• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

geen zenders meer te sorteren op Sony tv (alphacrypt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
De andere optie is de publiciteit opzoeken en contact opnemen met consumentenprogramma's zoals Kassa of Radar. Ik denk dat die er na lezing van deze thread wel brood in zien om er een item van te maken. Een kabelexploitant die moedwillig en stilzwijgend TV-toestellen van zijn klanten kreupel maakt lijkt mij groot nieuws. Daaraan zou dan wellicht meteen een meer fundamentele studiodiscussie gekoppeld kunnen worden over het hoe en waarom van CI+. Mag een Gradus Vos nog eens komen uitleggen waarom CI+ zo 'goed' is voor ons.
Fantastisch idee: even een linkje naar Kassa -> https://kassa.vara.nl/portal?_scr=main_contact
Lijkt me mooie televisie, Gradus Vos, Anoniem en Archie plus nog wat gedupeerde klanten.
 
Ziggo mag niet zo maar software ergens neerzetten waar het niet hoort, dat is hier WEL gebeurd. Ziggo is in mijn ogen de schuldige en het doorgeefluik. Ziggo mocht alleen niet doorgeven en heeft dit toch gedaan. De mensen van Sony hebben geen sofware op het Ziggonetwerk gezet, dat heeft Ziggo zelf gedaan.

Ziggo moet zorgen voor een adequate oplossing d.m.v. de voorlaatste software aan te beiden met een hoger versienummer (zoe moeilijk kan dat niet zijn!!). Dit moet Ziggo dus oplossen met Sony. Als consument kun je wel degelijk Ziggo aansprakelijk stellen voor het vernaggelen van je televisie. Ziggo had geen software aan mogen bieden die de tv slechtere functionaliteiten geeft. Waar die software vandaan komt dat zal je als eigenaar een worst zijn, dat is allemaal leuk kastje naar de muurstuur geschuif wat Ziggo in deze gewoonweg niet kan en mag doen. Ziggo moet met Sony contacten en niet de consument die zich geen weg kan banen in de wirwar van kanalen bij Sony en/of Ziggo!!!!

Stel dat Sony deze firmware update als een reguliere firmware update heeft doorgespeeld aan Ziggo en dat Ziggo in al hun onschuld deze op het netwerk heeft gezet.:giveup:
 
Dat Ziggo en anoniem in de schulp kruipen is ronduit belachelijk. Neem je verantwoording en los het op voor je gedupeerde klanten maar ga niet naar anderen wijzen. Sony treft geen blaam daar Sony deze software niet live heeft gezet.
Van de zijlijn mee gaan staan roepen lijkt me niet zo zinvol.

Het lijkt me eerder een zaak van gedeelde verantwoordelijkheid in diverse opzichten. Gelet op de fase waarin het CI+ verhaal nog verkeerd, gelet op het feit dat er nu voor het eerst TV firmware "breder is verspreid", gelet op het feit dat je als klant vanuit de manuals niet altijd op de hoogte bent van deze wijze van verspreiden, gelet op het feit dat geen van betrokken partijen ook maar enige vooraankondiging heeft doen uitgaan, lijkt het me niet meer dan billijk dat partijen de handen ineen slaan om de situatie te herstellen en hiervoor een nieuwe "repair" release uitbrengen.

Voorts is het meer dan wenselijk om elke firmware release voor (TV's, decoders, routers enz) die via het kabelnetwerk wordt aangeboden vooraf duidelijk te communiceren.

Alleen als zaken overduidelijk eigendom van fabrikant of provider zijn mag de klant evt. buiten spel worden gezet.

Zelfs als klanten hun toestel op "auto update" hebben staan dienen ze vooraf in kennis te worden gesteld opdat zij de mogelijkheid krijgen om tijdig deze feauture desgewenst te kunnen uitschakelen.

Waarom zou het uitbrengen van firmware updates anders moeten/mogen verlopen dan het uitbrengen van software releases die op het internet worden aangeboden. De gebruiker maakt de keuze en afweging of hij versies al dan niet wenst te implementeren.
 
Stel dat Sony deze firmware update als een reguliere firmware update heeft doorgespeeld aan Ziggo en dat Ziggo in al hun onschuld deze op het netwerk heeft gezet.:giveup:
"In al hun onschuld"? Ziggo zou moeten weten dat het risico's met zich meebrengt om test firmware te verspreiden via een netwerk waar ook de klanten aanhangen met hun apparatuur. Het zou bij Ziggo de hoogste prioriteit moeten hebben om er voor te waken dat apparatuur van klanten nooit en te nimmer ontregeld zou kunnen worden door de verspreiding van niet officieel uitgebrachte firmware versies.

In het verleden heeft Ziggo ook wel eens voor een paar aanbevolen ontvangers firmware versie op hun netwerk gezet die klanten echter nog helemaal niet hadden mogen installeren. Daarover wond een Ziggo medewerker zich altijd enorm op en de klanten waren dan dom dat ze die firmware versie al geïnstalleerd hadden voordat hij had gezegd dat het mocht. Daar zijn uitgebreide discussies over geweest, want uiteraard kreeg de klant weer de schuld terwijl die klant totaal niet kan weten dat het om test van Ziggo ging. Ik zou dan verwachten dat Ziggo uit dat soort voorvallen lering trekt, maar nee. Men gaat gewoon verder op de manier die ze gewend zijn, dus zonder zich ook maar iets aan te trekken van de klanten en als het dan fout gaat dan komt er hier weer een Ziggo medewerker die alles en iedereen de schuld geeft behalve Ziggo. Dit voorval ligt volgene die medewerker aan Sony, de klant die zo dom is geweest om de firmware update functionaliteit aan te laten staan (alsof Ziggo al jaren firmware versies via de kabel verspreid voor TV zodat klanten uberhaupt hadden kunnen weten dat ze dit risico lopen) en de TVs die de update niet hadden moeten installeren omdat Ziggo nog bezig is met testen.

En dat terwijl er totaal geen noodzaak is om test firmware versies voor deze TV's op deze manier te verspreiden. Fieldtesters zouden die test firmware versies namelijk gewoon bij Ziggo of de fabrikant kunnen downloaden, op een USB stick zetten en installeren op de TV. Dan weet je 100% zeker dat het nooit mis kan gaan en dat zou het uitgangspunt van Ziggo moeten zijn op basis van ongelukjes uit het verleden. Als Ziggo dan nog op zijn minst maatregelen had getroffen om de kans dat het verkeerd gaat te verkleinen, maar zelfs dat niet. Ziggo kan namelijk aparte test netwerken definiëren waarin alleen de verwijzingen naar deze test firmware versies voorkomen zodat je dan nog zou kunnen zeggen dat de klant dat test netwerk ID maar niet had moeten gebruiken. Maar dat vindt Ziggo kennelijk te veel werk en ook dat zou in dit geval nog steeds onnodig zijn geweest omdat TV's ook over andere update mechanismes beschikken waarvoor de firmware updates eenvoudig te verspreiden zijn naar de fieldtesters.

Verklaringen dat ze dit al vanaf maart doen, wat dus absoluut test firmware versies zijn geweest, en dat dit tot dusver altijd goed is gegaan staan voor mij gelijk aan de verklaring van een kind dat net het huis van zijn ouders heeft laten afbranden omdat hij met lucifers speelde: "Hij wist wel dat het gevaarlijk was, maar speelt al langer met lucifers en tot nu toe ging het altijd goed."

Als Ziggo dan vanaf nu officiële firmware updates gaat verspreiden voor TV's, dan lijkt het mij vrij normaal om de klanten daarover eerst te gaan informeren zodat klanten zich dit ook gaan realiseren en nog de gelegenheid hebben om eventueel die functionaliteit uit of juist aan te zetten indien gewenst. En ik heb ook nog een A/V Receiver aan de kabel hangen. Moet ik mij nu ook zorgen gaan maken dat Ziggo misschien ook voor dergelijke apparaten aan het testen is met firmware updates zodat ze ook de radio kanalen in de door hun gewenste volgorde kunnen krijgen?
 
Je stellingname en argumentatie zijn glashelder.
Een weldenkend mens kan niet anders doen dan deze van harte onderschrijven. Bij deze :wink:

Groet,
JW
 
Als Ziggo dan vanaf nu officiële firmware updates gaat verspreiden voor TV's, dan lijkt het mij vrij normaal om de klanten daarover eerst te gaan informeren zodat klanten zich dit ook gaan realiseren en nog de gelegenheid hebben om eventueel die functionaliteit uit of juist aan te zetten indien gewenst. En ik heb ook nog een A/V Receiver aan de kabel hangen. Moet ik mij nu ook zorgen gaan maken dat Ziggo misschien ook voor dergelijke apparaten aan het testen is met firmware updates zodat ze ook de radio kanalen in de door hun gewenste volgorde kunnen krijgen?
Ik weet niet hoe het bij de ingebouwde tuners zit, maar mijn losse hebben allemaal een soort mailfunctie. Daar heb ik nog nooit iets op mogen ontvangen van Ziggo. Als het portal zo weinig wordt gelezen, dan hebben we deze mogelijkheid toch ook nog? Lijkt me bij belangrijke updates toch gewenst dat er in die mailbox een ReadMe bij komt.
 
"In al hun onschuld"? Ziggo zou moeten weten dat het risico's met zich meebrengt om test firmware te verspreiden via een netwerk waar ook de klanten aanhangen met hun apparatuur. Het zou bij Ziggo de hoogste prioriteit moeten hebben om er voor te waken dat apparatuur van klanten nooit en te nimmer ontregeld zou kunnen worden door de verspreiding van niet officieel uitgebrachte firmware versies.

In het verleden heeft Ziggo ook wel eens voor een paar aanbevolen ontvangers firmware versie op hun netwerk gezet die klanten echter nog helemaal niet hadden mogen installeren. Daarover wond een Ziggo medewerker zich altijd enorm op en de klanten waren dan dom dat ze die firmware versie al geïnstalleerd hadden voordat hij had gezegd dat het mocht. Daar zijn uitgebreide discussies over geweest, want uiteraard kreeg de klant weer de schuld terwijl die klant totaal niet kan weten dat het om test van Ziggo ging. Ik zou dan verwachten dat Ziggo uit dat soort voorvallen lering trekt, maar nee. Men gaat gewoon verder op de manier die ze gewend zijn, dus zonder zich ook maar iets aan te trekken van de klanten en als het dan fout gaat dan komt er hier weer een Ziggo medewerker die alles en iedereen de schuld geeft behalve Ziggo. Dit voorval ligt volgene die medewerker aan Sony, de klant die zo dom is geweest om de firmware update functionaliteit aan te laten staan (alsof Ziggo al jaren firmware versies via de kabel verspreid voor TV zodat klanten uberhaupt hadden kunnen weten dat ze dit risico lopen) en de TVs die de update niet hadden moeten installeren omdat Ziggo nog bezig is met testen.

En dat terwijl er totaal geen noodzaak is om test firmware versies voor deze TV's op deze manier te verspreiden. Fieldtesters zouden die test firmware versies namelijk gewoon bij Ziggo of de fabrikant kunnen downloaden, op een USB stick zetten en installeren op de TV. Dan weet je 100% zeker dat het nooit mis kan gaan en dat zou het uitgangspunt van Ziggo moeten zijn op basis van ongelukjes uit het verleden. Als Ziggo dan nog op zijn minst maatregelen had getroffen om de kans dat het verkeerd gaat te verkleinen, maar zelfs dat niet. Ziggo kan namelijk aparte test netwerken definiëren waarin alleen de verwijzingen naar deze test firmware versies voorkomen zodat je dan nog zou kunnen zeggen dat de klant dat test netwerk ID maar niet had moeten gebruiken. Maar dat vindt Ziggo kennelijk te veel werk en ook dat zou in dit geval nog steeds onnodig zijn geweest omdat TV's ook over andere update mechanismes beschikken waarvoor de firmware updates eenvoudig te verspreiden zijn naar de fieldtesters.

Verklaringen dat ze dit al vanaf maart doen, wat dus absoluut test firmware versies zijn geweest, en dat dit tot dusver altijd goed is gegaan staan voor mij gelijk aan de verklaring van een kind dat net het huis van zijn ouders heeft laten afbranden omdat hij met lucifers speelde: "Hij wist wel dat het gevaarlijk was, maar speelt al langer met lucifers en tot nu toe ging het altijd goed."

Als Ziggo dan vanaf nu officiële firmware updates gaat verspreiden voor TV's, dan lijkt het mij vrij normaal om de klanten daarover eerst te gaan informeren zodat klanten zich dit ook gaan realiseren en nog de gelegenheid hebben om eventueel die functionaliteit uit of juist aan te zetten indien gewenst. En ik heb ook nog een A/V Receiver aan de kabel hangen. Moet ik mij nu ook zorgen gaan maken dat Ziggo misschien ook voor dergelijke apparaten aan het testen is met firmware updates zodat ze ook de radio kanalen in de door hun gewenste volgorde kunnen krijgen?

Archie, als je een reactie op mijn bericht geeft zou ik het op prijs stellen als je deze eerst goed leest. Ik heb het hier over een reguliere officiële firmware update en NIET over een test firmware.:no:
De rest van je verhaal is duidelijk en hier reageer ik inhoudelijk niet op.
 
Archie, als je een reactie op mijn bericht geeft zou ik het op prijs stellen als je deze eerst goed leest. Ik heb het hier over een reguliere officiële firmware update en NIET over een test firmware.:no:
Een Ziggo medewerker schreef in dit topic het volgende:

Wij hebben een release op het netwerk staan voor het testen van de Sony CI+ toestellen.

Nu kunnen we in deze discussie allerlei verzachtende omstandigheden proberen te verzinnen voor Ziggo, maar het lijkt mij duidelijk dat de firmware release waar het over gaat daar staat voor test doeleinden, een test release dus. Daarom haalde ik uit jouw reactie nog eens het expliciet het stukje "in al hun onschuld" aan om aan te geven waar ik op reageerde. En zelfs al zou deze versie uiteindelijk worden uitgeroepen tot de officiële release zijn van Sony, dan nog zou Ziggo eerst de klanten op de hoogte kunnen brengen van het feit dat Ziggo vanaf een bepaalde datum begint met het verspreiden van officiële firmware updates voor TV's zodat de klanten daar rekening mee kunnen houden.

Gezien de bugs in deze test release is het overigens niet te hopen dat dit de officiële release gaat worden, want dan is het toch echt onbegrijpelijk dat de testers niet gezien hebben dat er menu items zijn zonder naam en ook andere zaken niet meer goed werken zoals aangeven in dit topic. Maar dat terzijde.
 
Ik weet niet hoe het bij de ingebouwde tuners zit, maar mijn losse hebben allemaal een soort mailfunctie. Daar heb ik nog nooit iets op mogen ontvangen van Ziggo. Als het portal zo weinig wordt gelezen, dan hebben we deze mogelijkheid toch ook nog? Lijkt me bij belangrijke updates toch gewenst dat er in die mailbox een ReadMe bij komt.
Het is misschien ouderwets, maar waarom niet gewoon per brief of een andere drukwerk vorm? Ziggo kan toch ook allerlei reclame drukwerk en dure blaadjes als "Zie" verzenden. Daarmee hebben ze voldoende gelegenheid om de klanten ook te informeren over dit soort zaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan