• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

De SICKO´S van ZIggo

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

peppes

Normaal gesproken ben ik een zeer geduldig mens die ervan overtuigd is (was) dat mensen met enige vorm van intelligentie met een goed gesprek een elk probleem kunnen oplossen. TOT ik in contact kwam met Ziggo.

Na terugkomst van mijn vacantie trof ik een schrijven aan van de grandioze verkoop machine van Ziggo. U weet wel, een aantal snelle boys die dmv van een snel gesprek hun bonus willen scoren. Volgens deze snelle boys betaalde ik teveel. Wel 20 euro´s per maand! Men kon me hier bij helpen als ik maar even een 0900 nummertje wilde bellen. En ja hoor ! Ik zou 20 euro per maand kunnen besparen als ik al mijn afgenomen diensten zou koppelen in een zgn "alles in 1" abonnement. Ik zou niet alleen 20 euro besparen maar ook nog eens en gratis decoder kunnen scoren!! En alsof het niet op kon zou mijn internetsnelheid ook nog eens per 1 juli worden verhoogd van 30 MB naar 50 MB! Dolle pret nietwaar.

Inmiddels weet ik beter. Na 4 aangetekende schrijvens, 5 emails aan de klachten afdeling en in totaal 51 (!!) telefoon gesprekken ben ik erachter dat men bij Ziggo SCHIJT aan haar klanten heeft, hun helpdesk laat bevolken voor (hoe zeg ik her netjes) onbeholpen, zwakzinnige en ronduit onbeschofte PUMMELS die er totaal niet voor terug deinsen, keer op keer, even geduld te vragen om vervolgens gewoon de haak erop te flikkeren!!

Wat is er dan wel niet gebeurd vraag je je af. Ok, de door de verkoopboys beloofde gratis decoder, welke binnen 3-5 werkdagen in mijn bezit zou zijn, komt 4 weken daarna aan! En voorzien van een factuur á 99.00 euro!! Deze is inmiddels, want DIE afdeling werkt WEL en heel erg snel, van mijn rekening afgetrokken!!
De beloofde snelheids verhoging van 30 naar 50 mb is in werkelijkheid een snelheids VERLAGING van 30 naar net 9 MB!!

Na de eerste tien telefoon gesprekken volop medeleven van de "aardige" medewerkers van de helpdesk. Die in koor roepen dat die verkopers maar een min soort volk zijn de klanten van ALLES beloven om hun verkoop bonus maar te halen!! Maar in feite hebben deze boys (volgens de helpdesk medewerkers) mijn abonnement VERLAAGT van 30 naar 10 mb, en ja, dat is 1,2,3, niet zo maar even op te lossen mijnheer! U moet begrijpen dat onze systemen een "beetje" achterlopen mijnheer, en zolang uw order nog in ons systeem staan mijnheer kunnen wij geen enkele wijziging doorvoeren mijnheer. U moet dus nog eventjes geduld hebben mijnheer.

Dat eventjes gaat inmiddels de 5 week in!! De helpdesk medewerkers die ik nu nog te spreken krijg, lezen in hun systeem de aard van de klacht en het aantal telefoontjes wat er al is gepleegd en roepen in koor "daar gaat mijn collega over, ik verbind u door. Waarna je in het beste geval een ander SPREKEND mens aan de lijn krijgt die na het uitleggen van de klacht als een hazewind roept dat je op de verkeerde afdeling bent terecht gekomen en dat je maar opnieuw moet bellen. Dat is dan in het BESTE geval. Want normaal wordt er gewoon de haak opgeflikkerd en kan je weer opnieuw beginnen.

Alle directe telefoon nummers die ik had van Ziggo zijn inmiddels buiten werking (sja anders gaan al die vervelende klanten maar bellen he) en het hoofdkantoor, waar de directie schijnt te zetelen verschuilt zich achter een postbusnummer en een geheime telefoon aansluiting.

Na het laatste telefoontje met de helpdesk, leuk u ook weer eens te horen Mej. de Jong !!, werd wederom de haak erop geflikkerd heb ik arag rechtsbijstand verzekering gebeld. Deze gaat nu ziggo in gebreke stellen al mijn kosten verhalen en heeft ook tros radar ingelicht. Tros radar heeft mij vanochtend terug gebeld en verteld interesse te hebben in dit (zoals zij het noemen) ZOVEELSTE bewijs van onkunde van ziggo. Ze vroegen mijn toestemming om er een item aan te wagen en zouden via Dgr. Gradus Vos Ziggo in de studio gaan uitnodigen. Tevens kreeg ik het prive nummer van dez woordvoerder. Jammer alleen dat ook DAAR weer een voicemail op staat.

M.a.w. Ik ben het ZAT, zat om bestolen te worden (ja want die 20 euro korting per maand is dus ook onzin, het volledige bedrag wordt gewoon nog geincasseerd. Een bedrag dus voor het Z3i abonnement wat ik niet eens meer HEB). Ik ben het ZAT om als idioot gebruikt te worden. Ik ben het zat om als het domme "onnodige kwaad" (lees klant) behandeld te worden door mensen die waarschijnlijk de iq grens van 50 nog niet halen !!
Ik ben KWAAD dus!
 
Je hebt verder het probleem zelf helemaal niet uitgelegd, alleen de consequenties. Als ik het goed begrijp echter zou je van Z3i en RTV (€16,25+€69,95=€86,20) naar Alles in 1 Extra gaan (€64,95, met gratis decoder en telefonie inbegrepen). Een besparing van ~€21,- in de maand, waarbij je in eerste instantie teruggaat van 30Mbps naar 20Mbps om daarna in de komende maand(en) verhoogd te gaan worden naar 50Mbps. Een fikse besparing waarbij je veel meer terugkrijgt ook.

Echter, het klinkt alsof je per abuis terug bent gezet naar Alles in 1 Plus à €49,95, gratis decoder en telefonie inbegrepen, nu nog 10Mbps, in de komende maanden verhoogd naar 20Mbps, volgend jaar 30Mbps, een besparing van ~€36 per maand maar dus wel voor wat lager internet.

Dat kan niet gecorrigeerd worden omdat het systeem maar 1 wijziging tegelijk accepteert om te voorkomen dat dingen door elkaar gaan lopen. Betekent dat deze order eerst afgesloten moet zijn voor de herstelorder voor het juiste pakket ingevoerd kan worden. Vervolgens blijft die order nu veel langer geboekt dan normaal gesproken (5 weken ipv uiterlijk twee à drie weken afhankelijk van de levering van apparatuur). Daar kan men vrij weinig aan veranderen, alleen de administratie zou dat door kunnen geven aan een speciale afdeling die dat soort fouten behandeld.

Heb ik het zo goed begrepen? Zo niet, zou je dan willen uitleggen wat er aan de hand is? Als je je klacht wilt uiten kunnen anderen zich er alleen voordeel meedoen als dat uitlegt, als je daarentegen het probleem wilt oplossen kunnen we je alleen adviseren als we die informatie hebben.
 
Een goede illustratie van het onvermogen van Ziggo om fouten te herstellen.

Vaak gaan dingen goed, maar als er een fout gemaakt wordt, dan zijn de poppen aan het dansen.

Dan wordt de klant afgeserveerd met de zaken als: pas als de foute order helemaal is uitgevoerd (vaak met vertraging) kunnen er herstelacties gedaan worden. Wederom een proces dat is ingericht vanuit een verkeerd perspectief: namelijk "laten we het niet te moeilijk voor onzelf maken", in plaats van "laten we iets verzinnen waarmee de klant snel geholpen wordt".
 
Je hebt verder het probleem zelf helemaal niet uitgelegd, alleen de consequenties. Als ik het goed begrijp echter zou je van Z3i en RTV (€16,25+€69,95=€86,20) naar Alles in 1 Extra gaan (€64,95, met gratis decoder en telefonie inbegrepen). Een besparing van ~€21,- in de maand, waarbij je in eerste instantie teruggaat van 30Mbps naar 20Mbps om daarna in de komende maand(en) verhoogd te gaan worden naar 50Mbps. Een fikse besparing waarbij je veel meer terugkrijgt ook.

Echter, het klinkt alsof je per abuis terug bent gezet naar Alles in 1 Plus à €49,95, gratis decoder en telefonie inbegrepen, nu nog 10Mbps, in de komende maanden verhoogd naar 20Mbps, volgend jaar 30Mbps, een besparing van ~€36 per maand maar dus wel voor wat lager internet.

Dat kan niet gecorrigeerd worden omdat het systeem maar 1 wijziging tegelijk accepteert om te voorkomen dat dingen door elkaar gaan lopen. Betekent dat deze order eerst afgesloten moet zijn voor de herstelorder voor het juiste pakket ingevoerd kan worden. Vervolgens blijft die order nu veel langer geboekt dan normaal gesproken (5 weken ipv uiterlijk twee à drie weken afhankelijk van de levering van apparatuur). Daar kan men vrij weinig aan veranderen, alleen de administratie zou dat door kunnen geven aan een speciale afdeling die dat soort fouten behandeld.

Heb ik het zo goed begrepen? Zo niet, zou je dan willen uitleggen wat er aan de hand is? Als je je klacht wilt uiten kunnen anderen zich er alleen voordeel meedoen als dat uitlegt, als je daarentegen het probleem wilt oplossen kunnen we je alleen adviseren als we die informatie hebben.

Hallo Decibert.

Schriftelijk bood men mij aan om mijn abonnement om te zetten naar een alles in 1. Buiten dat ik 20 euro per maand zou besparen zou ik (en dit staat er letterlijk) "indien u op dit aanbod ingaat gaat u internetsnelheid ook nog eens per 1 juli omhoog van 30 MB naar 50 MB. Geheel gratis"
DEZE aanbieding heb ik telefonisch geaccepteerd. Hiervoor zou ik een gratis decoder krijgen. Buiten dit bood de verkoper mij ook nog aan een cisco decoder te krijgen indien ik een 2 jarig abonnement op i.a. tv zou nemen. Ook dit aanbod heb ik geaccepteerd. Ik zit dus te wachten op een gratis decoder, een decoder voor 130 euro en de internetsnelheid van 50MB.

