• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo steelt 8 zenders weg bij analoge abbonementen?

  • Onderwerp starter now line on the horizon
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik reageer ook niet op de posting van Archie, in tegendeel, maar op de posting van Horizon.
Ik wil hem/haar en eigenlijk iedereen laten nadenken dat men niet terug kan in de tijd en dat het analoge tv tijdperk bijna voorbij is.
Analoge tv gaat er op termijn (<5 jaar?) eruit. Dit wil niet alleen de kabelmaatschappijen, maar ook de diverse omroepraden.
En ook de fabrikanten van tv's willen dit, maar die hebben dan een commericiele reden hiervoor.


Of het nu echt handig is om je als Ziggo medewerker op deze wijze uit te laten betwijfel ik. Archie en anderen hebben namelijk wel een punt...
Mozilla/5.0 (SymbianOS/9.2; U; Series60/3.1 NokiaN95_8GB/15.0.015; Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1 ) AppleWebKit/413 (KHTML, like Gecko) Safari/413
 
Waarom zou je iets dat altijd werkt willen vervangen door iets wat vaak storing geeft?
Ha dat is natuurlijk de vooruitgang.
Kijk maar eens naar het c200 systeem bij de brandweer, al diverse korpsen hebben de digitale portofoon op de plank gegooid en zijn weer terug gegaan naar de analoge portofoon.
Waarom? werkt altijd.
 
Analoge tv gaat er op termijn (<5 jaar?) eruit. Dit wil niet alleen de kabelmaatschappijen, maar ook de diverse omroepraden.
De term omroepraden bestaat niet, maar ik neem aan dat je programmaraden bedoelt. Ik heb nog nooit een programmaraad horen zeggen dat ze voor afschakeling van analoog zijn. Weet wel dat Ziggo erg slecht luistert naar programmaraden, en zenders die geadviseerd zijn voor het wettelijk basispakket opeens alleen maar digitaal doorgeeft. Want daarmee zou aan de doorgifteplicht voldaan zijn. Bij lokale omroepen zegt ze opeens dat met enkel analoge doorgifte aan de doorgifteplicht voldaan is....

En ook de fabrikanten van tv's willen dit, maar die hebben dan een commericiele reden hiervoor.
<SARCASME>Dit in tegenstelling tot kabelmaatschappijen die nooit om commerciële reden iets opdringen aan een klant.</SARCASME>
 
Waarom zou je iets dat altijd werkt willen vervangen door iets wat vaak storing geeft?
Ha dat is natuurlijk de vooruitgang.
Kijk maar eens naar het c200 systeem bij de brandweer, al diverse korpsen hebben de digitale portofoon op de plank gegooid en zijn weer terug gegaan naar de analoge portofoon.
Waarom? werkt altijd.

Totaal irrelevante vergelijking. C2000 is om totaal andere redenen gedoemd geweest te mislukken. DVB-C is een techniek die zich allang bewezen heeft.

Bovendien werkt digitale TV ook altijd (bij mij, voordat hier weer wat treurige gevallen worden bijgehaald).

Ik heb bovendien in 2 jaar tijd 3 ontvangers gekregen, op een gegeven moment wist ik niet meer wat ik ermee moest doen. Die 100 euro hoef je met een beetje actie helemaal niet te betalen, daarna kan je gebruik maken van digitaal dat veel voordelen biedt t.o.v. analoog en binnenkort kan je ook nog eens zonder decoder kijken als je een nieuwe TV met CI+ slot hebt gekocht.
 
...aangezien er de laatste tijd ook diverse digitale TV kanalen zijn verdwenen waar niets voor terug gekomen is.
Citaat van FAQ:
Zo zullen steeds meer zenders in de toekomst in HD-kwaliteit te ontvangen zijn, daarvoor is extra ruimte op de kabel nodig. Ook zal Ziggo binnenkort hogere internet snelheden gaan aanbieden. Ook daarvoor is extra capaciteit nodig op de kabel.
_____________________________________________________________
Op basis van welk openbaar onderzoek beweer je dit nu weer? Ik doe mee aan verschillende onderzoeken van Ziggo en nog nooit is mij als klant gevraagd om de analoge TV kanalen in waarderingsvolgorde te zetten of om aan te geven welke kanalen van mij wel weg mogen. Dit is weer zo'n typische niet verifieerbare helpdesk uitspraak om het verdwijnen van kanalen goed te praten.
->
Citaat van FAQ:
Dat is door Ziggo bepaald aan de hand van de adviezen van de programmaraad en de voorkeuren van de klanten. Die voorkeuren meten we door middel van een jaarlijks kijk- en luisteronderzoek dat wij per regio uitvoeren. Hiermee hebben we een goed beeld van hoeveel er naar een bepaalde zender gekeken wordt en hoe deze zender wordt gewaardeerd.
_____________________________________________________________
Ik hoef geen grootschalig onderzoek te doen om te weten dat er genoeg mensen zijn die niet met een ontvanger overweg kunnen en dus als gevolg van deze actie van Ziggo met weer een kleiner kanalen pakket komen te zitten voor hetzelfde abonnementsgeld.
Nou doe je zelf een ongefundeerde aanname. Nog afgezien van het feit dat het ding plug&play is, zit er ook een duidelijke handleiding bij en anders bel je maar naar de technische dienst. Persoonlijk vind ik het installeren van een oude videorecorder lastiger. Je zit toch niet zonder tv als het aansluiten je niet meteen in eerste instantie lukt...

www.ziggo.nl/zenderwijzigingen. Deze URL stond ook in de folder, en daar had je mijn antwoorden terug kunnen vinden. Overigens werk ik niet bij een helpdesk, ik ben een rtv klant. Maar goed, discussiëren over iets waar we toch geen invloed op hebben heeft geen zin.
 
to op wou je beweren dat analoog zo goed is als HD ?
lol...........
 
Maar goed, discussiëren over iets waar we toch geen invloed op hebben heeft geen zin.
Dan kan je het forum wel sluiten als dat je instelling is. Maar klanten hebben wel degelijk invloed, al is het maar door over te stappen op een andere aanbieder. Als mensen toch gedwongen worden om over te schakelen op digitaal, is dat voor hun het aangewezen moment om alternatieven te overwegen. Als de voordelen van analoge kabel wegvallen, en je toch moet investeren in een digitaal kastje, kan dat net zo goed van Digitenne of Canal Digitaal komen. Kabelbedrijven weten dat het heel gevoelig ligt, en dat ze grote risisco's lopen bij het uitfaseren van analoog.

Nog een leuke column van de voorzitter van kabelraden.nl gevonden, die lijkt toch minder enthousiast over de manier waarop de kabelbedrijven digitaal proberen te pushen.
 
Waarom zou je iets dat altijd werkt willen vervangen door iets wat vaak storing geeft?
Ik heb hier nog een vrij kleine draagbare zw/w TV staan die nog prima beeld geeft, maar ligt wel op zolder onder een dikke laag stof..........en die zal eerdaags de eeuwige jachtvelden van de gemeentelijke stortplaats gaan bezoeken, want we leven tenslotte toch niet meer in het steenkolentijdperk met een hark antenne op de plaggenhut :rolleyes: :wink:
 
Citaat van FAQ:
Citaat van FAQ:
Of die uitspraken nu uit een FAQ op de Ziggo website komen of door Ziggo medewerkers worden verkondigd verandert nog steeds niets aan het punt dat het nietzeggende en niet te verifieren uitspraken zijn die Ziggo altijd hanteert als het gaat om de inkrimping van het analoge pakket te "rechtvaardigen". Iedereen die zelf eens een frequentieplannetje maakt van de regio waarin men woont en dat regelmatig bijwerkt als gevolg van de door Ziggo gemaakte wijzigingen kan direct zien dat vrijgekomen frequenties door het opdoeken van analoge kanalen niet ingebruik worden genomen voor uitbreidingen. Alle toevoegingen van digitale TV Transport Streams in Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel gebied zijn allemaal gemaakt in delen van de frequentieband die toch al ongebruikt waren.

Toen Casema nog Casema was werd door Casema personeel altijd bij hoog en laag beweerd dat het niet mogelijk was om de digitale kanalen uit te breiden omdat de kabel vol zou zitten. Na de samenvoeging van de drie kabelbedrijven tot Ziggo is er op miraculeuze manier ruimte gevonden op die al vol zittende kabel voor maar liefst 6 extra Transport Streams en later is daar ook nog een Transport Stream bij gekomen voor lokale digitale kanalen. Een wonder.

Verder kan niet iedereen de bitrates meten van de Transport Streams bij Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel, maar ik kan dat toevallig wel en kan dus ook bepalen dat er voldoende ruimte is door alle digitale TV kanalen die er de laatste tijd verdwenen zijn.

Als de frequenties van de analoge kanalen die zijn verdwenen inderdaad ondertussen zouden zijn ingezet voor de uitbreiding van digitale TV Transport Streams, Video On Demand of Kabel Internet dan zou je mij niet horen. Nu worden er straks echter weer zonder directe noodzaak analoge kanalen verwijderd waarmee er in Ziggo/Multikabel gebied weer drie frequenties aan de ongebruikte ruimte op de kabel kunnen worden toegevoegd terwijl er nog voldoende vrije frequenties zijn.

Nou doe je zelf een ongefundeerde aanname. Nog afgezien van het feit dat het ding plug&play is, zit er ook een duidelijke handleiding bij en anders bel je maar naar de technische dienst. Persoonlijk vind ik het installeren van een oude videorecorder lastiger. Je zit toch niet zonder tv als het aansluiten je niet meteen in eerste instantie lukt...
Zelf kijk ik altijd digitale TV via zo'n Humax ontvangertje, maar als ik in mijn familie en vriendenkring ga kijken dan ben ik een eerder een uitzondering dan de regel. Velen hebben geen digitale TV en er zijn er ook die wel over een ontvanger beschikken maar vanwege het gedoe toch eigenlijk voornamelijk analoge TV kijken. Geen ongefundeerde aanname, maar gewoon de realiteit in mijn directe omgeving.

Overigens werk ik niet bij een helpdesk, ik ben een rtv klant.
Tuurlijk. Als ik jouw berichten historie er even op na sla (https://ziggo-gebruikers.nl/forum/search.php?do=finduser&u=28527), dan mag je graag uit de rol van helpdesk medewerker antwoord geven op vragen van Ziggo klanten. En voor een normale RTV klant beschik je over veel informatie over de werking van de helpdesk. Maar dat is natuurlijk mijn interpretatie van de berichten die je hier op het forum plaatst.

Maar goed, discussiëren over iets waar we toch geen invloed op hebben heeft geen zin.
Nee, laten we met z'n allen vooral geen tegengas geven of geluiden laten horen die strijdig zijn met het beleid van Ziggo. Dat geeft een goed signaal af aan het Ziggo management. Kunnen ze zich helemaal op de borst kloppen dat ze het zo goed doen en dat ze zo goed luisteren naar hun klanten.
 
Waarom zou je iets dat altijd werkt willen vervangen door iets wat vaak storing geeft?
Ha dat is natuurlijk de vooruitgang.
Kijk maar eens naar het c200 systeem bij de brandweer, al diverse korpsen hebben de digitale portofoon op de plank gegooid en zijn weer terug gegaan naar de analoge portofoon.
Waarom? werkt altijd.
Bij de branweer, komt het dat de binnendekking nog niet zo goed werkt, maar bij de politie werkt C2000 goed, en is daar ook tevreden, en bij de ravu maken ze er minder gebruik van, Dus C2000 is best wel een goed communicatie middel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan