• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Kabel door brievenbus in plaats van onder de grond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het bericht en de andere postings zo te lezen, ligt de fout bij de (een) aannemer en niet bij Ziggo. Een aannemer heeft namelijk de zorg/verplichting dat een kabelmaatschappij , net als alle andere nutbedrijven normale toegang hebben tot kruipruimte/gangkast en dergelijke.
Als een monteur van Ziggo of een monteur van een van de nutsbedrijven geen normale toegang hebben, zullen ze overgaan tot noodoplossingen. Vandaar dat er nu wel een/de aannemer komt opdraven.
Aansprakelijkheid: de aannemer en niet een van de nutsbedrijven.
Wie heeft hier ervaring mee???


Sinds vrijdag 7 November loopt de kabel van Ziggo door onze brievenbus, dit is in afwachting van de aannemer die Ziggo stuurt om hem weer onder de grond te leggen. Volgens de monteur die de kabel door de brievenbus heeft gelegd zou dit binnen twee weken geregeld moeten zijn. Helaas is dit tot op heden niet gebeurd! Ziggo reageerd ook niet op mijn mails en neemt ook uit zichzelf geen contact met ons op. Ik heb zondag 7 December uit frustratie 100 mails gestuurd en maandag 8 December 150 mails. Ondertussen heeft er, verrassend genoeg, woensdag 10 December gelukkig wel een aannemer in opdracht van Ziggo gebeld om een afspraak te maken voor 30 December. Ik vind het onacceptabel dat we nog zo lang moeten wachten. Als Ziggo het probleem niet voor vrijdag 19 december oplost moeten we juridische stappen ondernemen. Zo kan je toch niet met mensen/klanten omgaan!! Vannochtend is onze dochter er weer over gestruikeld en zij is helaas niet de enige. Daar komt nog eens bij dat er behoorlijk veel kou door de brievenbus naar binnen komt waardoor de stookkosten ook stijgen. We vinden dat we op zijn mist recht hebben op compensatie van E1,50 per dag dat de kabel niet onder de grond lig. Dit zijn we pas gaan rekenen toen de redelijke termijn van twee weken verstreken was. Het bedrag dat wij van Ziggo terug verwachten staat vandaag inmiddels op 21 x E1,5 = E31,50. Ook deze mail zal ik in een veelvoud versturen in de hoop dat er dan iets mee wordt gedaan.
 
Het bericht en de andere postings zo te lezen, ligt de fout bij de (een) aannemer en niet bij Ziggo. Een aannemer heeft namelijk de zorg/verplichting dat een kabelmaatschappij , net als alle andere nutbedrijven normale toegang hebben tot kruipruimte/gangkast en dergelijke.
Als een monteur van Ziggo of een monteur van een van de nutsbedrijven geen normale toegang hebben, zullen ze overgaan tot noodoplossingen. Vandaar dat er nu wel een/de aannemer komt opdraven.
Aansprakelijkheid: de aannemer en niet een van de nutsbedrijven.

Werkt deze monteur dan niet in opdracht van ziggo? Dan ligt de aansprakelijkheid, voor de klant, niet bij de klant maar bij de kabelboer. Dat er een aannemer moet komen, om die zooi fatsoenlijk in de grond te leggen, is ook de verantwoordelijkheid van de kabelboer en dat deze erruuuuuug laat komt is ook de verantwoordelijkheid van de kabelboer.

Gert.
 
Het bericht en de andere postings zo te lezen, ligt de fout bij de (een) aannemer en niet bij Ziggo. Een aannemer heeft namelijk de zorg/verplichting dat een kabelmaatschappij , net als alle andere nutbedrijven normale toegang hebben tot kruipruimte/gangkast en dergelijke.
Als een monteur van Ziggo of een monteur van een van de nutsbedrijven geen normale toegang hebben, zullen ze overgaan tot noodoplossingen. Vandaar dat er nu wel een/de aannemer komt opdraven.
Aansprakelijkheid: de aannemer en niet een van de nutsbedrijven.

Ik kan het mis hebben maar ik lees niet in de originele posting dat er voor de monteur iets onmogelijk gemaakt is (zoals toegang tot), of zoals jij het noemt "geen normale toegang hebben".

Gert.
 
Het is idd zo dat er een monteur van Ziggo is langsgeweest.
Hij zou de opdracht doorgeven om "het zootje" weer onder de grond te laten proppen en dat moest volgens hem dan ook binnen 2 weken gebeurd zijn.
Het probleem is dat de aannemer niet wil zeggen wanneer de opdracht is verstrekt, hetgeen 2 dingen kan betekenen:
1 Ziggo is erg laat geweest met de opdracht verstrekken of werd pas wakker nadat we 250 mailtjes hadden verstuurd in 2 dagen of..
2 De aannemer is heel erg laat met contact opnemen met ons en werd door Ziggo op het matje geroepen na de meels.
Wie zal het zeggen....

Feit is wel dat we nu al vanaf 7 november te maken hebben met een openstaande brievenbus met daaruit een loshangende kabel door de hele tuin heen waar al diverse mensen over gestruikeld zijn en die elk moment uit baldadigheid doorgeknipt zou kunnen worden ofzo.
 
Ik kan het mis hebben maar ik lees niet in de originele posting dat er voor de monteur iets onmogelijk gemaakt is (zoals toegang tot), of zoals jij het noemt "geen normale toegang hebben".

Gert.
Ik denk dat je dit moet lezen als: de groene kabel komt niet in de meterkast uit.

Normaal gesproken wordt door de aannemer van een nieuwbouwwoning alle leidingen (gas/water/stroom/kabel/KPN) tot in de meterkast doorgetrokken. Daar zullen dan de leveranciers van stroom/water/gas/telecom e.d. hun produkten/signalen opzetten.
Als je bijvoorbeeld nog geen gas of kabel aansluiting hebt in een huis moet je als eigenaar ook zelf een aannemer in de hand nemen die deze infrastructuur aanlegt. Daarna wordt het pas in je huis aangesloten.

Wie er in dit geval verantwoordelijk is, weet ik niet, dat is moeilijk door ons hier op het forum zo te roepen, maar het lijkt me dat dit toch iets van de bouwer van de huizen is die moet zorgen dat de juiste kabels in de meterkast aankomen.

Misschien is op deze website meer informatie te vinden.
 
Het is idd zo dat er een monteur van Ziggo is langsgeweest.
Hij zou de opdracht doorgeven om "het zootje" weer onder de grond te laten proppen en dat moest volgens hem dan ook binnen 2 weken gebeurd zijn.
Het probleem is dat de aannemer niet wil zeggen wanneer de opdracht is verstrekt, hetgeen 2 dingen kan betekenen:
1 Ziggo is erg laat geweest met de opdracht verstrekken of werd pas wakker nadat we 250 mailtjes hadden verstuurd in 2 dagen of..
2 De aannemer is heel erg laat met contact opnemen met ons en werd door Ziggo op het matje geroepen na de meels.
Wie zal het zeggen....

Feit is wel dat we nu al vanaf 7 november te maken hebben met een openstaande brievenbus met daaruit een loshangende kabel door de hele tuin heen waar al diverse mensen over gestruikeld zijn en die elk moment uit baldadigheid doorgeknipt zou kunnen worden ofzo.

In beide gevallen is de kabelboer verantwoordelijk, zij verstrekken de opdracht dus.

Gert.
 
We hebben hier te maken met een koophuis waar al sinds 1960 een kabel onder de grond ligt dus dat is het probleem niet.
Nadat we de kabel hebben laten doortrekken naar boven bleek de ontvangst van de tv zeer slecht te zijn en internet en telefonie werkten helemaal niet meer.
De monteur heeft de kabel vanaf de meterkast naar het Ziggo kastje doorgemeten en kwam er achter dat deze beschadigd was en hij heeft toen een noodoplossing bedacht via de brievenbus.
(de oude kabel kon de extra vraag niet aan, en hij was al beschadigd vòòr de verbouwing alleen kwam dat erna pas aan het licht)

Dit is allemaal geen probleem alleen moet het wel op een correcte manier afgehandeld worden.
En als je dan na diverse meels en telefoontjes nog niks weet en je inmiddels een aantal weken verder bent wil je toch weten hoe het er voor staat.
Dus dan maar even aandacht vragen met 250 meels en dat bleek te werken.
 
We hebben hier te maken met een koophuis waar al sinds 1960 een kabel onder de grond ligt dus dat is het probleem niet.
Nadat we de kabel hebben laten doortrekken naar boven bleek de ontvangst van de tv zeer slecht te zijn en internet en telefonie werkten helemaal niet meer.
De monteur heeft de kabel vanaf de meterkast naar het Ziggo kastje doorgemeten en kwam er achter dat deze beschadigd was en hij heeft toen een noodoplossing bedacht via de brievenbus.
(de oude kabel kon de extra vraag niet aan, en hij was al beschadigd vòòr de verbouwing alleen kwam dat erna pas aan het licht)

Dit is allemaal geen probleem alleen moet het wel op een correcte manier afgehandeld worden.
En als je dan na diverse meels en telefoontjes nog niks weet en je inmiddels een aantal weken verder bent wil je toch weten hoe het er voor staat.
Dus dan maar even aandacht vragen met 250 meels en dat bleek te werken.

Pfeeew! Ik dacht later (zie reactie van CeeS) dat het zou kunnen gaan om nieuwbouw... Dan zit ik eigenlijk maar een beetje rond te leuteren maarre die aannemer moet gewoon zsm op komen draven!

Gert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan