• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Bug&Wishlist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zit onzin te vertellen, een dreambox heeft geen Alphacrypt nodig...
Dus er is een andere unsupported manier waarop het aan de pruttel te krijgen is, nou en ? Hoe is dit relevant t.a.v. mijn oorspronkelijke punt ?

Kan ik een willekeurige DVB-C ontvanger met Irdeto2 support gebruiken, en blijft dit gegarandeerd werken (op voorwaarde dat de ontvanger volledig compatible is met DVB-C en Irdeto2) ? Zo nee: dan kan je dus niet met goed fatsoen zelf je decoder uitzoeken en zit je vast aan de buggy zooi die Ziggo je probeert aan te smeren.
 
Dus er is een andere unsupported manier waarop het aan de pruttel te krijgen is, nou en ? Hoe is dit relevant t.a.v. mijn oorspronkelijke punt ?

Kan ik een willekeurige DVB-C ontvanger met Irdeto2 support gebruiken, en blijft dit gegarandeerd werken (op voorwaarde dat de ontvanger volledig compatible is met DVB-C en Irdeto2) ? Zo nee: dan kan je dus niet met goed fatsoen zelf je decoder uitzoeken en zit je vast aan de buggy zooi die Ziggo je probeert aan te smeren.
We hadden het over de Dreambox en nu sleep jij er elke willekeurig DVB-C ontvanger bij?

Trouwens catastrofus heeft 2x dm8000SSCC dus hij zou volgens mij toch echt wel moeten weten hoe die dingen werken of niet dan?
 
We hadden het over de Dreambox en nu sleep jij er elke willekeurig DVB-C ontvanger bij? (...)
Nu moet je 't niet omdraaien he. We hadden het over standaard DVB-C ontvangers en hij kwam met de dreambox aankakken.
 
Nu moet je 't niet omdraaien he. We hadden het over standaard DVB-C ontvangers en hij kwam met de dreambox aankakken.

Ja, en dat was weer omdat jij ten onrechte beweerde dat er geen andere mogelijkheden waren dan een AlphaCrypt oplossing of een door Ziggo gecertificeerde ontvanger.
 
Ja, en dat was weer omdat jij ten onrechte beweerde dat er geen andere mogelijkheden waren dan een AlphaCrypt oplossing of een door Ziggo gecertificeerde ontvanger.
Juist, en die zijn er dus niet. AlphaCrypt is ook geen oplossing. Ik ga toch geen significant bedrag investeren in een PVR als je op geen enkele manier de garantie hebt dat dit morgen nog steeds werkt ? Wie kan ik dan verantwoordelijk stellen ?

Punt is: Ziggo heeft wijzigingen gemaakt aan de standaard DVB-C/Irdeto combinatie, wat dat is of hoe je er omheen kan doet er niet zo heel veel toe, wat er toe doet is dat ze met opzet af wijken van de standaard met het idee dat alleen hun ontvangers goed werken. Zolang Ziggo deze houding aanneemt is er geen betrouwbaar alternatief, ik heb geen zin in gepruts met gehackte decoders, softcam's of wat dan ook, het moet gewoon altijd, gegarandeerd werken.

De enige goede oplossing is dat Ziggo gewoon volgens de specs gaat werken zodat elke DVB-C ontvanger met Irdeto support/CAM werkt.
 
Met het risico dat ik de klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt:
Ziggo heeft toch juist een afwijking t.o.v. DVB-C door gebruik van Irdeto2?
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat ze dat logo (DVB-C) om die reden ook niet voeren.
 
Juist, en die zijn er dus niet. AlphaCrypt is ook geen oplossing. Ik ga toch geen significant bedrag investeren in een PVR als je op geen enkele manier de garantie hebt dat dit morgen nog steeds werkt ? Wie kan ik dan verantwoordelijk stellen ?

Punt is: Ziggo heeft wijzigingen gemaakt aan de standaard DVB-C/Irdeto combinatie, wat dat is of hoe je er omheen kan doet er niet zo heel veel toe, wat er toe doet is dat ze met opzet af wijken van de standaard met het idee dat alleen hun ontvangers goed werken. Zolang Ziggo deze houding aanneemt is er geen betrouwbaar alternatief, ik heb geen zin in gepruts met gehackte decoders, softcam's of wat dan ook, het moet gewoon altijd, gegarandeerd werken.

De enige goede oplossing is dat Ziggo gewoon volgens de specs gaat werken zodat elke DVB-C ontvanger met Irdeto support/CAM werkt.

Ik denk dat ziggo zich houdt aan de standaards van irdeto, ze kunnen niet anders. Het enige wat sommige decoders buggy maakt is dat deze moeten voldoen aan de functionaliteit die ziggo wenst van hun 'gecertificeerde' decoders zoals gecodeerd opnemen en andere zaken. Dat doet immers CDS ook met hun 'gecertificeerde' decoders i.c.m. seca2/3. Maar alles moet passen (voor ziggo) binnen de standaards van irdeto.

En ik ben het trouwens wel met je eens over het probleem van de stabiliteit bij het gebruik van 'ziggo gecertificeerde' ontvangers, die vervolgens blijken niet altijd even stabiel te zijn of, nog erger, geen zicht hebben op een noodzakelijke firmware update op korte termijn.

Maar ik hoef niets te prutsen hoor aan m'n dm's, ik kan ook gewoon tv kijken.:cool:

Gert.
 
Met het risico dat ik de klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt:
Ziggo heeft toch juist een afwijking t.o.v. DVB-C door gebruik van Irdeto2?
(...)
Nee, gebruik van codering kan gewoon, daar zijn gewoon standaarden voor. De codering (Irdeto, SECA, Nagravision, etc) en de manier van transport staan hierdoor dus los van elkaar. Het idee is dat je een willekeurige DVB-C (of DVB-S/DVB-T) decoder kan kopen en je hier de juiste CAM (Conditional Access Module) in kan stoppen die voor jouw provider nodig is. Elke CAM past in elke ontvanger, hiervoor is de CI (Common Interface) afgesproken.

Ziggo vind het niet okee zij geen geld verdienen aan de verkoop van DVB-C decoders en CAM modules, en dus hebben ze ergens hierin iets verziekt (weet niet de precieze details) zodat dit mooi uitgedachte systeem waarbij je zelf je decoder kan kiezen niet meer werkt (een paar uitzonderingen daargelaten). Puur om een paar extra centen te verdienen en hun klanten te naaien.

Het is nu sinds kort eindelijk mogelijk om met een losse CAM te werken, maar hiervoor eisen ze dan wel dat je bij hun een CAM koopt die alleen werkt met CI+ (een standaard ontwikkeld door de content maffia om hun klanten te naaien) deze uitbreiding op CI zorgt dat het signaal tussen CAM en decoder encrypted is. Hiermee willen ze forceren dat je geen TV programma's opneemt als zij dit niet willen. Als je een apparaat zou willen uitbrengen wat de consument zou willen kopen (b.v. eentje waar je opgenomen films naar je PC kan kopiëren) dan krijg je uiteraard geen licentie op CI+. De reden dat Ziggo CI+ vereist is dat er waarschijnlijk iemand zonder ruggegraat over zich heen heeft laten lopen, zij zijn namelijk de enige TV aanbieder ter wereld die deze extra klanten-naaierij vereisen omdat het zogenaamd moest van de content aanbieders. Dat geen enkele andere provider op deze planeet dit hoeft zegt denk ik genoeg.
 
Ik denk dat ziggo zich houdt aan de standaards van irdeto, ze kunnen niet anders. Het enige wat sommige decoders buggy maakt is dat deze moeten voldoen aan de functionaliteit die ziggo wenst van hun 'gecertificeerde' decoders zoals gecodeerd opnemen en andere zaken. Dat doet immers CDS ook met hun 'gecertificeerde' decoders i.c.m. seca2/3. Maar alles moet passen (voor ziggo) binnen de standaards van irdeto.

En ik ben het trouwens wel met je eens over het probleem van de stabiliteit bij het gebruik van 'ziggo gecertificeerde' ontvangers, die vervolgens blijken niet altijd even stabiel te zijn of, nog erger, geen zicht hebben op een noodzakelijke firmware update op korte termijn.

Maar ik hoef niets te prutsen hoor aan m'n dm's, ik kan ook gewoon tv kijken.:cool:

Gert.

Leuke discussie, maar volgens mij een beetje of-topic (en vervuiling van de thread: bugs & wishlist Humax 5050c)
 
Leuke discussie, maar volgens mij een beetje of-topic (en vervuiling van de thread: bugs & wishlist Humax 5050c)

Om deze discussie maar terug on-topic te trekken: is er een open-market versie van de 5050c en heeft deze dezelfde bugs ? Zo nee: waarom zit deze firmware niet in het Ziggo toestel ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan