• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ondertiteling History HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ondertitelingsprobleem History HD hier ook.. valt soms weg

CI+ CAM Samsung
 
Ondertitelingsprobleem History HD hier ook.. valt soms weg

CI+ CAM Samsung

We hebben dit probleem met het soms wegvallen op History HD ook gezien.
Het is in onderzoek i.z.m. de aanbieder van het signaal.
 
Al iets bekend over dit onderzoek?

Het probleem is er nog steeds (hier dan, met ci+)
 
Probleem hier ook regelmatig met de cisco ontvanger, merk ook wel eens op andere zenders. Het zijn wel altijd zenders met DVD sub
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op een gedownloade film, met losse subs... de subs, werkte enkele minuten, om dan een paar seconden weg te vallen, en dan weer volledig te werken. (was een beschadigde subfile)

Zou het zo kunnen zijn, dat het sub signaal packetloss heeft, en dat frames gedropped worden, waardoor er delen van de subs niet weergeven worden.

Mischien kan Ziggo daar eens naar kijken (of het sub signaal wel juist/compleet doorkomt)
 
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad op een gedownloade film, met losse subs... de subs, werkte enkele minuten, om dan een paar seconden weg te vallen, en dan weer volledig te werken. (was een beschadigde subfile)

Zou het zo kunnen zijn, dat het sub signaal packetloss heeft, en dat frames gedropped worden, waardoor er delen van de subs niet weergeven worden.

Mischien kan ziggo daar eens naar kijken (of het sub signaal wel juist/compleet doorkomt)

Van packetloss o.i.d. was geen sprake, als dat zo was dan konden we dit ook wel zien in onze monitoring en meetsystemen.

Vorige week is er een e.a. m.b.t. de DVB ondertiteling door de programma aanbieder aangepast. Voorheen waren er enkele uitzendingen waarbij regels wegvielen en ook stonden de ondertitels soms te kort in beeld.
Afgelopen week heb ik HistoryHD extra in de gaten gehouden en geen problemen gezien.
 
Net nog (20:25 / History HD) werd van een 2-regel ondertiteling bij 'How life began' de onderste regel, van de ondertiteling, de helft opgegeten, althans zo zag het eruit.

Gert.


Van packetloss o.i.d. was geen sprake, als dat zo was dan konden we dit ook wel zien in onze monitoring en meetsystemen.

Vorige week is er een e.a. m.b.t. de DVB ondertiteling door de programma aanbieder aangepast. Voorheen waren er enkele uitzendingen waarbij regels wegvielen en ook stonden de ondertitels soms te kort in beeld.
Afgelopen week heb ik HistoryHD extra in de gaten gehouden en geen problemen gezien.
 
Dat ze opgegeten worden heb ik nog nooit gehad... het is dat er gewoon delen wegvallen...

dus er wordt iets verteld in het engels, en maar de helft van het verhaal wordt in het nederlands ondertiteld..

het is net of de subs ff uitgezet worden of zo.
 
Dat ze opgegeten worden heb ik nog nooit gehad... het is dat er gewoon delen wegvallen...

dus er wordt iets verteld in het engels, en maar de helft van het verhaal wordt in het nederlands ondertiteld..

het is net of de subs ff uitgezet worden of zo.

Dit wat jij hier omschrijft hebben wij en ook gezien: Delen vielen weg en soms verdween ook de tekst te snel.

Zoals aangegeven afgelopen week nadat er wat door de programma aanbieder was aangepast heb ik het niet weer gezien. Dat effect dat er een deel "opgegeten" wordt heb ikzelf niet gezien. Op wat voor STB zie je dit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan