• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

zeer slechte Klantenservice

Status
Niet open voor verdere reacties.
maar in deze mand zit maar een enkele goede appel.

Zolang mensen puur hun negatieve ervaringen blijven uitkotsen lijkt het dat het bedrijf alleen maar slecht is.
Helaas missen we al die vele, veel meer dan de negatieve, positieve ervaringen waardoor het beeld zeer scheef is.

Ok, als ik een klacht heb dan uit ik dat ook graag en dan vergeet ik even dat ik slechts een druppel ben uit de hele emmer met vooral goede ervaringen.

Als ik terugkijk naar de MK helpdesk dan is Ziggo wel wat minder helaas. Wat MK heeft opgebouwd is binnen één dag om zeep geholpen en dat is beslist onmogelijk.

Ik houd het er voorlopig op dat alle klachten die er nu liggen er altijd al waren maar waren deze verspreid over drie bedrijven waardoor het minder opviel. Nu het samengesmolten is tot een Ziggo lijkt het probleem, eigenlijk meerdere dus, vele malen erger.
 
Over de helpdesk medewerkers zal je mij zelden of nooit horen klagen.
Behalve misschien over die enkele rotte appel.

Wat er aan de helpdesk mankeert zijn de regeltjes die vanaf boven zijn op gelegd.

Zoals het niet mogen geven van een ticket nummer waar onder je klacht in het systeem staat. Je kunt dus nooit controleren of je klacht echt is door gegeven
Het niet mogen door verbinden met de afdeling wijzigingen of met de technische dienst.
En zo zullen er wel meer voorbeelden te noemen zijn.

Harry
 
Ik ben erg ontevreden over de Ziggo Klantenservice.

Op mijn klachten over de lange wachttijd en de muziek reageerde hij lacherig. "We moeten het doen met de muziek die we krijgen," zei hij.
Moet ik toch maar op zoek naar een andere aanbieder?

Het ontevreden zijn over de klantenservice moet je positief zien, ze kunnen alleen maar beter worden. :wink:

Over de helpdesk heb ik niets te klagen, altijd vriendelijk te woord gestaan.
Volgens mij heb je gewoon een verkeerd persoon aan de lijn gehad, dat heb ik hier wel meer gelezen.

Dat maakte ik er ook uit op, hij belde op het verkeerde moment en wellicht met de verkeerde persoon.

Waarom geen Opera: https://www.opera.com/

Ik heb al jaren geen problemen meer met de helpdesk maar dat komt misschien omdat ik die ook al jaren niet meer bel.

Er lezen meerdere Ziggo medewerkers mee op dit forum en proberen problemen op te lossen. Maar ja soms kom je er niet onderuit om de helpdesk te bellen helaas. Ik doe dit i.i.g nooit meer.

De Ziggo medewerkers doen allemaal hun best daar kunnen we van uit gaan, ik blijf samen met jou mijn best doen niet te bellen. :giveup:

Er wordt van elke klacht en melding wel een note aangemaakt althans dat is mijn ervaring, de andere helpdeskers die ik daarna moest bellen waren deels wel op de hoogte van de eerdere gemaakte afspraken en gesprekken.

Ze werken niet meer met ticketnummers zo werd me verteld maar het alternatief is hetzelfde toch!
 
Zolang mensen puur hun negatieve ervaringen blijven uitkotsen lijkt het dat het bedrijf alleen maar slecht is.
Ik heb alleen maar negatieve ervaringen met de helpdesk gehad jaren lang dus kan ik geen positieve ervaringen hier gaan melden want dan zou ik liegen.
En ik lees nu nog steeds veel te veel negatieve ervaringen van mensen dus er is niks veranderd in die 5 jaar want zo lang heb ik al producten van @home.
Natuurlijk zullen er wel enkele goede medewerkers tussen zitten mar die heb ik helaas nooit aan de lijn gehad.

Punt.
 
muziekjes

dat je over de lange wachttijd klaagt is normaal, echter dat je om een muziekje klaagt? wil je dan liever een stilte horen zodat je niet weet of je nog wel in de wachtrij staat? Ga eens een paar willekeurige klantenservice nummers bellen en je zult merken dat ze allemaal een muziekje hebben. Dat jij daar nou niet van houdt is jammer, een ander persoon zal meezingen met het liedje.

Klagen mag wel, maar dan wel over iets waar je over klagen kunt. Denk je dat het bij een andere provider beter is? :giveup:
Ja. Ik weet zeker dat het bij een andere provider beter is: XS4ALL. Daar geven ze altijd een goed inschatting van de wachttijd, zijn ze altijd vriendelijk en geduldig en krijg ik altijd een goed antwoord of oplossing. Als ze het niet weten, verbinden ze door of bellen ze terug. En aan het begin krijg je de vraag: "Wilt u muziek? Toets dan 1." Geen muziek, dan hoor je gewoon de telefoon overgaan. Dat is toch niet moeilijk te regelen? Het kan dus wél, een klantvriendelijke Klantenservice. Waarom zou ik dat van Ziggo dan niet mogen verwachten?
 
Ja. Ik weet zeker dat het bij een andere provider beter is: XS4ALL. Daar geven ze altijd een goed inschatting van de wachttijd, zijn ze altijd vriendelijk en geduldig en krijg ik altijd een goed antwoord of oplossing. Als ze het niet weten, verbinden ze door of bellen ze terug. En aan het begin krijg je de vraag: "Wilt u muziek? Toets dan 1." Geen muziek, dan hoor je gewoon de telefoon overgaan. Dat is toch niet moeilijk te regelen? Het kan dus wél, een klantvriendelijke Klantenservice. Waarom zou ik dat van Ziggo dan niet mogen verwachten?

Voor XS4ALL betaal je dan ook wat meer. En als je de specificaties gaat vergelijken dan krijg je minder voor meer geld. Als XS4ALL echter zoveel beter is, waarom stap je dan niet over?
 
Ja. Ik weet zeker dat het bij een andere provider beter is: XS4ALL. Daar geven ze altijd een goed inschatting van de wachttijd, zijn ze altijd vriendelijk en geduldig en krijg ik altijd een goed antwoord of oplossing. Als ze het niet weten, verbinden ze door of bellen ze terug. En aan het begin krijg je de vraag: "Wilt u muziek? Toets dan 1." Geen muziek, dan hoor je gewoon de telefoon overgaan. Dat is toch niet moeilijk te regelen? Het kan dus wél, een klantvriendelijke Klantenservice. Waarom zou ik dat van Ziggo dan niet mogen verwachten?

als het daar het paradijs is wat let je dan op over te stappen? Kun je in de wacht staan zonder muziek! Wat wil je nog meer?:eek:
 
Voor XS4ALL betaal je dan ook wat meer.

Dat hoeft niet waar te zijn, XS4ALL 8 Mbit/s - 1Mbit/s kost slechts € 39,95 en Ziggo Z3 is maximaal Down 15 Mbit/s en upload: 1.5 Mbit/s voor € 47,95 per maand.

Nu gaan we geen appels met peren vergelijken uiteraard maar die 15 Mbit / 1.5 Mbit is ook niet 100% zeker dat we die halen. Net even speedtest.nl aan het werk gezet en zie daar; Down: 10818.4 KByte/sec en Up: 128.1 KByte/sec.

Hoe liggen de verhoudingen van XS4all zoals deze aangegeven staan, ik ga er vanuit dat het de snelheid is die je maximaal kunt halen. Internet is een snelweg voor computers en dus ook voor XS4ALL, is het wat drukker dan sta je in de rij die doorgaans heel snel weg kan zijn.

Als je met XS4All de beloofde Download van 8 Mbit/s en Upload 1Mbit/s echt haalt dan is de opmerking van Excalibur een goed advies en stap je mooi over naar iets dat i.p.v. duurder juist goedkoper is.
 
Dat hoeft niet waar te zijn, XS4ALL 8 Mbit/s - 1Mbit/s kost slechts € 39,95 en Ziggo Z3 is maximaal Down 15 Mbit/s en upload: 1.5 Mbit/s voor € 47,95 per maand.

Ziggo Alles-in-een Plus = 49,95 (radio/tv, internet en telefonie. 10Mbit down, 1,5Mbit up)

Bij XS4ALL heb je voor 39,95 enkel internet (8Mbit down, 1Mbit up), en moet er nog tv en telefonie bij om een vergelijkbaar product te krijgen.

Een kwalitatief *** optie voor tv, maar wel de goedkoopste is KPN Digitenne a 6,95 (uit mijn hoofd), tel daar nog 5,- bij voor telefonie bij XS4ALL en je komt alweer op een totaal bedrag van 51,90.

Dus 1,95 duurder als een Ziggo Alles-in-een plus pakket en daar krijg je het volgende minder voor:
- 2Mbit lagere download
- 0,5Mbit lagere upload (dit is een 1/3 minder!)k
- Je zit voor een vergelijkbaar bedrag bij KPN Digitenne wat kwalitatief gewoon erg slecht is. Wil je een kwalitatief vergelijkbaar tv product ben je gewoon nog wat meer kwijt en loopt het verschil nog meer op.

Dan moet die helpdesk ook wel HEEL erg veel beter zijn om dat te compenseren. XS4ALL is duurder, kan je gewoon niet omheen, en je krijgt er minder voor. En persoonlijk heb ik geen problemen met Ziggo, alles werkt zoals het moet werken, geen storingen, en ik haal 24/7 de snelheden die ik zou moeten halen. Er is een klein probleempje geweest met mijn order (liep niet door) en die is na contact met de helpdesk binnen 8 dagen goed opgelost en dit is inclusief het weekend wat ertussen zat. Ook vriendelijke en goed geholpen. En over XS4ALL, ook hier hoor ik de laatste tijd wel wat mindere dingen over de helpdesk en de dienstverlening in het algemeen.

EDIT: XS4ALL bied enkerl nog jaar en 2jaarscontacten, bij Ziggo is het mogelijk per maand op te zeggen. Is ook een stuk service en klantgerichtheid in mijn ogen aangezien mensen het liefst geen contracten meer willen aangaan over het algemeen en willen kunnen overstappen/opzeggen wanneer zij dat wensen en niet wanneer de provider dat wenst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan