• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo & Cogas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziggo Alles-in-1 pakket en Cogas

n.a.v. onderstaande mail van 2 augustus l.l. met kopie aan Cogas:

"Meneer Ziggo,

Hier ben ik al weer, verbaasd om wat u me gestuurd heb.
Ik citeer uit de brief van meneer Evers, Directeur Klantenservice van 31 juli 2008, in de eerste alinea:
' Bijvoorbeeld dat u eenvoudig uw pakket kunt up- en downgraden en dat u al onze diensten nu ook in voordelige Alles-in-1 pakketten kunt afnemen. Heel makkelijk.'

Maar zo gemakkelijk is dat niet, meneer Ziggo! Want ik probeer al twee weken lang, met de voorwaarden in de hand, een Alles-in-1 Plus pakket te krijgen.
Al is in die voorwaarden sprake van:
‘Uitgezonderd van bestaande Alles-in-1 abonnees kan elke Ziggo abonnee gebruik maken van het Alles-in-1 actieaanbod. Ongeacht of er alleen televisie, televisie én internet, televisie én telefonie of televisie, internet én telefonie wordt afgenomen van Ziggo.’

Alleen uw klantenservice meldt doodleuk:
De zin waaraan u refereert: "Ongeacht of er alleen televisie, televisie
én internet, televisie én telefonie of televisie, internet én telefonie
wordt afgenomen van Ziggo' leest u wel goed, u zou hier dus ook voor in
aanmerking komen, ware het niet dat Cogas uw exploitant voor de kabel
is."

En zo word ik en vele anderen op het verkeerde been gezet, en de mogelijkheid van abonneevoordeel ontnomen ofwel: dat zijn we vergeten te vermelden; en daar moet u maar genoegen mee nemen.
Dus ben ik boos en teleurgesteld, ondanks het antwoord van klantenservice:

"Onze excuses voor het feit dat op onze website niet duidelijk staat
aangeven dat klanten van Cogas kabeltelevisie (nog) niet gebruik kunnen
maken van het Alles in 1 pakket.
Zoals gezegd kunnen klanten van Cogas kabeltelevisie in de toekomst
mogelijk wel gebruik maken van het Alles in 1 pakket. Of dit zal
gebeuren en wanneer is echter nog niet bekend.
Het is helaas momenteel technisch niet mogelijk het Alles in 1 pakket
aan u te leveren voor de speciale combinatieprijs. Wij kunnen dus niet
alvast een uitzondering voor u maken.
Wij begrijpen dat het vervelend is dat u nu geen gebruik kunt maken van
het Alles in 1 pakket. Ook hiervoor bieden wij onze excuses aan."

Eind augustus word ik gebeld door Cogas, n.b. door degene die met Ziggo onderhandelt, die zegt 'dat er geen afspraak over is gemaakt, maar dat het wel zal worden onderhandeld' en ik bericht zal krijgen.
Daar wacht ik, en vele anderen dus nog op!
N.B. op de website van CogasKabel, en teletekst, word verwezen naar Ziggo.

De verwarring lijkt bijna compleet.
En ik leg me niet direct neer bij de afwijzing! Het prijsverschil Cogas € 14,95 en Ziggo € 15,90 voor televisie is bijna te verwaarlozen.

Ik heb in 2007 ook moeten vechten om de verbinding met internet en telefoon goed te krijgen; waarom zou het nu niet lukken ook gebruik te kunnen maken van het Alles-in-1 pakket Plus?
 
n.a.v. onderstaande mail van 2 augustus l.l. met kopie aan Cogas:

"Meneer Ziggo,

Hier ben ik al weer, verbaasd om wat u me gestuurd heb.
Ik citeer uit de brief van meneer Evers, Directeur Klantenservice van 31 juli 2008, in de eerste alinea:
' Bijvoorbeeld dat u eenvoudig uw pakket kunt up- en downgraden en dat u al onze diensten nu ook in voordelige Alles-in-1 pakketten kunt afnemen. Heel makkelijk.'

Maar zo gemakkelijk is dat niet, meneer Ziggo! Want ik probeer al twee weken lang, met de voorwaarden in de hand, een Alles-in-1 Plus pakket te krijgen.
Al is in die voorwaarden sprake van:
‘Uitgezonderd van bestaande Alles-in-1 abonnees kan elke Ziggo abonnee gebruik maken van het Alles-in-1 actieaanbod. Ongeacht of er alleen televisie, televisie én internet, televisie én telefonie of televisie, internet én telefonie wordt afgenomen van Ziggo.’

Alleen uw klantenservice meldt doodleuk:
De zin waaraan u refereert: "Ongeacht of er alleen televisie, televisie
én internet, televisie én telefonie of televisie, internet én telefonie
wordt afgenomen van Ziggo' leest u wel goed, u zou hier dus ook voor in
aanmerking komen, ware het niet dat Cogas uw exploitant voor de kabel
is."

En zo word ik en vele anderen op het verkeerde been gezet, en de mogelijkheid van abonneevoordeel ontnomen ofwel: dat zijn we vergeten te vermelden; en daar moet u maar genoegen mee nemen.
Dus ben ik boos en teleurgesteld, ondanks het antwoord van klantenservice:

"Onze excuses voor het feit dat op onze website niet duidelijk staat
aangeven dat klanten van Cogas kabeltelevisie (nog) niet gebruik kunnen
maken van het Alles in 1 pakket.
Zoals gezegd kunnen klanten van Cogas kabeltelevisie in de toekomst
mogelijk wel gebruik maken van het Alles in 1 pakket. Of dit zal
gebeuren en wanneer is echter nog niet bekend.
Het is helaas momenteel technisch niet mogelijk het Alles in 1 pakket
aan u te leveren voor de speciale combinatieprijs. Wij kunnen dus niet
alvast een uitzondering voor u maken.
Wij begrijpen dat het vervelend is dat u nu geen gebruik kunt maken van
het Alles in 1 pakket. Ook hiervoor bieden wij onze excuses aan."

Eind augustus word ik gebeld door Cogas, n.b. door degene die met Ziggo onderhandelt, die zegt 'dat er geen afspraak over is gemaakt, maar dat het wel zal worden onderhandeld' en ik bericht zal krijgen.
Daar wacht ik, en vele anderen dus nog op!
N.B. op de website van CogasKabel, en teletekst, word verwezen naar Ziggo.

De verwarring lijkt bijna compleet.
En ik leg me niet direct neer bij de afwijzing! Het prijsverschil Cogas € 14,95 en Ziggo € 15,90 voor televisie is bijna te verwaarlozen.

Ik heb in 2007 ook moeten vechten om de verbinding met internet en telefoon goed te krijgen; waarom zou het nu niet lukken ook gebruik te kunnen maken van het Alles-in-1 pakket Plus?

Ik snap dat het erg frustrerend is, maar ik vind het wel grappig dat je Ziggo in je email adresseert als "meneer Ziggo". Maakt het niet een hele professionele indruk geven, dat is mijn indruk zoals ik het lees, misschien dat iemand anders een andere indruk krijgt.
 
Ik was destijds (8 oktober) nog niet op de hoogte van dit forum, en heb om zeker te weten dat mijn tv abonnement niet zowel door Ziggo als door Cogas gefactureerd zou worden, eerst nog gebeld met de "aanvraag"-lijn van Ziggo. Deze is overigens verbazingwekkend goed bereikbaar in vergelijking met de helpdesk. Het meisje van de "aanvraag"-lijn had schijnbaar nog nooit van Cogas gehoord maar dacht dat het geen probleem zou zijn: Als ik het pakket kon aanvragen via internet, zou het ook wel administratief ook wel kunnen was haar redenering.
 
Ik was destijds (8 oktober) nog niet op de hoogte van dit forum, en heb om zeker te weten dat mijn tv abonnement niet zowel door Ziggo als door Cogas gefactureerd zou worden, eerst nog gebeld met de "aanvraag"-lijn van Ziggo. Deze is overigens verbazingwekkend goed bereikbaar in vergelijking met de helpdesk. Het meisje van de "aanvraag"-lijn had schijnbaar nog nooit van Cogas gehoord maar dacht dat het geen probleem zou zijn: Als ik het pakket kon aanvragen via internet, zou het ook wel administratief ook wel kunnen was haar redenering.


Dan heb je geluk gehad, ik heb laatst twee keer bijna 40 min in de wacht gestaan om de afdeling verkoop te bereiken (wat niet nodig was geweest want die kun je ook laten terug bellen via de site) maargoed......
Het is jammer om te zeggen, maar je kunt niet altijd van uitgaan dat de redenering/info van elke medewerker van de helpdesk juist is. Dit ''meisje'' is dus niet goed bekend met alles....(in-1):grin:

zoals ik eerder al zei, hadden er alarm bellen moeten gaan rinkelen als er een alles-in-1 besteld zou worden in cogas gebied, fout in de database dus. Slechte zaak van ziggo. maar ze kunnen er niks aan doen dat ze geen alles in-1 kunnen leveren dat zijn twee verschillende issues.

Maar deze discussie is weer een beetje afgestoft en kan oneindig door blijven gaan, het is logisch dat deze abbonee's balen dat dit niet kan (zou ik ook doen) maar het wordt er gewoon niet anders van! helaas!
 
Maar deze discussie is weer een beetje afgestoft en kan oneindig door blijven gaan, het is logisch dat deze abbonee's balen dat dit niet kan (zou ik ook doen) maar het wordt er gewoon niet anders van! helaas!

Niet alleen balen doen wij, het is discriminatie en onrecht!
Laten wij daarom hopen dat het idd niet oneindig door gaat maar dat wij snel nieuwe berichten lezen over ontwikkelingen of gesprekken in dit topic.

Groet,

Venerot.
 
Niet alleen balen doen wij, het is discriminatie en onrecht!
Laten wij daarom hopen dat het idd niet oneindig door gaat maar dat wij snel nieuwe berichten lezen over ontwikkelingen of gesprekken in dit topic.

Groet,

Venerot.

ja, dat is inderdaad te hopen voor de cogas-ziggo-klant.......
 
Zelf zit ik niet in het cogas-gebied, maar, is er nog geen klant van Cogas die contact heeft opgenomen met de Opta omtrent dit probleem?

De kabel moest toch open!
Als Ziggo en Cogas er samen niet uit kunnen komen, dan moet er maar een derde partij komen.
 
idd; alleen heeft COGas het alleenrecht op analoog. Helaas heeft OPTA zich alleen gefocusseerd op de grote spelers.
 
Zoals Kabeltex en SKV Veendam zal een beetje zichzelf respecterend kabelbedrijf zelf voor een DTV en voor een internetoplossing zorgen, en zo niet dan het hele net overdragen aan een grote broer zoals dat bij Rendo is gebeurd.
Cogas probeert van 2 walletjes te eten en Ziggo voorheen @Home had daar nooit in moeten trappen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan