• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

retentie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Da's een storing, want het zou wel 30 dagen moeten zijn.

Kom Cees....................je neemt het steeds vaker op voor Ziggo.
Ik heb grote waardering voor jouw werk maar iets onpartijdiger opstellen.
Bij de nieuwsgroepen is het altijd al shit geweest (en volgen mij zal het ook nooit beter worden)
En postings in de nieuwsgroepen zullen nooit vanzelf verdwijnen...........
 
Ik haal inderdaad soms de ontbrekende artikels op bij sms usenet, kost 1 euro voor 32 uur. Overigens ben ik ex-multikabel abonnee (maakt dat nog iets uit voor usenet ?), gebruik ik GrabIt versie 1.7.2.beta3 build 996 (zou een ander programma een ander resultaat geven? ) met het vinkje verwijderd bij Change Active Group. Ik heb het tot nu toe niet bijgehouden, maar zou het kunnen zijn dat bij boneless het vaker misgaat dan bij andere groepen ?
 
Kom Cees....................je neemt het steeds vaker op voor Ziggo.
Ik heb grote waardering voor jouw werk maar iets onpartijdiger opstellen.
Bij de nieuwsgroepen is het altijd al shit geweest (en volgen mij zal het ook nooit beter worden)
En postings in de nieuwsgroepen zullen nooit vanzelf verdwijnen...........
Dat klinkt als een verwijt. Dit is geen anti-Ziggo forum, ook al zou je dat bijna gaan denken met de reacties op alle problemen hier. We proberen hier een brug te slaan tussen Ziggo en de gebruikers. Door onze contacten zijn we in staat zaken van 2 kanten te bekijken. Overigens lijkt me de constatering dat indien een post aanvankelijk goed staat en na verloop van een aantal dagen deze incompleet raakt of dat de beloofde retentie niet wordt gehaald, dat er dan sprake is van een storing toch geen uiting van affectie richting Ziggo.
 
Kom Cees....................je neemt het steeds vaker op voor Ziggo.
Ik heb grote waardering voor jouw werk maar iets onpartijdiger opstellen.

Hoho, wel goed lezen alstjeblieft ...
Ik zeg dus dat het 30 dagen zou moeten zijn, ik zeg dus niet dat het nu zo is. Ik probeer juist het probleem boven water te krijgen.

De reden waarom posts incompleet zijn kunnen legio zijn, want als je weet hoe 'news' achter de schermen werkt kun je misschien een indruk krijgen waarom iets mis gaat. News wordt als een soort kettingbrief rondgestuurd. Server-1 (waar het geupload wordt) stuurt het door aan bijvoorbeeld server-2, server-3 en server-4. Deze servers sturen het op hun beurt ook weer door naar andere servers waardoor op een gegeven moment alle servers te wereld de posts binnenkrijgen. Op die "lange" weg die een post aflegt kunnen er fouten optreden. Die kunnen een technische oorzaak hebben, maar ook een bewuste oorzaak. Enkele jaren geleden werden er bewust foute parts gelanceerd door bepaalde instanties zodat copyright content verminkt raakte op vele servers. Maar een andere oorzaak zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn als de server waar het geupload wordt bewust deeltjes niet doorstuurt zodat men wel een abonnement bij hen moet nemen om het compleet te krijgen. In dit geval waar een paar posts nu "gevolgd" zijn, bleken ze eerst wel helemaal compleet te zijn, maar na een dag of 10 niet meer. Daarmee is dus aangetoond dat het in dit geval een probleem op de server bij @home is. Daar zal dan naar gekeken moeten worden.

Bij de nieuwsgroepen is het altijd al shit geweest (en volgen mij zal het ook nooit beter worden)
En dat ben ik dus niet met je eens. Ik kan hier alleen spreken over de Multikabel server. Deze is altijd heel goed geweest en met een prima retentie voor een ISP-newsserver. De @home newsserver is afgelopen jaar vervangen door een zelfde setup als bij Multikabel en volgens mij is het destijds een enorme verbetering geweest. Of er nu een probleem ingeslopen is of dat dit probleem er bij @home altijd al geweest is kan ik niet beoordelen, want ik kan daar niet inloggen. Maar "altijd al shit geweest" vind ik erg kort door de bocht. Als er problemen zijn, probeer die dan aan te tonen met voorbeelden, dan kan er iets aan gedaan worden. Door alleen te roepen dat het 'shit is' zal er nooit iets opgelost worden, want aan de buitenkant kunnen de beheerders niet zien wat er dan mis zou moeten zijn. Daarvoor is gedetailleerde informatie nodig met voorbeelden van postings die eerst wel en daarna niet meer compleet zijn.
 
Kijk Cees, wat je hier allemaal uitlegt is mij allang bekend.
Wat er bij mij niet in kan is dat er postings eerst wel compleet zijn en na enkele dagen niet zegt voor mij voldoende. Dit verdwijnt niet zomaar.
Sinds 2001 of 2002 draai ik al mee bij @home en het was altijd huilen met de pet op. Ook vorig jaar nadat de server vervangen is. Eerst wel compleet en daarna incompleet. En als je dan belde met de hepdesk: Nieuwsgroepen is maar een bijprodukt van ons waarop we geen ondersteuning geven.
Volgens mij wordt er bij de populaire groepen een zeer korte retentie toegepast waarschijnlijk om schijfruimte vrij te maken.

Lang heb ik een tunnel gebruikt naar XS4all en daar was de retentie in tegenstelling tot @home wel goed. Omdat deze tunnel nogal traag was heb ik toen de knoop doorgehakt en een abo genomen bij tweaknews. Daar kan ik tot 100 dagen, en vaak nog meer downen.
Maar ja, we zullen wel zien als de storing is opgeheven..............
 
Dat klinkt als een verwijt. Dit is geen anti-Ziggo forum, ook al zou je dat bijna gaan denken met de reacties op alle problemen hier. We proberen hier een brug te slaan tussen Ziggo en de gebruikers. Door onze contacten zijn we in staat zaken van 2 kanten te bekijken. Overigens lijkt me de constatering dat indien een post aanvankelijk goed staat en na verloop van een aantal dagen deze incompleet raakt of dat de beloofde retentie niet wordt gehaald, dat er dan sprake is van een storing toch geen uiting van affectie richting Ziggo.

Zeker is dit geen anti Ziggo-forum. Ik vind alleen dat een admin zich zo onpartijdig mogelijk moet opstellen en niet de indruk wekken partijdig te zijn.
Of het teruglopen van retentie onder storing valt betwijfel ik. Dit zou dan al een jarenlange storing zijn.
 
Zeker is dit geen anti Ziggo-forum. Ik vind alleen dat een admin zich zo onpartijdig mogelijk moet opstellen en niet de indruk wekken partijdig te zijn.
Of het teruglopen van retentie onder storing valt betwijfel ik. Dit zou dan al een jarenlange storing zijn.

Sorry hoor, maar je hebt me blijkbaar nog steeds niet begrepen, ik ben juist helemaal niet partijdig. Ik schreef alleen dat de retentie 30 dagen zou moeten zijn volgens de specs. Wat is daar niet onpartijdig aan ??

Dat ze dat nu niet is, is dus een storing, maar de retentie of incompleetheid na 10 dagen wordt dus niet bewust zo gedaan. Dat zou erg dom zijn, want er zij heel veel deelbestanden wel gewoon beschikbaar tot 30 dagen. Als men wil bezuinigen dan zouden die parts ook gewist moeten worden. Die staan er nu alleen maar 20 dagen incompleet te zijn en houden nutteloze ruimte vast (als je geen fill-server gebruikt).
 
En als je dan belde met de hepdesk: Nieuwsgroepen is maar een bijprodukt van ons waarop we geen ondersteuning geven.
Dat eerste klopt, de helpdesk geeft geen support op newsgroepen.
Echter de bouwers van de newsserver vind je ook in dit forum, dus als problemen goed gedocumenteerd beschreven worden met voorbeelden waar ze iets mee kunnen onderzoeken is het misschien op te lossen.
 
Omdat deze tunnel nogal traag was heb ik toen de knoop doorgehakt en een abo genomen bij tweaknews. Daar kan ik tot 100 dagen, en vaak nog meer downen.
Maar ook wel eens minder... Herrinner jij je de storing van augustus nog? Alles van 100 dagen was toen inderdaad nog te downen, maar iets wat er net een dag op hoorde te staan, was meer dan 80% incompleet. Ja, ik heb ook een abbo bij Tweaknews en we loggen allemaal in op dezelfde server. Ach waar bemoei ik me ook mee, het is electronica, kan altijd iets mis mee zijn ;)
 
Maar ook wel eens minder... Herrinner jij je de storing van augustus nog? Alles van 100 dagen was toen inderdaad nog te downen, maar iets wat er net een dag op hoorde te staan, was meer dan 80% incompleet. Ja, ik heb ook een abbo bij Tweaknews en we loggen allemaal in op dezelfde server. Ach waar bemoei ik me ook mee, het is electronica, kan altijd iets mis mee zijn ;)

Moet dan van begin augustus zijn (was tot 10-08 op vakantie)
Inderdaad het is en blijft electronica maar heb geen klagen over tweaknews en als er al iets mis is krijg je netjes een mailtje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan