• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8455DVB bug & wish list

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt gelijk, maar reclameblokken wisselen nogal in lengte, en met snel spoelen houd je zicht op wat er gebeurt.

Bovendien zie ik het nut van 4 spoelstanden niet als het verschil onderling zo klein is.
Recept wat ik gebruik: Skip op 1 minuut zetten, drie keer skippen, even kijken evt nog een paar keer skippen, een keer terug wanneer te ver en dan het laatste stukje alsnog met de snelspoelstand. Vaak komt er na een reclameblok nog een preview van een aansluitend programma dus met stappen van 1 minuut kan je dan zien dat je er "bijna bent". Een gemiddeld reclameblok "neem" ik binnen de 10-20 seconden.
 
Je hebt gelijk, maar reclameblokken wisselen nogal in lengte, en met snel spoelen houd je zicht op wat er gebeurt.

Bovendien zie ik het nut van 4 spoelstanden niet als het verschil onderling zo klein is.

Tip: zet de skip op 30 seconden (gemiddelde duur van een reclamespot). Je drukt dan ongeveer per klik één commercial weg.

Heb ik geleerd van Windows Mediacenter waar de skip standaard op 30 seconden staat.

De Cisco staat standaard op 5 minuten, dat vind ik zelf wel heel fors.
 
*Geluid dat wegvalt en dan via een "workaround" pas weer werkt

Had vandaag weer eens geen geluid, maar bij mij werkt het niet om te schakelen tussen geluidssporen. Heb nu de stroom er maar weer af gehaald :sad:

Bij welke zender werkt het bij jullie en hoe doe je dat? Misschien doe ik iets fout?
 
Had vandaag weer eens geen geluid, maar bij mij werkt het niet om te schakelen tussen geluidssporen. Heb nu de stroom er maar weer af gehaald :sad:

Bij welke zender werkt het bij jullie en hoe doe je dat? Misschien doe ik iets fout?
ligt natuurlijk aan je pakketten. Ik heb het probleem gezien en ook kunnen herstellen met discovery hd en met het surround radiokanaal.

* Misschien moet ik maar een macrootje in de harmony zetten die naar discovery zapt, een paar keer op de rode knop drukt en weer teruggaat om het makkelijker te maken...
 
Cisco 8455DVB

Hallo, ik overweeg de cisco aan te schaffen maar begin een beetje te twijfelen als ik alle bugs lees. is het verstandig om even te wachten tot alles uit onwikkelt is. Ik hoor het graag.

Paul
 
buglist van een @home gebruiker

Vrijdag eindelijk (na moeizaam besteltraject) de cisco pvr ontvangen.
Goed moment om me aan te melden bij dit forum !!

In eerste instantie adhv handleiding proberen de kanalen op te halen, maar dat lukte niet. Ik zit namelijk in het oude @home gebied, en daar werkt zowel de casema smartcard als de settings (netwerkID & frequentie) niet. Stopte elke keer op 10% en gaf dan 'installatie fout'.
Uiteindelijk gewoon mijn oude @home smartcard en settings gebruikt. Daarmee werkt het wel gewoon! .... jammer dat je dit zelf allemaal uit moet zoeken !!!

Helaas is VOD en uitzending gemist nog niet beschikbaar in het @home gebied, maar daar heb ik nog niet zoveel moeite mee (is toch te duur)!
Ik heb de Cisco vooral als HD-PVR aangeschaft.

Zijn er meerdere (ervaren) gebruikers in het @home gebied?

Heb wel al een aantal bugs/wishes geconstateerd, nl:
- BUG .. EPG .. ik kan slechts 1 dag vooruit kijken !! (lastig programeren)
- BUG .. EPG .. omschrijving is vaak (80% van de gevallen) onvolledig. meestal onbreken de eerste woorden/karakters.
hebben de EPG problemen te maken met de @home regio ????
- WISH .. EPG .. geen actuele tijd en/of vertikale tijdlijn.
- WISH .. 2 opnames niet mogelijk !! (ook niet als ik timeshift uit zet)
- BUG .. audio loopt niet synchroon bij afspelen van opname.
- BUG .. menu's hangen af en toe een paar seconden en gaat dan weer verder.

ik heb:
firmware versie : 1.0.25
NP versie : PVR1.8.35
Softcell versie : 3.4.16
automatische update staat aan. Heb ik de laatste versie ??

Wordt de bug & wish list nog wel eens ge-update?
(kan hierin dan de actuele firmware versie worden vermeld)

Mijn eerste indruk van de Cisco is wel Ok. Echter als voormalig Samsung P850 gebruiker, denk ik dat er hier een daar nog wel wat functies van de samsung overgenomen kunnen worden!!
 
Hallo, ik overweeg de cisco aan te schaffen maar begin een beetje te twijfelen als ik alle bugs lees. is het verstandig om even te wachten tot alles uit onwikkelt is. Ik hoor het graag.

Paul
Ik zou nog even wachten op de zaken die uit het testtraject komen. Ligt er ook aan waarvoor je de cisco wilt hebben: wil je interactieve diensten of alleen de PVR faciliteit. In het laatste geval zou je kunnen wachten op de Humax die op papier op PVR vlak een stuk beter is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan