• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alle Arris ED3 modems terug naar ziggo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat maakt dat dan uit?
PB
Nee bossie, maar het viel me weer eens op dat de netwerken nog gewoon gescheiden zijn en er alleen een naamsverandering is doorgeoerd voor marketing doeleinden.
Heeft niks met je storing the maken, was meer een beetje cynies bedoelt.
 
Nou ik denk juist dat de IP-range nog steeds in dns als zijnde Multikabel geregistreerd staat.
Maar dat de netwerken wel al aan elkaar geknoopt zijn.
Wat wel vreemd is, ik heb me toegang verschaft tot de Arris modem en krijg het volgende scherm:
28ur31z.png

Ik heb een opmerking gemaakt over de 3 Downstreams die in gebruik zijn bij mij, terwijl bij een vriend van mij in Meppel (@home geloof ik) er 4 in gebruik zijn.
Het antwoord van Ziggo was, dat klopt op een ex-multikabel netwerk is 3 voldoende voor 50mbps.
Dus technisch zijn die netwerken zeker niet gelijk.

PB.
 
Nou ik denk juist dat de IP-range nog steeds in dns als zijnde Multikabel geregistreerd staat.
Maar dat de netwerken wel al aan elkaar geknoopt zijn.
Wat wel vreemd is, ik heb me toegang verschaft tot de Arris modem en krijg het volgende scherm:

Ik heb een opmerking gemaakt over de 3 Downstreams die in gebruik zijn bij mij, terwijl bij een vriend van mij in Meppel (@home geloof ik) er 4 in gebruik zijn.
Het antwoord van Ziggo was, dat klopt op een ex-multikabel netwerk is 3 voldoende voor 50mbps.
Dus technisch zijn die netwerken zeker niet gelijk.

PB.

De techniek achter de netwerk zijn zogoed als het zelfde....
Het eurdocois 3 modem kan ook met 2 transportstreams 50mbit down halen... Echter het netwerk wordt met 1,2 of 3 transportstreams minder effectief gebruikt.
Of te wel, hoe meer transportstreams ze kunnen gebruiken, hoe evenwichtiger het netwerk gebruikt wordt. Dat Ziggo er op dit moment bij jou in de regio voor kiest om maar 3 streams te gebruiken kan aan meerder oorzaken liggen.
Het heeft echter normaals gesproken geen invloed op je snelheid. Tenzij je in een heel druk alles in 1 gebied zit met heel veel andere eurodocis 3 modems.
 
Het heeft echter normaals gesproken geen invloed op je snelheid.
Maar dat suggereer ik ook niet, de verklaring va Ziggo dat het in het vormalige Multikabel gebied gebruikelijk is 3 streams te hebben, was voor mij voldoende.
Het was alleen om te illustreren dat er binnen het Ziggo verzorgings gebied verschillen zijn.

PB.
 
Maar dat suggereer ik ook niet, de verklaring va Ziggo dat het in het vormalige Multikabel gebied gebruikelijk is 3 streams te hebben, was voor mij voldoende.
Het was alleen om te illustreren dat er binnen het Ziggo verzorgings gebied verschillen zijn.

PB.

Tja, de digitale TV netwerken hebben ook andere regiocodes...
Feit is dat de werkking niet anders zou moeten zijn.
Volgens mij werkt alleen een klein deel van het voormalige multi-kabel gebied met 3 download steams.
 
Wat ik denk....

ik geloof niets meer wat ze zeggen... ik geloof dat er in het Ziggo
netwerk heel grootte problemen zij die nu pas naar buiten komen.

Deels natuurlijk waar, maar dat is bij iedere snelheidsverhoging, en bij iedere provider het geval... Belasting voor het netwerk word hoger, nieuwe apparatuur, ja dat geeft problemen.

Ziggo Homepage die niet opent (regelmatig)
Wachtwoord server plat
Aktivatie server plat

Deze storingen slaan nergens op in dit topic, dit topic ging immers over modems terug naar Ziggo. Verder zijn dit storingen die altijd terug zullen blijven komen...

Problemen bij mensen met de nieuwe snelheid
Modem die zich van alleen resetten.. en noem maar op.

Makkelijk geroepen mede omdat er op het forum geen preciese cijfers bekend zijn. (ik weet die cijfers ook niet helaas). Daarnaast heeft iedere verhoging van snelheid dit soort problemen, en ligt het bij 3 kwart van de problemen toch bij de eindgebruiker ipv Ziggo. (Dit is iedere verhoging keer op keer bewezen)


Het kan niet zo zijn dat het allemaal aan de gebruikers of hun apparatuur ligt.
Iedere keer als je helpdesk belt ... modem resetten. Helpdesk luistert niet dat het gisteren nog gedaan heeft.. Soms wil het resetten van modem helpen (als je hem tenminste 5 minuten van de stroom laat) hoezo werkt het dan wel weer... ligt dit ook aan de apparatuur van de gebruiker...

Iedere verhoging van snelheid kent dit soort problemen, en ligt het toch steeds weer bij 3 kwart van de problemen, toch bij de eindgebruiker ipv Ziggo. (Dit is iedere verhoging keer op keer bewezen)
Vervelende is alleen als je meermaals moet bellen, en dan steeds in de standaard mangelmolen terechtkomt.

Dus volgens mij is iets mis bij Ziggo maar ze zeggen niet wat.
Je noemt allemaal storingen die los staan van elkaar, deze opmerking ontgaat mij dan ook volledig.

En dan nog 10 cent per minuut te durven vragen.
Ik wil niet praten van die mensen die mobiel moeten bellen
omdat ze telefoon van Ziggo hebben en die het niet doet.
Hier had allang een oplossing voor moeten komen.

Hier is vaker over gesproken, de oplossing die er al een poos is geeft in elk geval die mensen hun gemaakte belkosten terug, waarmee ook dit laatste stukje mi geen waarde heeft.

Gezien het over modems omruilen gaat in deze kwestie, begrijp ik het doel van je post niet. Misschien als je het iets anders in elkaar zet kan je er een nieuwe discussie mee openen, waardoor de bedoeling hiervan ook beter tot zijn recht zal komen!
 
@Saywhat

Leuk, je hebt mijn post genomen om aan te geven dat de thread over
inruilen van Modems gaat.. zover ik kan lezen zijn er heel weinig reacties
op deze opmerking maar wordt ook over Firmware en zo gesproken...

Maar niet erg je hebt gelijk, de post gaat over omruilen van modem en hierop
heb ik reageert dat ik dat niet geloof. Dat ik dan verder uithaal en nog meer dingen opnoem dit niet pluis zijn kun je mij niet kwalijk nemen.

Volgens mij werk je bij Ziggo want je schuift alle problemen naar de snelheidsverhoging en nieuwe apparatuur en roept "Natuurlijk geeft dat problemen".

Kijk, ik heb niets tegen Ziggo en ook niet tegen de helpdesk die zijn best doet met de mogelijkheid en kennis die ze hebben maar ik ben het niet met je eens dat iedere snelheidsverhoging en nieuwe apparatuur problemen geeft.
Als dit wel zo is dan zeg ik "Het is niet voldoende getest en voorbereid"
Zo als jij het ziet zijn de gebruikers proefkonijn en dit kan zo niet zijn.
Stel je voor je koopt een Auto die niet voldoende getest is en je moet met die nieuwe om de dag naar de Garage.. Of je belt op en ze zeggen ga maar aan de kant staan en zet de Motor voor 5 Minuten uit en start dan weer.

Voor mij is het gewoon HET ZIGGO NETWERK. Modems die uitvallen, Ziggo site die niet opent, slecht TV signaal, snelheid die op een keer lager is dan normaal en noem maar op... Voor mij zit dit in het Netwerk. Hoe het nu werkelijk in elkaar steekt zou mij eigenlijk niet interesseren. Ik ben klant bij Ziggo en neem verschillende producten over de kabel af en dit is bij mij 1 kabel en niet verschillende kabels. Dus voor mij staan de storingen niet los
zonder zijn een storing bij Ziggo.
Let wel op ik heb geschreven "Ik ben KLANT" ik heb expres niet geschreven gebruiker maar klant want ik BETAAL voor een dienst en in deze dienst zit de service mee in of ze hadden moeten schrijven dat voor service extra betaald moet worden.

Ik geef je gelijk dat ook heel veel klachten zijn die bij de gebruiker liggen maar moet ik dit als HELPdesk niet proberen op te lossen zodat het product wat ik aanbied goed functioneert? Kijk.. ik bel op en het eerste wat geroepen wordt "Start de Modem opnieuw" Als ik telefonie heb dan moet ik opnieuw bellen en dan krijg ik iemand anders aan de lijn en moet mijn verhaal opnieuw doen..als ik pech heb roept ook die nieuwe medewerker dat ik mijn modem opnieuw moet opstarten om van mij af te zijn. Waarom wordt er geen log bijgehouden hoe vaak een klant en met welke klacht hij belt? Goed, af en toe wil een reset van het modem helpen maar als ik 5 keer per week de modem moet resetten en dan doet die het weer dan is meer aan de hand.

Maar ik ben weer veel te emotioneel bezig en je vind garandeert weer punten
die je kunt weerleggen maar dit is nu maar mijn mening.
 
Ik begrijp je frustatie helemaal Bert. Het is vervelend genoeg als je een tijd lang zonder internet en telefoon zit, terwijl de rekeningen wel gewoon blijven komen. Maar het ergste is dat als je gaat bellen, je als een klein kind behandeld wordt, dat je niet serieus genomen wordt en dat je gewoon wordt weggestuurd. En dit alles door mensen die zelf totaal niet terzake kundig zijn. Als ziggo gewoon gezegd had : luister we hebben een fout gemaakt, het gaat een tijdje duren voor we alles weer op de rit hebben en, je moet nog een tijdje langer met je oude modem doen, dan was dat ook niet leuk geweest maar daar kan ik vrede mee hebben.
Nu voel ik mij vreselijk bezeikt en wil ik eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk weg ....
 
Ik begrijp je frustatie helemaal Bert. Het is vervelend genoeg als je een tijd lang zonder internet en telefoon zit, terwijl de rekeningen wel gewoon blijven komen. Maar het ergste is dat als je gaat bellen, je als een klein kind behandeld wordt, dat je niet serieus genomen wordt en dat je gewoon wordt weggestuurd. En dit alles door mensen die zelf totaal niet terzake kundig zijn. Als ziggo gewoon gezegd had : luister we hebben een fout gemaakt, het gaat een tijdje duren voor we alles weer op de rit hebben en, je moet nog een tijdje langer met je oude modem doen, dan was dat ook niet leuk geweest maar daar kan ik vrede mee hebben.
Nu voel ik mij vreselijk bezeikt en wil ik eigenlijk alleen maar zo snel mogelijk weg ....

Zo ongeveer... alleen ik wil niet weg bij Ziggo want het Idee wat ze verkopen,
het Alles in 1, vind ik goed en tot voor kort had ik ook niets te klagen.
Dat er af een toe een storing kan optreden weet ik en als dit op tijd wordt kenbaar gemaakt dan weet je dat. Als het maar snel weer is opgelost.

Ik ben eens benieuwd hoe ze dat met zakelijke klanten gaan oplossen als er een storing is bij de klant... start de modem opnieuw - sluit je PC meteen op het modem aan .. e.z.v. Ik denk dat als ze zakelijke klanten net zo behandelen als ons dan hebben ze nog een probleem en er gaan heel veel schadeclaims komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan