• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

smtp.casema.nl werkt niet

  • Onderwerp starter Jan Smit
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier dus ook, ik wil dus via mijn nieuwe Ziggo adres een mail sturen naar Tweaknews, met de melding dat het e-mailadres veranderd is. En dan krijg ik dit van 'Systeembeheerder':
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: nieuw e-mailadres
Verzonden: 10-10-2008 10:44

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'[email protected]' op 10-10-2008 10:44
550 Relay not permitted.

Verzend ik dit via mijn quicknet-adres, dan komt het gewoon aan. Ontvangen gaat overigens wel met het nieuwe Ziggo adres.
Ik zit overigens in voormalig Multikabel gebied en gebruik de DNS gegevens uit Multikabeltijd (IPv4 DNS-servers: 213.73.255.52, 213.132.189.250, 213.73.255.53).
 
Verzend ik dit via mijn quicknet-adres, dan komt het gewoon aan. Ontvangen gaat overigens wel met het nieuwe Ziggo adres.
Ik zit overigens in voormalig Multikabel gebied en gebruik de DNS gegevens uit Multikabeltijd (IPv4 DNS-servers: 213.73.255.52, 213.132.189.250, 213.73.255.53).

550 Relay not permitted betekent in het algemeen dat je verstuurt naar een SMTP-server van een provider die jou niet herkent als klant.
Vul bij de Server voor uitgaande mail (SMTP-server) eens een server in die jouw uitgaande mail wél accepteert (zoals bij je andere account(s) is ingevuld)


karelV
 
Hi!

550 Relay not permitted betekent in het algemeen dat je verstuurt naar een SMTP-server van een provider die jou niet herkent als klant.
Vul bij de Server voor uitgaande mail (SMTP-server) eens een server in die jouw uitgaande mail wél accepteert (zoals bij je andere account(s) is ingevuld)

karelV

Correct. smtp.ziggo.nl accepteerde nog geen mail van de oud-Multikabel klanten. Dat is vanmorgen aangepast. Dus ook op smtp.ziggo.nl zouden nu de ex-Multikabel klanten met hun mail terecht moeten kunnen. Voor de ex-Casema en de ex-HOME klant ranges was dat al eerder gedaan.

Bye,
Raymond.
 
Hi!

Correct. smtp.ziggo.nl accepteerde nog geen mail van de oud-Multikabel klanten. Dat is vanmorgen aangepast.
Bye,
Raymond.

Er wordt veel geklaagd over de klantenservice van Ziggo, mar zo snel als jij de boel in orde maakt heb ik nog nergens meegemaakt! Thumbs up :applause:

karelV
 
Correct. smtp.ziggo.nl accepteerde nog geen mail van de oud-Multikabel klanten. Dat is vanmorgen aangepast. Dus ook op smtp.ziggo.nl zouden nu de ex-Multikabel klanten met hun mail terecht moeten kunnen. Voor de ex-Casema en de ex-HOME klant ranges was dat al eerder gedaan.
Inderdaad, het werkt nu correct!

Dank je wel voor de info Raymond.
 
Oorspronkelijk geplaatst door raymond
Correct. smtp.ziggo.nl accepteerde nog geen mail van de oud-Multikabel klanten. Dat is vanmorgen aangepast. Dus ook op smtp.ziggo.nl zouden nu de ex-Multikabel klanten met hun mail terecht moeten kunnen. Voor de ex-Casema en de ex-HOME klant ranges was dat al eerder gedaan.

Inderdaad, ik kan voor mijn @Home accounts nu ook mail verzenden via “smtp.home.nl”
Voor de binnenkomende post dien ik nog “mail.home.nl” te gebruiken.
Wordt dit ook (binnenkort) nog aangepast in “pop.home.nl”?

Vr. gr.
Internetter.

p.s. @Home mail ontvangen/verzenden lukt (nog) niet via de Ziggo mailservers.
 
Hi!

Oorspronkelijk geplaatst door raymond
Correct. smtp.ziggo.nl accepteerde nog geen mail van de oud-Multikabel klanten. Dat is vanmorgen aangepast. Dus ook op smtp.ziggo.nl zouden nu de ex-Multikabel klanten met hun mail terecht moeten kunnen. Voor de ex-Casema en de ex-HOME klant ranges was dat al eerder gedaan.

Inderdaad, ik kan voor mijn @Home accounts nu ook mail verzenden via “smtp.home.nl”
Voor de binnenkomende post dien ik nog “mail.home.nl” te gebruiken.
Wordt dit ook (binnenkort) nog aangepast in “pop.home.nl”?

Vr. gr.
Internetter.

p.s. @Home mail ontvangen/verzenden lukt (nog) niet via de Ziggo mailservers.

Pas svp niets aan aan je huidige instellingen aan als daar niet nog niet om gevraagd gaat worden. pop.ziggo.nl is iets anders als pop.home.nl, andere servers, ander mailplatform.

Versturen moet overigens wel werken, als je als uitgaande server smtp.ziggo.nl gebruikt moet je gewoon mail kunnen versturen. Maar nogmaals, pas niets aan voor je oude accounts. Dat gaat vermoedelijk meer ellende opleveren als dat je er nu iets mee opschiet.

Bye,
Raymond.
 
Hi!



Pas svp niets aan aan je huidige instellingen aan als daar niet nog niet om gevraagd gaat worden. pop.ziggo.nl is iets anders als pop.home.nl, andere servers, ander mailplatform.

Versturen moet overigens wel werken, als je als uitgaande server smtp.ziggo.nl gebruikt moet je gewoon mail kunnen versturen. Maar nogmaals, pas niets aan voor je oude accounts. Dat gaat vermoedelijk meer ellende opleveren als dat je er nu iets mee opschiet.

Bye,
Raymond.

Dank voor het advies.
pop.home.nl en smtp.home.nl weer gewijzigd in mail.home.nl
(pop en smtp.home.nl werkten overigens wel)

Vr. gr.
Internetter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan