• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

NL-1 HD Storingen hier melden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook in dit topic even mijn bevindingen (ik heb net een soortgelijk bericht gepost bij het topic over Eurosport HD).
.

Je bent niet de enige hoor. In Assen zijn er ook problemen en ben ik ook niet de enige. Ik heb contact met anoniem hierover en hoop dat op korte termijn iemand langskomt.
Voorheen had ik ook nooit problemen met de HD kanalen en nu prima beeld, alleen artefacts op elke hd zender. Ook op kanaal 14 (ned1 hd 720p)
 
Ik heb hier in Assen inderdaad ook op beide NL HD zenders artifacts, dus zowel op de 720p versie als de 1080i versie (PC: 9406 RK).

En voor wat het waard is, de 1080i versie is duidelijk scherper dan 720p, maar dat is logisch met meer beeldlijnen.
 
Ik heb in Sittard dus hetzelfde probleem. De lokale monteur heeft deze week de oorzaak van de artefacts niet kunnen opsporen. Het signaal was goed en de binnenhuisinstallatie ook.
A.s. maandag komt iemand anders kijken (ook via anoniem geregeld). Het vermoeden is nu dat er toch iets niet goed is in de Samsung box. Daar hopen we maandag achter te komen.
Ik ben ook benieuwd om te horen of er nog meer klachten zijn over artefacts op de HD-zenders.
 
Ik heb ondertussen een nieuwe en de artefacts zijn voorbij op de HD zenders. Installatie nieuwe decoder is weliswaar niet helemaal vlekkeloos verlopen. Eerst geen beeld, daarna een tijd goed beeld en toen ineens weer artefacts. Stekker eruit en er weer in en het leek weer goed. Totdat ik de decoder definitief op zijn plaats wilde zetten en toen weer blijvende artefacts en daarna geen beeld meer. Nu sinds drie uur vanmiddag geen problemen meer gezien, heb de hele tour uit kunnen kijken zonder problemen. LIgt dus zeer waarschijnlijk aan de samsung decoder die erg gevoelig is en snel kapot gaat. Als je maandag die monteur langs krijgt zorg dan dat hij ook een andere samsung HD decoder meeneemt!!
 
Ik heb 2 Samsung HD decoders, de ene geeft wel artefacts op de HD kanalen en de andere niet. Dus blijkbaar kan het ook aan de decoder liggen. De SD kanalen doen het trouwens op beide prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey aartstyle. Bedankt voor dit bericht! Dat is nuttige informatie voor het bezoek van de monteur maandag.... Hij brengt inderdaad een andere HD-decoder mee om zo te kunnen bepalen of de storing wordt veroorzaakt door mijn decoder.
Had jij soms ook een monteur ingeschakeld om er achter te komen dat het aan de decoder lag?


Ik heb ondertussen een nieuwe en de artefacts zijn voorbij op de HD zenders. Installatie nieuwe decoder is weliswaar niet helemaal vlekkeloos verlopen. Eerst geen beeld, daarna een tijd goed beeld en toen ineens weer artefacts. Stekker eruit en er weer in en het leek weer goed. Totdat ik de decoder definitief op zijn plaats wilde zetten en toen weer blijvende artefacts en daarna geen beeld meer. Nu sinds drie uur vanmiddag geen problemen meer gezien, heb de hele tour uit kunnen kijken zonder problemen. LIgt dus zeer waarschijnlijk aan de samsung decoder die erg gevoelig is en snel kapot gaat. Als je maandag die monteur langs krijgt zorg dan dat hij ook een andere samsung HD decoder meeneemt!!
 
Jip. Die monteur is er 3 dagen achtereen geweest en gisteren had hij een andere decoder bij zich. Toen geen artefacts. Vandaag mijn decoder ingeruild en het leek allemaal goed. Zoals gezegd vanmiddag ruim 2 uur naar schitterend HD beeld zitten kijken. Maar wat gebeurt er net? Jawel, weer artefacts. Maar nu ook op de SD kanalen zonder dat het signaal daalde of de ber opliep. Decoder 2 keer moeten resetten en ineens was het weer goed. Erg vreemd allemaal!!!
 
Jip. Die monteur is er 3 dagen achtereen geweest en gisteren had hij een andere decoder bij zich. Toen geen artefacts. Vandaag mijn decoder ingeruild en het leek allemaal goed. Zoals gezegd vanmiddag ruim 2 uur naar schitterend HD beeld zitten kijken. Maar wat gebeurt er net? Jawel, weer artefacts. Maar nu ook op de SD kanalen zonder dat het signaal daalde of de ber opliep. Decoder 2 keer moeten resetten en ineens was het weer goed. Erg vreemd allemaal!!!
Er is de laatste dagen in Casema/Multikabel gebied een probleem/storing wat af en toe optreedt. Hierdoor zie je op alle kanalen blokjes en stilstaand beeld en valt het geluid steeds kort weg. De BER en signaal blijven echter wel goed en treedt op alle kanalen op. Is vandaag en gisteren een paar keer voorgekomen. Vandaag (zaterdag) in elk geval rond 8 uur vanmorgen en nu rond 18-19 uur. Dus laat dit niet "jullie" problemen met de HD ontvanger vertroebelen, en check dus ook even de SD kanalen als het weer gebeurt. Ik vermoed dat dit alleen in Ziggo-West (Multikabel/Casema) is.
 
Hulde voor deze reactie!! Ik lag alweer bijna ondersteboven in de meterkast, haha!!! Maar ehh, ik zie op de ziggo site aleen een storing voor de andere samsung decoder. Vreemd.....
 
Hulde voor deze reactie!! Ik lag alweer bijna ondersteboven in de meterkast, haha!!! Maar ehh, ik zie op de ziggo site aleen een storing voor de andere samsung decoder. Vreemd.....
Ja, storingsmeldingen op de Ziggo website laten ernstig te wensen over. Veel groepsstoringen die op dit forum te zien zijn halen nooit een storingsmelding op de Ziggo-site.

Er lopen een paar andere topics over deze genoemde groepsstoring van de afgelopen dagen en de helpdesk blijft mensen die deze storing melden gewoon standaard antwoorden geven dat ze hun huis-installatie moeten checken, terwijl in de storingsmelding heel duidelijk gezegd wordt dat dit probleem in heel Ziggo-West optreedt en dus niet lokaal bij die klant is....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan