• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ziggo steelt 8 zenders weg bij analoge abbonementen?

  • Onderwerp starter now line on the horizon
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als "een substantieel deel van de abonnees" digitaal kijkt hoeft analoog niet meer worden doorgegeven staat in de (gewijzigde) mediawet.
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met deze opmerking.

Er staat in dat als een significant deel analoog kijkt alle must-carry zenders (ned1,2,3, regionale en lokale omroep, 2 Vlaamse zenders) ook analoog moeten worden doorgegeven. Verder staat er in dat als een significant deel digitaal kijkt alle must-carry zenders ook digitaal moeten worden doorgegeven. Dat is dus inclusief lokale omroep. Klein probleempje is dat niet gedefinieerd is wat een significant deel is. 1.2 miljoen van de 3.2 miljoen klanten van Ziggo kijkt digitaal. Is dat significant genoeg om Ziggo te verplichten de lokale omroep digitaal door te geven?

De mediawet zegt niets over het totaal uitschakelen van analoog. Als je analoog helemaal uitschakelt kan er geen significant deel meer zijn dat nog analoog kijkt, dus is dat probleem opgelost...
 
Ruimte te over op de kabel?

Geef dat eens aan.

Waar zit die ruimte dan en houd ook rekening met instraling van etherzenders, videorecoders en kanalen die worden vrijgehouden voor derden (verzorgingshuizen e.d.). :oops:
 
Aardig artikel om te lezen (Nieuwe mediawet)

Artikel 6.14
1. Het is de aanbieder van een omroepnetwerk toegestaan naar een
aangeslotene op het omroepnetwerk op diens verzoek minder
programma-aanbod dan bedoeld in artikel 6.13, eerste lid, onderdelen a
en b, dat door de aangeslotenen op analoge wijze of op digitale wijze
wordt ontvangen, te verspreiden, mits hij een evenredig lager tarief in
rekening brengt.
2. Het Commissariaat kan geheel of gedeeltelijk ontheffing verlenen van
de verplichtingen, bedoeld in artikel 6.13, als het onverkort nakomen
daarvan leidt tot disproportionele kosten, tot een belemmering van
innovatie of tot anderszins onredelijke uitkomsten. Het Commissariaat kan

aan een ontheffing voorschriften verbinden.

Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met deze opmerking.

Er staat in dat als een significant deel analoog kijkt alle must-carry zenders (ned1,2,3, regionale en lokale omroep, 2 Vlaamse zenders) ook analoog moeten worden doorgegeven. Verder staat er in dat als een significant deel digitaal kijkt alle must-carry zenders ook digitaal moeten worden doorgegeven. Dat is dus inclusief lokale omroep. Klein probleempje is dat niet gedefinieerd is wat een significant deel is. 1.2 miljoen van de 3.2 miljoen klanten van Ziggo kijkt digitaal. Is dat significant genoeg om Ziggo te verplichten de lokale omroep digitaal door te geven?

De mediawet zegt niets over het totaal uitschakelen van analoog. Als je analoog helemaal uitschakelt kan er geen significant deel meer zijn dat nog analoog kijkt, dus is dat probleem opgelost...
 
Aardig artikel om te lezen (Nieuwe mediawet)

Artikel 6.14
1. Het is de aanbieder van een omroepnetwerk toegestaan naar een
aangeslotene op het omroepnetwerk op diens verzoek minder
programma-aanbod dan bedoeld in artikel 6.13, eerste lid, onderdelen a
en b, dat door de aangeslotenen op analoge wijze of op digitale wijze
wordt ontvangen, te verspreiden, mits hij een evenredig lager tarief in
rekening brengt.
2. Het Commissariaat kan geheel of gedeeltelijk ontheffing verlenen van
de verplichtingen, bedoeld in artikel 6.13, als het onverkort nakomen
daarvan leidt tot disproportionele kosten, tot een belemmering van
innovatie of tot anderszins onredelijke uitkomsten. Het Commissariaat kan

aan een ontheffing voorschriften verbinden.
Wat wil je hiermee zeggen? Gaat het om deel 1 of 2? Ik neem aan dat het gaat over deel 1 , over het minder programma-aanbod, aangezien je daar een deel bold hebt gemaakt.

Volgens mij gaat dat over het beperkte pakket, waarbij klanten analoog minder dan de verplichtte 15 zenders kregen. Dat is voor zover ik weet trouwens bijna overal afgeschaft. Het deel "op diens verzoek" gaat in ieder geval over verzoek van de individuele klant. Als de klant vraagt om een goedkoop pakket van minder dan de 15 zenders, dan hoeven niet alle must-carry zenders er in te zitten.

Als je opmerking slaat op deel 2, dat een kabelaar ontheffing kan krijgen voor het doorgeven van verplichtte zenders als dat leidt tot disproportionele kosten voor de kabelaar. Dat kan inderdaad. Als dit een reden is voor Ziggo om de lokale omroepen niet digitaal door te geven zal ze toch echt een ontheffing moeten aanvragen. En dat is voor zover ik weet niet gebeurt.

Ik probeer echt te begrijpen wat je hier mee wilt zeggen, maar heb geen idee waar het op slaat.
 
Deze postings gaat toch over steeds minder analoge kanalen doorgegeven door (onder andere) kabelaanbieder Ziggo?
Ja, en ik snap niet wat het door jou geciteerde artikel daar mee te maken heeft. Daarom vraag ik je het uit te leggen, misschien maak je wel een heel zinnig punt, en ontgaat mij dat.
 
Deze postings gaat toch over steeds minder analoge kanalen doorgegeven door (onder andere) kabelaanbieder Ziggo?
Je wilt toch hopelijk niet met het vetgedrukte aangedrukte tekst aangeven dat je denkt dat "op diens verzoek minder programma-aanbod" inhoud dat op verzoek van Ziggo een minder programma aanbod mag worden doorgegeven? Als dat wel het geval is dan wil ik je aanraden nog eens goed dat artikel te lezen.
 
Het is niet wat ik denk, maar wat er in de beide bewuste artikelen staat.
Hoe kabelmaatschappijen en de minister naar mee omgaan is niet aan mij, toch?

Je wilt toch hopelijk niet met het vetgedrukte aangedrukte tekst aangeven dat je denkt dat "op diens verzoek minder programma-aanbod" inhoud dat op verzoek van Ziggo een minder programma aanbod mag worden doorgegeven? Als dat wel het geval is dan wil ik je aanraden nog eens goed dat artikel te lezen.
 
Het is niet wat ik denk, maar wat er in de beide bewuste artikelen staat.

Even het tekstje erbij gehaald:
Het is de aanbieder van een omroepnetwerk toegestaan naar een aangeslotene op het omroepnetwerk op diens verzoek minder programma-aanbod dan bedoeld in artikel 6.13, eerste lid, onderdelen a en b, dat door de aangeslotenen op analoge wijze of op digitale wijze wordt ontvangen, te verspreiden, mits hij een evenredig lager tarief in rekening brengt.

"diens" heeft betrekking op "aangeslotene". Met andere woorden: de aanbieder (Ziggo) mag een minder programma aanbod aanbieden tegen een evenredig lager tarief indien de aangeslotene (klant) daarom verzoekt. Het initiatief tot dat verzoek ligt bij de klant (diens) en niet bij Ziggo als een manier om het basis pakket voor iedereen in te perken. Zoals Digitalekabeltelevisie al uitlegde gaat het om een regeling voor een zeer beperkt pakket naast de normale basispakketten zoals die destijds door bijvoorbeeld Casema geboden werden en ik meen me te herinneren dat Multikabel ook ooit een beperkt analoog pakket heeft gehad. Daarvoor zal de aanbieder dan wel iets moeten regelen met een filter om te voorkomen dat klanten met dat beperkte pakket niet alle kanalen kunnen bekijken die in het normale basis pakket zitten. Vandaar dat Casema net voor de integratie met Ziggo hiermee gestopt is.
 
U spreekt over Ziggo en ik heb het consequent over kabelmaatschappijen (meervoud)
Bekend dat de kabel opengesteld is/wordt voor onder andere - analoge - tv-content aanbieders.
(afhankelijk van diverse rechtzaken door alle kabelmaatschappijen)

Als men dat ook in overweging neemt, krijgt men een andere insteek wat uiteindelijke alle kabelmaatschappijen willen met in de hand de aangepaste of hierziene "mediawet"
En het begon met dat deze poster het er mee niet eens is.

Even het tekstje erbij gehaald:

"diens" heeft betrekking op "aangeslotene". Met andere woorden: de aanbieder (Ziggo) mag een minder programma aanbod aanbieden tegen een evenredig lager tarief indien de aangeslotene (klant) daarom verzoekt. Het initiatief tot dat verzoek ligt bij de klant (diens) en niet bij Ziggo als een manier om het basis pakket voor iedereen in te perken. Zoals Digitalekabeltelevisie al uitlegde gaat het om een regeling voor een zeer beperkt pakket naast de normale basispakketten zoals die destijds door bijvoorbeeld Casema geboden werden en ik meen me te herinneren dat Multikabel ook ooit een beperkt analoog pakket heeft gehad. Daarvoor zal de aanbieder dan wel iets moeten regelen met een filter om te voorkomen dat klanten met dat beperkte pakket niet alle kanalen kunnen bekijken die in het normale basis pakket zitten. Vandaar dat Casema net voor de integratie met Ziggo hiermee gestopt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan