• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alle Arris ED3 modems terug naar ziggo!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Wood
Ik snap best dat een storing erg vervelend is, maar is opzeggen als je 1 dag storing hebt niet een beetje het andere uiterste en wellicht lichtelijk overdreven?

Het gaat niet om deze storing alleen.

- afspraak maandje geleden met monteur. Nadat het me lukte de dag vrij te maken komt de monteur niet opdagen. Antwoord helpdesk: meneer, wij hebben helemaal geen afspraak staan !! 1 Vakantiedag naar de knoppen.

Dan komt de monteur op een volgende afspraak (zaterdag) en brengt mee:
- verkeerd modem (motorola ipv Arris)

Gebeld, monteur komt volgende donderdag terug en brengt mee:
- Arris modem, maar dezelfde dag komt ook TNT met nog een modem. Heb ik er ineens 2.
- Verkeerde router. Daar heb ik er nog 3 van liggen. Wel een prijs van 99 Euries. (winkelwaarde 15-20 Euro)

Ik moet diep graven in mijn geheugen om een nutsbedrijf te ontdekken dat in 2 weken tijd zoveel fouten weet te maken. Laat ik je maar meteen verklappen: ik kan er geen vinden. Wat een start. Ik denk nog: dit belooft wat te worden.


Ik begrijp dat jij aanneemt dat het probleem bij Ziggo ligt, en het door het modem word veroorzaakt. Er al eens over nagedacht dat er nog zat andere mogelijkheden zijn die het probleem kunnen veroorzaken? Van een probleem bij jou thuis, tot een probleem bij Ziggo in de breedste zin van het woord.
Wie of wat het veroorzaakt vind ik niet zo interessant. Toen ik inging op hun offerte is mij er niet bij verteld dat ik er rekening mee moet houden dat de verbinding brak is. Soms goed, dan weer slecht. Als ik een nieuwe fiets koop wil ik er de HELE dag op kunnen fietsen.
10 Jaar ADSL heeft mij minder problemen opgeleverd dan een maandje Ziggo. Tel daarbij de belkosten. Waarom moet ik ook nog opdraaien voor de kosten van de helpdesk? Omgedraaide wereld.

Heb al je posts even doorzocht, maar kan daaruit geen info halen om ook maar enige conclusie te kunnen trekken over de oorzaak van deze storing.
Wat heeft de HD daarover verteld? Wat was hun conclusie?
Ze hebben de lijn doorgemeten en me verteld dat het helemaal fout was en ik een monteur nodig had. Daar moest ik dan maar een weekje op wachten. Na een hoop gereset lukt het nu toch soms om op internet te komen. Bewijs dat de router- en overige settings nog steeds kloppen. Snelheid is dramatisch, maar ik kan tenminste surfen en op zoek naar een ADSL aanbieder. Tot het ding weer wegvalt.
Heb meteen aangegeven aan de HD dat die monteur thuis mag blijven want ik ben klaar. Voor mij is 24/7 belangrijker dan 50/5, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik begrijp je frustratie, maar het is ook niet reeel om binnen 1 dag een monteur te verwachten als het gaat om een internetstoring en je een gewoon eenvoudig particulier abonnement hebt.
Waarom is dat niet reeel ? Wij zijn al gaan geloven dat het normaal is dat je dagen of zelfs een week moet wachten. Niets is minder waar, als je een produkt afneemt en ervoor betaalt heeft de aanbieder simpelweg leveringsplicht. Ook bij een "particulier" en "eenvoudig" abonnement. Een week lang niet leveren betekent dus ook een week geen tegenprestatie. In plaats daarvan ben ik veroordeeld tot een ondeskundige HD, die me dan ook nog extra geld kost. Zoals ik al zei: de omgedraaide wereld.


Je gaat ervan uit dat het modem het probleem is, waar ik nog steeds nieuwsgierig naar ben is hoe je bij die conclusie komt. Dat er meer problemen mee spelen wil niet automatisch zeggen dat jij last hebt van precies dezelfde storing.
Ik kom helemaal niet tot die conclusie. Ik heb geen idee waar de storing zit, maar niet in mijn apparatuur. Daar is niets gewijzigd. Het is een Ziggo-probleem. Alleen het power-lampje op het modem brandt en er knippert nog een DS-led. Voor de rest aardedonker. Resetten, resetten, soms een kwartier de stroom eraf.

1 dag storing, en direct het tarief verlagen? Ook beetje overdreven, wel een beetje reeel blijven. Daarnaast kun je bij Ziggo altijd een verzoek tot tot restitutie, en als ik het forum een beetje doorzoek, word daar door Ziggo nog best vaak (erg)coulant mee omgegaan.
Ook hier ; omdat je sinds 1 dag storing hebt, en niet binnen 24uur een monteur bij jou op de stoep staat is het een slecht product en slechte service?
Het gaat hier om een week niet leveren. Dat betekent, als je uitgaat van boter bij de vis, een week niet betalen. Simple as that.
Ziggo blijft ingebreke. Hoe je het ook wendt of keert. Ik wil het woord "wanprestatie" niet bezigen, maar juridisch bezien komt het aardig in de buurt. Sla er je juridische naslagwerk maar op na....Mijn vertrouwen in deze firma is tot het nulpunt gedaald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
inderdaad wel frappant dat het allemaal alles in extra klanten zijn....
vandaag maar weer eens de hd gebeld. van een terugroepactie weet hij niets. volgende week komt er weer een monteur met een nieuw modem.....
ben benieuwd.
 
Afgelopen dinsdag contact gehad met Ziggo, eindelijk weer eens iemand die er enige aandacht aan wilde besteden.
Uiteindelijk de toezegging gekregen dat ze begin oktober en uiterlijk half oktober de nieuwe firmware beschikbaar hebben.
Zodat iedereen van de hogesnelheid gebruik kan maken.
Bij mij is 14mbps - 1.2 mbps nu het maximum.
En ik heb alles in 1 extra dus het zou 50/3 moeten zijn.
Ziggo adverteert met "het wachten is over!" maar dat is niet helemaal waar.
Het wachten duurt nog even.

PB.
 


Ik sta op en wat denk je..???
Niks gedaan. Niet eens gereset. Ik kan het gewoon niet meer volgen wat daar allemaal gebeurt. Blijkt wel uit dat ik hier binnen alles op orde heb. Wist ik ook zeker. Nou maar duimen dat het zo blijft.
Ga in ieder geval ergens een ADSL-abootje scoren. Of ik er Ziggo bij houd zal afhangen van de nabije toekomst. Want ik wil geen internet waarvan je je moet afvragen of het die dag wel zal werken. Het moet het gewoon altijd doen. Punt.
 
Wat een mazzel heb jij dan zeg!

308ll3m.png


dit is mijn 'performance' Ziggo Alles in 1 extra

Dat extra staat bij mij voor het werkwoord wachten.

PB.
 
Maar ja, WOOD zit op Casema en BOSSIE zit op Multikabel, is wel een verschil natuurlijk.
Wanneer zouden de ISP's nou eens allemaal Ziggo gaan gebruiken ?

Nou ja, ik blijf nog ff mijn Arris modem als 'doorstop' :frons::frons: gebruiken voorlopig.
 
Wat een mazzel heb jij dan zeg!

308ll3m.png


dit is mijn 'performance' Ziggo Alles in 1 extra

Dat extra staat bij mij voor het werkwoord wachten.

PB.

Ok, je snelheid is te laag. Maar als het allemaal bedrijfszeker is mag je nog niet klagen. Ik scoor dan wel hoog, maar ik weet geen enkele ochtend of het 's-middags nog werkt. Als ik verbinding heb werk ik snel mijn internet-dingetjes die gedaan moeten worden af, voordat ik er helemaal weer uit lig. Die helpdesk bel ik helemaal niet meer. Daar komt geen zinnige suggestie vandaan. Alleen: reset, reset, reset.

Misschien moet je naar ADSL. Wel lagere snelheid, maar trefzeker elke ochtend up. Heb 10 jaar lang niet 1 connectie-probleem gehad. En sinds Ziggo bijna elke dag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan