• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Blokvorming

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aan bovenstaande reacties te zien is het dus geen storing bij Ziggo maar heeft het vermoedelijk te maken met de software van de Samsung. Zijn we dus even lekker mee!! Nog niet zo lang geleden een upgrade gehad en nu dus weer problemen. Hopelijk komt Samsung met een snelle oplossing want dit is op z'n zachtst gezegd knap vervelend.:sleep:
 
Ook in het Noorden van het land heb ik last van blokvorming op de samsung.

En idd stekker er uit en je beeld is weer een tijdje goed......of mijn Samsung stopt er straks mee!!!.
 
Aan bovenstaande reacties te zien is het dus geen storing bij Ziggo maar heeft het vermoedelijk te maken met de software van de Samsung. Zijn we dus even lekker mee!! Nog niet zo lang geleden een upgrade gehad en nu dus weer problemen. Hopelijk komt Samsung met een snelle oplossing want dit is op z'n zachtst gezegd knap vervelend.:sleep:

Ik heb dus gisteren de software update uitgevoerd op mijn Samsung en binnen een half uur was het eerste keer prijs en vervolgens kreeg ik vanochtend ook weer die ellendige mozaïk blokjes te zien.
 
Wanneer is dat begonnen bij jullie?
Bij mij ging het zaterdagavond 13 december mis, eerst blokken en toen even helemaal geen signaal. Na een paar minuten (intussen was ik zenders opnieuw aan het zoeken) kwamen de zenders weer terug, maar nu inderdaad steeds weer storingen, zeker als je hem op 720p of 1080i zet. Het is ca. 2 weken (wk49-50) goed gegaan, het apparaat stond constant op 720p en gaf goed beeld, maar na die zaterdag is het steeds weer knudde.
Ik denk toch dat Ziggo iets veranderd heeft. Er waren werkzaamheden aangekondigd (Zoetermeer) en toen is het signaal 2 weken goed geweest, maar dat was dus van tijdelijke duur.
 
volgens mij geen problemen van de samsung, ook ik had gisteren (15-12-2008) last van blokvorming op mijn samsung.......normaal perfect beeld..... ga er vanuit dat er ergens een ''kink'' in kabel is bij ziggo.....
 
ook hier (Venlo 5914) sinds 2 dagen erge blokvorming af en toe.
vooral idd op 720p of 1080i wat voorheen perfect was is het slecht. op discovery hd en ng hd bv schokt het beeld ook vaker ineens.
stekker eruit en weer erin helpt evenm dan komt toch weer om de minuut ofzo kortstondig blokvorm erg irritant vraag me af hoe dat ineens bij iedereen kan..
 
volgens mij geen problemen van de samsung, ook ik had gisteren (15-12-2008) last van blokvorming op mijn samsung.......normaal perfect beeld..... ga er vanuit dat er ergens een ''kink'' in kabel is bij ziggo.....

2 maanden geen enkel probleem met de Samsung HD en gisteravond plotseling blokvorming en af en toe een raar geluid :?.
Had begin van de avond de HDMI kabel er even uit gehad, dat zal het niet zijn.
Vanavond nog steeds last van en rond 19:40 uur bijna het hele beeld vol roze blokken tijdens ONM.
Ontvanger van de stroom voor enkele minuten: helaas nog steeds blokjes.
Ben benieuwd . . . (ik zit in 5172)
 
Hmm.. volgens mij hoort dit topic zo langzamerhand in 'ziggo storingen' thuis.
 
Ik heb deze decoder sinds juni 2008, en alleen afgelopen zaterdag het blokjes probleem eventjes gehad. Enkel het geluid via de optische uitgang naar m'n home cinmeaset is soms dusdanig, dat dit alleen weer hersteld als ik m'n cinemaset uit en aan doe. Waarschijnlijk heeft m'n setje er soms wat moeite mee. Het geluid over hdmi naar m'n tv, doet het altijd goed, ongeacht resolutie instelling, en ongeacht of het SD of HD uitzendingen zijn.
 
jah lijkt me ook, want niet alleen gisteren, maar ook vandaag verschijnen er blokjes/groene strepen in het beeld, en stoort het geluid, we kunnen deze inderdaad verplaatsten. Want dit is geen storing aan onze decoders..... laat ze bij ziggo maar eens gaan uitzoeken, want probleem ligt niet aan de 360 of aan samsung, zie al verschillende topics verschijen mbt deze melding. ik heb dit sinds gisteren. (weekend niet thuis geweest)


edit: beeld gaf net WEER over het gehele beeld storing een blokkenfestival en er verschijnt tevens een roze achtig beeld doorheen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan