• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Wijziging 2 DTV frequentie netwerk 1111 op 25 mei a.s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frequenties

474.75 MHz was 276.00 MHz
538.75 MHz was 284.00 MHz

Deze move is gedaan om een groot frequentie blok te laten ontstaan waar alleen (internet) diensten overheen gaan.
 
474.75 MHz was 276.00 MHz
538.75 MHz was 284.00 MHz

Deze move is gedaan om een groot frequentie blok te laten ontstaan waar alleen (internet) diensten overheen gaan.

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik dit moet veranderen?

Ik heb nog steeds last van de e52 melding.. mijn postcode is 4708

Mijn ontvanger is de humax ir- fox c

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

groeten en alvast bedankt!
 
Krijg Ned 1, 2, 3 en RTL 4 niet hersteld

Maandagochtend 25 Mei worden een aantal frequenties voor digitale TV (van Ziggo) aangepast. Het gaat om het gebied met netwerkcode 1111 (Voormalig @home: Brabant & Limburg). Het kan het voorkomen dat de decoder een E48 of E52 melding geeft als deze 's nachts is blijven aanstaan op een gewijzigde frequentie. De oplossing is om even naar SBS6 te zappen en daarna na enkele hoger kanalen, hierna moet de foutmelding zijn verdwenen.

Mocht u door met de decoder heen en weer te zappen tussen een aantal kanalen het probleem niet kunnen oplossen voer dan een herinstallatie uit, de handleiding met de juiste netwerkcodes is te vinden op https://www.ziggo.nl/klantenservice/installatie-downloads/handleidingen/ (handleiding digitale televisie), ook staan hier de handleidingen van de gecertificeerde ontvangers.

Wie een niet gecertificeerde decoder (of TV/PC) gebruikt moet mogelijk opnieuw het netwerk scannen, of handmatig de gewijzigde frequenties invoeren.

Het betreft de frequenties van TS07 en TS10, de nieuwe frequenties die Ziggo gaat gebruiken zijn voor TS07 538,75 Mhz en voor TS10 474,75 Mhz.

Opmerking: Het is dus verstandig de decoder de nacht van zondag op maandag niet aan te laten staan op Nederland1, Nederland2, Nederland3 of RTL4 maar deze op bv RTL5, SBS6 of een andere zender te laten staan.

Deze info is ook te vinden op https://www.ziggo.nl/klantenservice/storing-onderhoud/ (na invoeren van de betrokken postcodes).

Onze excusses voor de eventuele overlast.

Ik heb bij familie in postcode gebied 5076 bij de standaard Humax ontvanger de fabriekinstellingen teruggezet en daarna een herinstallatie uitgevoerd zonder Ned 1, 2, 3 en RTL4 terug te krijgen. De foutmelding E48, E52 blijft. In het statusscherm staat de frequentie bij Ned1 op 475,75 MHz, de signaal sterkte verspringt tussen 42 en 85% en de signaalkwaliteit blijft 0.

Wat kan er verder nog aan de hand zijn, of heeft iemand nog andere tips om dit te herstellen?
 
Ik heb bij familie in postcode gebied 5076 bij de standaard Humax ontvanger de fabriekinstellingen teruggezet en daarna een herinstallatie uitgevoerd zonder Ned 1, 2, 3 en RTL4 terug te krijgen. De foutmelding E48, E52 blijft. In het statusscherm staat de frequentie bij Ned1 op 475,75 MHz, de signaal sterkte verspringt tussen 42 en 85% en de signaalkwaliteit blijft 0.

Wat kan er verder nog aan de hand zijn, of heeft iemand nog andere tips om dit te herstellen?

Rondom Den Bosch is er rond eind van de ochtend, begin van de middag een storing geweest met deze transportstroom.

Heb je de problemen bij je familie nu nog?
Doe anders nog eens een herinstallatie als je deze deze ochtend of vanmiddag tijdens de storing hebt gedaan dan kan het kloppen dat je 475 zag dit moet dus 474.75 zijn.
 
Loewe met Alphacrypt

Wie kan mij helpen. Ik heb een loewe met alphacrypt en ik krijg zoals de meesten geen ned 1,2,3 rtl4 enzovoort. Ik kan handmatig ned1 weer terug krijgen maar ned 2 bijvoorbeeld. Wie weet hoe je de fabrieksinstellingen voor een loewe weer terug kan zetten zodat ik een automatische zoekopdracht kan geven voor alle zenders. Nu krijg ik de melding dat er geen nieuwe zenders zijn gevonden.

Alvast bedankt!
 
Transportstream 6

Komt er in de toekomst ook nog een wijziging van de frequentie van TS06 ?

Zou mooi zijn voor een aantal Sony bezitters, kunnen die ook de extra muziekkanalen beluisteren.
 
Komt er in de toekomst ook nog een wijziging van de frequentie van TS06 ?

Zou mooi zijn voor een aantal Sony bezitters, kunnen die ook de extra muziekkanalen beluisteren.

In de regio brabant/limburg (nit 1111) komen er geen wijzigingen meer m.b.t. de frequentie's. Noordelijke deel voormalig @home netwerk zal er nog wel wat geschoven gaan worden met de lager frequentie's om zo de frequentie's vrij te maken voor internet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan