• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Nieuwe snelheden Power

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier in Hoofddorp 2134 ZR na een reset nog geen nieuwe snelheden.

Heb de motorola zonder telefonie gedeelte. Ik zou afgelopen vrijdag een nieuwe modem krijgen voor het telefonie gedeelte maar zonder opgaaf van reden geen monteur langs. MK is het eea het uitzoeken maar vandaag niet terug gebeld, wat wel beloofd was. MK kon wel zeggen dat ik al wel als power bundel abbonee te boek stond dus ook zonder de modem ruil kon profiteren van de verhoging.
 
hier in Hoofddorp 2134 ZR na een reset nog geen nieuwe snelheden.

Heb de motorola zonder telefonie gedeelte. Ik zou afgelopen vrijdag een nieuwe modem krijgen voor het telefonie gedeelte maar zonder opgaaf van reden geen monteur langs. MK is het eea het uitzoeken maar vandaag niet terug gebeld, wat wel beloofd was. MK kon wel zeggen dat ik al wel als power bundel abbonee te boek stond dus ook zonder de modem ruil kon profiteren van de verhoging.
De profielen zijn volgens mij specifiek voor het merk/type modem. Als het modem reset haalt hij het bijbehorende profiel op van een centrale server. Maar het lijkt mij dat voor een modem zonder telefonie dus geen nieuw profiel beschikbaar komt omdat voor een bundel een ander modem (met telefonie) gebruikt wordt. Het zou me verbazen als je zonder ander modem wel de nieuwe speed zou krijgen. Even in de gaten houden dus en bellen morgen wanneer je modem komt, geef aan dat vrijdag de monteur niet is verschenen (ik neem tenminste aan dat je een vaste afspraak had) dat is niet normaal en ze zouden dan met voorrang iemand langs moeten sturen. Als jij niet thuis bent bij een afgesproken monteur krijg je ook een rekening, dus als het omgekeerd gebeurd moeten ze zelf ook coulant zijn, gewoon klagen hierover dus.

Overigens is de datum van nieuwe snelheid pas op 5 mei officieel, dus het kan nog goed komen :)
 
Hallo Cees,

Ik heb zelf een Webstar modem en na een reset vanavond heb ik ook de nieuwe snelheid die bij de family bundel hoort.






Gr.
Sander
 
Hier ook al de nieuwe snelheden, de upload valt nog wat tegen maar misschien trekt dat nog bij want het is tenslotte nog geen mei.
 


Dit is getest zonder router. Upload snelheid komt bij lange na nog niet in de buurt hier. Zijn die profielen wel goed ingesteld?

Even ter vergelijking. Het snelste abonnement van UPC is 2.5Mbit up en ik zie ze daar makkelijk de snelheid halen:

https://www.chelloo.com/upc/interne...elheidstest-resultaten-deel-3-t20840.550.html

Ik haal nog geen eens 2.5Mbit laat staan 3Mbit. Kijk het wel aan tot 5 Mei anders MK maar is bellen. Lijkt zo op het eerste oog dat ze de snelheden niet na kunnen komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gebruik anders is de speedtest van multikabel zelf:
https://speed10.multikabel.net/speedtest.php

De test doet helaas wel alleen maar download snelheid.

oeh... die zou ik niet als refentie nemen, dan haal je de download snelheid meestal niet, maar dat komt omdat het testbestand van de realtime test te klein is. Daar een 100Mbyte bestand downloaden en naar de meter kijken is dan beter. Maar de download-test op speedtest.net geeft wel een goede snelheid aan, alleen de upload test blijft achter. Een goede lokale download en upload test zou handig zijn. De "MGV-Verbindingsmeter" die we vroeger gebruikten is ook niet meer bruikbaar met de huidige snelheden.
 
Vanochtend nog even gesproken met de klantenservice over het niet komen opdagen van de monteur en zij bevestigde nu dat er inderdaad geen installaties meer gedaan worden door monteurs tussen nu en eind mei ivm de samenvoeging van de 3 bedrijven tot 1. Er word nu een losse nieuwe modem opgestuurd naar mij zodat ik het zelf kan doen.

Ik heb nog even gevraagd hoe het dan met me verhoging van de snelheid zit met deze (SB5100E) modem. Zij bevestigde dat ik gewoon per 5 mei de verhoging moet hebben omdat ik als powerbundel abonnee te boek sta. Gelukkig heeft een vriend van mij dit in het zelfde complex woont wel een goede modem. Zal vanavond is even bij hem checken of hij al wel de verhoging heeft gehadt want het lijkt me sterk dat ze per adres de nieuwe profielen klaarzetten maar per postcode.
 
Ik heb net bevestigd gekregen van onze contacten bij Multikabel dat inmiddels alle profielen zijn aangepast, ook voor de Family en Entree bundel abonnees. Iedereen die zijn kabelmodem reset zou dus gebruik kunnen maken van de nieuwe snelheden.
 
Vanochtend nog even gesproken met de klantenservice over het niet komen opdagen van de monteur en zij bevestigde nu dat er inderdaad geen installaties meer gedaan worden door monteurs tussen nu en eind mei ivm de samenvoeging van de 3 bedrijven tot 1. Er word nu een losse nieuwe modem opgestuurd naar mij zodat ik het zelf kan doen.

Ik heb nog even gevraagd hoe het dan met me verhoging van de snelheid zit met deze (SB5100E) modem. Zij bevestigde dat ik gewoon per 5 mei de verhoging moet hebben omdat ik als powerbundel abonnee te boek sta. Gelukkig heeft een vriend van mij dit in het zelfde complex woont wel een goede modem. Zal vanavond is even bij hem checken of hij al wel de verhoging heeft gehadt want het lijkt me sterk dat ze per adres de nieuwe profielen klaarzetten maar per postcode.

Vreemd, dit zou totaal NIET stroken met https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11279 ??? Weten ze wel bij MK wat er allemaal gebeurt:)?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan