• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Oproep: testen Software (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteravond tv uit standby gehaald. Kreeg ik op alle zenders een 'gecodeerd programma' melding. Na een minuut tv in/uit standby gehaald en alles was weer normaal. Ik heb dus maar niet 2 minuten gewacht op de (door andere reeds gemelde) plof.

Dan nog even de epg. bij mij staat er echt geen datum in alleen 'vandaag' (wat bij mij geen datum is). Als je binnen de EPG op info drukt krij je wel de datum. Geen datum in de epg is natuurlijk geen bug. Maar als je vrouw al enkele jaren gewend is om bij de vorige tv op die manier even de datum op te zoeken en je hebt in je eentje de nieuwe tv gekocht dan snap je wel wie er de schuld krijgt.
:frons:
 
Zet vanochtend de TV aan uit standby, komt er op elk gecodeerd kanaal de mededeling E19-4 ('preview periode verlopen'). TV standby/aan gezet - geen effect. Nieuwe kanaalinstallatie gedaan - geen effect. CAM eruit en weer erin - en ja hoor, toen werkte het wel weer...
 
Zet vanochtend de TV aan uit standby, komt er op elk gecodeerd kanaal de mededeling E19-4 ('preview periode verlopen'). TV standby/aan gezet - geen effect. Nieuwe kanaalinstallatie gedaan - geen effect. CAM eruit en weer erin - en ja hoor, toen werkte het wel weer...

laat me even weten als het vaker gebeurt. Her-installeren e.d heeft geen zin. Kijk desnoods de volgende keer in de CAM menu naar Irdeto softcell en specifiek wat je ziet bij EMM
 
Ik had dit probleem ('preview periode verlopen') ook met mijn 42PFL9664. Hoewel ik geen support kon verwachten toch met de helpdesk gebeld. Deze probeerde me uit te leggen dat dit vaker voorkomt en je dan de stekker van de decoder er even uit moet trekken. Im mijn geval dus even de module verwijderd en er weer opnieuw ingestopt en inderdaad het probleem was opgelost. Nu ik dus meer van dit soort meldingen de laatste dagen tegenkom begin ik er dus aan te twijfelen of dit een incidentje was.
 
ere divisie live 1/2/3/4 geven continu blokstrepen Bij mij geeft geen enkel kanaal deze problemen
  1. achter de EPG zit geen geluid van het kanaal Klopt
  2. geen datum in EPG scherm Staat vandaag of dag van de week. (ma/di enz)
  3. Als ik op nettv klik en dan binnen 2 sec weer hierop klik wordt de zender zwart en krijg ik de melding gecodeerd programma Klopt na een paar seconden wel gewoon beeld
  4. geen ttx pagina cache cache start pas bij het drukken van de teletekst knop.
  5. boottime erg traag

- Het signaal gecodeerd programma krijg ik ook soms bij zappen of opstarten, maar verdwijnt met een seconde.
- Soms krijg ik het code ingeven beeld in een flits , terwijl ik de instelling heb "Alles vrijgeven".
- Ik had een probleem met connect met PC, dit bleek aan de PC te liggen.
- Ik had gisteren last van wat digitale balken die soms door het beeld kwamen bij Scifi, alsof het signaal niet sterk genoeg was. Wellicht vraagt die ondertiteling veel. (zender die voorheen ondertiteling problemen had). STB Samsung geeft slechtere ondertiteling.
- Via PC korte filmpjes bekijken lukt. Grotere films (30 minuten AVI) geeft zwart beeld.
- NETTV: Als Meteo weerbericht is afgelopen, gaat deze niet vanzelf terug naar het vorige scherm, maar was daarvoor ook.
- Soms krijg je een zwart beeld na afloop van van iets (NETTV, connectie met PC, vaak hoef je niet te herstarten, maar is op OK drukken voldoende
- geen teletekst cache zorgt inderdaad voor een trage start van teletekst. eenmaal in cache werkt het prima.
- geen datum in beeld bij EPG vind ik nu alleen bij testen lastig om te achterhalen van welk tijdstip de EPG uitgaat.
- vanmorgen bij EPG miste een aantal kanalen kort na opstart EPG informatie, EPG 10 minuten later was weer volledig.

Verder is deze testversie versie bij mij heel stabiel gebleven.

Mark
 
Als je de TV standby zet terwijl je fotos hebt zitten kijken (home/pc/afbeeldingen...) en je haalt later de tv uit standby dan krijg je de zenderinfo van de tv zender (bv. 1 Nederland 1 HD) maar geen beeld. je moet dan een andere (of opnieuw dezelfde) zender kiezen om weer beeld te krijgen.
 
Met de laatste nieuwe (.65) heb ik nog geen stabiliteitsproblemen gehad. Enkele zaken die ik hinderlijk vindt:
- Geen geluid bij EPG.
- Af en toe is de menu structuur erg traag, dit had ik e 1e keer na herinstallatie. Misschien een caching probleem. Het werkt in elk geval beter nu.
- Na "preview periode verlopen" moet je eerst op OK klikken. Een nieuwe zender ingeven werkt niet (behalve met P+ en P-)
 
Na gister behoorlijk wat uurtjes TV kijken moet ik concluderen dat ik toch nog af en toe last heb van de bekende 'blokstrepen' uit de vorige firmware. Niet zo vaak als bij de vorige versie, maar toch zie ik ze af en toe nog op het beeld verschijnen...(Ligt niet aan mijn bekabeling of signaal)
 
Gisteravond tv uit standby gehaald. Kreeg ik op alle zenders een 'gecodeerd programma' melding. Na een minuut tv in/uit standby gehaald en alles was weer normaal. Ik heb dus maar niet 2 minuten gewacht op de (door andere reeds gemelde) plof.

Dan nog even de epg. bij mij staat er echt geen datum in alleen 'vandaag' (wat bij mij geen datum is). Als je binnen de EPG op info drukt krij je wel de datum. Geen datum in de epg is natuurlijk geen bug. Maar als je vrouw al enkele jaren gewend is om bij de vorige tv op die manier even de datum op te zoeken en je hebt in je eentje de nieuwe tv gekocht dan snap je wel wie er de schuld krijgt.
:frons:

Dit bovenste probleem heb ik ook vaak de laatste tijd op mijn 5604 met dus de laatste officiele software.
Ik gebruik deze software sinds eind september, dit probleem heeft zich echter alleen de laatste 5 dagen 3x voorgedaan.
Mogelijk ligt de oorzaak dus bij iets anders dan een wijziging in de software alleen.
Het uitzetten (standby) en aanzetten van de tv is altijd de oplossing.
 
Met de laatste nieuwe (.65) heb ik nog geen stabiliteitsproblemen gehad. Enkele zaken die ik hinderlijk vindt:
- Geen geluid bij EPG.
- Af en toe is de menu structuur erg traag, dit had ik e 1e keer na herinstallatie. Misschien een caching probleem. Het werkt in elk geval beter nu.
- Na "preview periode verlopen" moet je eerst op OK klikken. Een nieuwe zender ingeven werkt niet (behalve met P+ en P-)

Ik heb een 5604 en dus de oudere software.
Als je de EPG opent, heb je inderdaad geen geluid. Scroll ik echter naar een programma op een andere zender en blijf je met je 'vakje' (cursor) een seconde of 2/3 daarop staan, dan krijg ik in elk geval het geluid van die zender te horen op de achtergrond.
Geen idee of dit iets helpt bij dit probleem, maar ik dacht ik meld het toch even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan