• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Fluctuaties in snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat vind ik het rare aan het verhaal op nieuwsgroepen loopt op dit moment gewoon met 18,5Mbps wat bij het 20Mb abbonement van me gewoon goed is hoor je me niet over. Maar dat internetten is echt een drama. Waar ik wederom erg van baal hebben jullie op UPC die andere abbonementen gezien tering dat wil ik ook 60 of 120 MB down en daar wil ik ook graag 80 euri's in de maand voor neertellen heeeeeeeeeeeeeel erg graag zelfs mja dat ken hier weer niet he we moeten ons zorgen maken over een nu al niet stabiel draaiend netwerk van Ziggo.

Ik ben verhuisd van alkmaar (chello) heel erg tevreden over dat netwerk enorm stabiel en snel, naar Noord-scharwoude een klein dorpie vlakbij alkmaar geen chello maar multikabel ik dacht nog mmmmmmmm dat wordt weer wat. Maar tot zeer grote tevredenheid enorm stabiel en snel netwerk ik geloof in alle jaren dat ik bij multi heb gezeten er 1 keer af heb gelegen een middagje vanwege een aangekondigde service die gedaan moest worden zelfs een mailtje voor gehad. PRIMA. Maar nu een beetje stabiliteit is ver te zoeken gemiddeld draaid van wat ik hier lees iedereen max 7 Mb op een 20 Mb aansluiting dat is toch te triest voor woorden. en dan als antwoord tja we zijn aan het upgraden dat duurt nog een week of 6 a 8. Na das lekker dan kunnen ze in iedergeval zeggen daar zijn we mooi de komende 2 maanden vanaf. Waarom moet je dat hier lezen en stuurt ziggo niet alle gebruikers netjes een brief met de aankondiging erin zodat je weet wat er speelt. Zou een berg aan irritatie schelen.
 
Da's nog eens slecht, de upload is nog hoger dan de download. Gaar dus niet zo lekker.

knipselsy7.jpg


 
@#$$%%!!

Sorry al genoeg onderwerpen hierover gepost maar ben het zat en moet het ff kwijt. Wordt gek van die schommelende internet snelheid de laatste tijd. Heb al vanalles op mn pc geoptimaliseerd maar zoals ik al vermoedde ligt het probleem bij ziggo.
Al ruim 2 weken last van. Begon eerst meestal vanaf een uur of 10 savonds, heel irritant aangezien ik dan vaak voor het slapen nog ff een serie stream. Heb al mn huisgenoten zitten uitschelden omdat ik in eerste instantie dacht dat hun het waren :P. Helaas niet het geval anders had ik ze van de router kunnen gooien. De Laatste paar dagen is het niet alleen savonds maar ook overdag raak. Continu schommelt de snelheid. Lijkt wel om de 5 minuten te switchen van normale snelheid naar zon 10-20 kbytes/sec.
Leuk hoor dat ziggo. Klantenservice zet je gerust 20 minuten in de wacht.
Toen het hier nog gewoon casema was nooit problemen ondervonden. Misschien in 3 jaar tijd 2 keer een korte storing gehad van een uur.
Begin het behoorlijk zat te worden. Als dit zo door blijft gaan ga ik het teveel betaalde geld terug claimen want op deze manier is het net of we de snelheid hebben van de goedkoopste verbinding....
 
Het inderdaad de laatste tijd een klo.... zootje bij Ziggo.
Mag de naam niet meer horen.

E-mails geen reactie, bellen heeft geen zin, het geld groeit me niet op de rug
om even een half uur in de wacht te staan.
Betaal voor het hoogste en krijg nog minder dan via de analoog vroeger.

Results:
Upload speed: 637 Kbits/sec
Download speed: 390 Kbits/sec

Zoals al eerder door mij ergens hier gemeld, massaal, de betaling een maand of twee stop zetten en dat maal 1.5 miljoen klanten, auw, dat doet zeer.
 
Wisselende snelheden

Hoi,

Na veel gedoe en resetten toch maar eens hier op forum proberen.
Ik heb een Z3 supersnel internetabonnement, maar haal de snelheid niet. De snelheden zijn zeer wisselend. 's Ochtends haal ik rond de 6.000 kb/s (soms net als net rond de 10.000 kbs), maar de rest van de dag zit ik gemiddeld op 2.000-3.000 kb/s en dat voor bijna €50,--. De kabel gaat naar een SWEEX router, WAN-ingang. Vanuit de router gaan 3 kabels via LAN-uitgang naar de 3 computers, verder geen nietwerk. Ik wil alleen snel internetten op de 3 computers. Ik gebruik de router dus alleen als een soort splitter.

Ik wil best een andere router kopen (zoals Ziggo adviseert), maar ze geven geen garantie. Het kan volgens hun de computer zijn, de kabel, de router, maar tot het modem klopt volgens hen alles. Waarom die wisselingen? Wat kan ik doen?

Bedankt

Voorbeelden van snelheden via Speedtest.net:
24-12-08 7:39, 14342 kbs /
27-12-08 12:06, 3868 kbs /
29-12-08 9:37, 4277 kbs /
29-12-08 17:33, 1196 kbs /
30-12-08 9:32, 6941 kbs /
30-12-08 10:15, 2817 kbs /
11-01-09 6:29 8335 kbs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Na veel gedoe en resetten toch maar eens hier op forum proberen.
Ik heb een Z3 supersnel internetabonnement, maar haal de snelheid niet. De snelheden zijn zeer wisselend. 's Ochtends haal ik rond de 6.000 kb/s (soms net als net rond de 10.000 kbs), maar de rest van de dag zit ik gemiddeld op 2.000-3.000 kb/s en dat voor bijna €50,--. De kabel gaat naar een SWEEX router, WAN-ingang. Vanuit de router gaan 3 kabels via LAN-uitgang naar de 3 computers, verder geen nietwerk. Ik wil alleen snel internetten op de 3 computers. Ik gebruik de router dus alleen als een soort splitter.

Ik wil best een andere router kopen (zoals Ziggo adviseert), maar ze geven geen garantie. Het kan volgens hun de computer zijn, de kabel, de router, maar tot het modem klopt volgens hen alles. Waarom die wisselingen? Wat kan ik doen?

Bedankt

Voorbeelden van snelheden via Speedtest.net:
24-12-08 7:39, 14342 kbs /
27-12-08 12:06, 3868 kbs /
29-12-08 9:37, 4277 kbs /
29-12-08 17:33, 1196 kbs /
30-12-08 9:32, 6941 kbs /
30-12-08 10:15, 2817 kbs /
11-01-09 6:29 8335 kbs

Of het je router is kun je even testen door die er tussenuit te halen en de snelste van je computers even direct aan te sluiten op het kabelmodem, daarna dit modem uit en aan zetten (resetten) en dan nog eens een speedtest te doen. Doe voordat je de router ertussenuit haalt ook een speedtest. Gebruik de Amsterdam-server van speedtest.net dan in beide gevallen. Zie je een merkbaar verschil, dan haalt je router de snelheid niet.

Zie je weinig of geen verschil, dan is je probleem te wijten aan capaciteitsproblemen. Er wordt momenteel gewerkt aan een upgrade van het netwerk en de backbone verbindingen, dus als je dit hebt zal dat binnenkort wel verholpen zijn.

Is het wel je router dan moet je op zoek naar een snellere. Hier vind je bijvoorbeeld wat testen van enkele merken routers. Sweex staat daar niet tussen, ik denk dat dit merk niet wereldwijd verkocht wordt, maar misschien is jouw router ook onder een ander merk bekend. Er zijn meer van dit soort tests te vinden via google.
 
Hier ook problemen met de verbinding. Hier zijn ze begonnen nadat mijn Z3i eindelijk ook echt op 30Mbit is gezet.
De dowload varieert enorm. Het ene moment kom ik niet verder dan 4 a 5Mbit en soms haal ik wel de 30Mbit ( wel in de dal uren trouwens).
 
Hoi,

De test met directe verbinding heb ik al gedaan: er was enigszins verschil.
Wat mij verbaast is echter de fluctuatie: vanochtend vroeg met router 10.000 kb/s, 2 uur later rond 7000 en nu 12.40 ben ik gezakt naar 1600. Dit kan toch geen routerprobleem zijn?

Pablo
 
Verdrietig......

Goede middag,

Ik moet echt even iets kwijt. Ook ik heb hier sinds deze week (is hier op 07 jan. begonnen na een storing sávonds en dus helemaal geen internet had) problemen met de snelheid.

Sinds de 7e zijn er ook bij mij hier in Enkhuizen ENORME fluctaties in de internet snelheid. Waar ik me enorm over kan opwinden is dat veel mensen (inclusief Ziggo helpdesk) er ALTIJD van uitgaan dat het probleem bij de klant ligt.

Gisteravond wederom weer enorm traag schommelend tussend de 2 en 4 MB (heb een 20Mb abbo). Ook bij 3 verschillende buren gecontroleerd. Ook hier exact hetzelfde problem.

Gebeld naar Ziggo helpdesk! Ik leg rustig en netjes mijn hele verhaal uit en dat zelfs bij 3 andere woningen hier vlakbij dezelfde problemen zijn.

Gaan ze het hele standaard verhaal met je doornemen dat je je Pc rechtstreeks op je modem moet aansluiten, je Pc moet opstarten in de veilige modes, affijn u kent het hele verhaal wel.

Als ik nu hier op het forum alleen al kijk en ik zie de VELE reacties van mensen met dezelfde problemen, en er is zelfs bij Ziggo bekend dat er zo veel mensen bellen met hetzelfde probleem, zou er dan wellicht niet iets aan de hand kunnen zijn?????????

Laat ik wel duidelijk zijn, ik ben absoluut verder een tevreden klant van Ziggo, en heb eigenlijk nagenoeg nooit problemen gehad, dus verder geen klagen, maar dit soort STORINGEN stoort mij toch enigzins wel :-) en dan vooral hoe men er bij Ziggo mee omgaat.

Sorry...maar moest mijn frustratie even kwijt :wink:
 
Hoi,

De test met directe verbinding heb ik al gedaan: er was enigszins verschil.
Wat mij verbaast is echter de fluctuatie: vanochtend vroeg met router 10.000 kb/s, 2 uur later rond 7000 en nu 12.40 ben ik gezakt naar 1600. Dit kan toch geen routerprobleem zijn?

Pablo

Nee dat is dan geen routerprobleem, maar is drukte. Er wordt aan de capaciteit gewerkt volgens de laatste informatie. Het zal binnenkort hopelijk wel beter zijn dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan