo internet (een jaar of 2 nu) is het aantal wifi apparaten in ons huishouden uitgebreid, wat niet geheel probleemloos lijkt te gaan met het ubee modem. Het probleem is (voornamelijk met android) dat de verbinding voortdurend wegvalt, zelfs...
  14. M

    Slechts 75% van de snelheid te halen.

    Beste Forumleden, Ik ben in het bezit van Ubee EVW3200 en heb het abonnement van 120/20 mbps. Wat ik ook probeer ik kom maar niet op deze snelheid. Elke speedtest op verschillende sites geeft mij een maximum van rond de 90/11. Mijn pc is vast bedraad (lengte kabel 10m ongeveer) en heeft een...
  15. W

    Ubee EVW321B: Wifi probleem: nieuwe invalshoek

    Hallo, er staan veel problemen gemeld met Wifi. Sinds kort heb ik ook ziggo en een Ubee modem, zelfde probleem. Maar volgens mij is Wifi niet het essentiele probleem. Ik denk dat er iets geks is met de routing van mobiele apparaten naar de rest van de wereld. Ik bedoel deze laatste zin zeer...
  16. J

    Ubee storing wifi

    Sinds een week klapt elke keer de wifi van de laptop eruit. Er verschijnt dan een driehoek in de wifi ontvangst rechtsonder. Als ik de wifi handmatig aan en uit zet doet hij het weer even voor een kwartier (maximaal). Er is niets veranderd in huis. Moet ik iets veranderen in de modem? heb al...
  17. D

    Airport Express WiFi Modus

    Beste. Ik heb nu een UBEE -> Kabel -> Airport express. Met een gastnetwerk en 5ghz netwerk met als modus maak netwerk aan modus. Nu wil ik hem draadloos aan de UBEE zetten, maar wel dat ik mijn gast netwerk en 5ghz netwerk behoud, is dit mogelijk. Zo ja, moet hij dan in Breid netwerk uit of...
  18. F

    Voip telefonie in combinatie met Ubee router

    Mensen, ik kan met een Ubee router niet mijn Voip telefonie (Siemens S450IP) werkend krijgen. Instellingen van de Voip zijn goed. echter kan ik niet registreren. Naar mijn idee moet het aan een instelling van Ziggo liggen of aan de router. Ziggo weet het niet en verwijst me na poosje in de wacht...
  19. D

    Zeer trage internetverbinding op alle apparaten behalve 1.

    Ha, de ironie, net helemaal uitgetypt en wil ik verzenden verlies ik de internetverbinding, hele tekst kwijt..... Poging 2! Hallo allemaal, Dit probleem wat ik het is al gok ik zo'n 2 jaar aanwezig, maar sinds ik nu net een nieuwe computer heb en het probleem veel meer merk vind ik dat het...
  20. D

    UBEE Probleem

    Beste mensen, ik ben nu ongeveer 2 maand ziggo klant (TV en Internet) de 1e maand nergens last van gehad, maar sinds kort start de UBEE zich net zo vaak opnieuw op tot dat ik de stekker er uit haal (heb 1keer dat ding 2 dagen laten gaan) het is nu zelfs zo dat ik regelmatig zo dat als ik...
Terug
Bovenaan