Wat ik heb gekregen is een brief met een wachtwoord voor een nieuw MODEM (????) het "nieuwe modem heb ik al 4 maanden en is ook allang geactiveerd. Een humax modem incl. een rekening van 99 euo (!!) en een internetsnelheid VERLAGING van 30 naar 10 MB.

Ik heb voor een vermogen gebeld, resultaten heb ik al vermeld, 5 emails verstuurd en 2 aangetekende brieven. Het resultaat hiervan?? EEN antwoord, Lees beneden en ZIE wat ziggo van haar klanten begrijpt !!!
----------------------------------------------------
Geachte heer ***********,


Via de website heeft u een vraag gesteld over ziggo klantenservice

Wij hebben u mail in ons systeem opgenomen en willen u erop wijzen dat wij u bedanken voor deze informatie

Wij vinden het erg spijtig dat niet alles naar wens is gelopen dan u graag had gewild.

Helaas kan het voorkomen dat onze medewerkers niet of niet direct op de hoogte zijn van lopende problemen en/of storingen. Hierdoor kan het gebeuren dat er onjuiste informatie wordt verstrekt. Ziggo probeert dit uiteraard te voorkomen.

Wij bieden u dan ook onze welgemeende excuses aan en hopen dat u begrip voor de situatie heeft.


Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.




Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo
 
Het ziet erna uit dat je een snelheid hebt gekregen van een Z2 abbo.
En ja, aan dat administratieve systeem mag wel eens wat veranderd worden.
Eerst een fout doorvoeren, om vervolgens pas de maand erop een aanpassing daarop te kunnen doen, moet beter en sneller kunnen.

Wat de klantenservice je mailde vind ik wel humor:

'Via de website heeft u een vraag gesteld over ziggo klantenservice'
"Helaas kan het voorkomen dat onze medewerkers niet of niet direct op de hoogte zijn van lopende problemen en/of storingen."
Om vervolgens te schrijven:
'Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op ......'

Zo had indertijd @Home iets van in de trand: hebt u problemen of geen verbinding, "mail dan even de klantenservice" :schater:

Serieus, met een beetje mazzel krijg je binnekort het nieuwe modem (docsis 3) en daarmee meteen de volle speed.
Alsnog succes en een rappe oplossing toegewenst:thumb up:
 
Het ziet erna uit dat je een snelheid hebt gekregen van een Z2 abbo.
En ja, aan dat administratieve systeem mag wel eens wat veranderd worden.
Eerst een fout doorvoeren, om vervolgens pas de maand erop een aanpassing daarop te kunnen doen, moet beter en sneller kunnen.

Wat de klantenservice je mailde vind ik wel humor:

'Via de website heeft u een vraag gesteld over ziggo klantenservice'
"Helaas kan het voorkomen dat onze medewerkers niet of niet direct op de hoogte zijn van lopende problemen en/of storingen."
Om vervolgens te schrijven:
'Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op ......'

Zo had indertijd @Home iets van in de trand: hebt u problemen of geen verbinding, "mail dan even de klantenservice" :schater:

Serieus, met een beetje mazzel krijg je binnekort het nieuwe modem (docsis 3) en daarmee meteen de volle speed.
Alsnog succes en een rappe oplossing toegewenst:thumb up:

Dat modem heb ik dus al een maand of 4, nu de snelheid nog
 
Dat modem heb ik dus al een maand of 4, nu de snelheid nog

Er zitten hier voldoende medewerkers die voor jouw de zaak kunnen versnellen.... neem daar contact mee op (of wellicht nemens ze contact met jouw op).
 
Vraag naar de naam van de medewerker en zorg er voor dat je alleen met die medewerker contact houdt.

Vraag of die eprsoon je terug beld of mailt en noteer ze naam

indien hij zich niet aan de afspraken houdt zijn naam noemen

Ik heb daar goede ervaringen mee en je call gaat niet rond lopen zwerven.

En mischien kan een medewerker van ziggo die op dit forum zit even kijken wat er nu precies is gebeurt.
 
Er zitten hier voldoende medewerkers die voor jouw de zaak kunnen versnellen.... neem daar contact mee op (of wellicht nemens ze contact met jouw op).

Er is mij door een andere lezer van dit onderwerp beloofd dat een van zijn (ziggo) contacten contact met mij zou opnemen, maar dat is nog niet gebeurd en is dus gewoon alles nog bij het oude.

Wel heb ik weer een email van de klanten"SERVICE" mogen ontvangen. Als antwoord op mijn zeer gedetailleerde klachtomschrijving van wat er allemaal mis is en de vraag deze klacht (die nu al weken lang loopt) zsm op te lossen kreeg ik onderstaande email........Het bewijs hoe serieus Ziggo´s klanten "service" haar klanten neemt.

----------------
Geachte heer ***********,


Via de website heeft u een vraag gesteld over ziggo klantenservice

Wij hebben u mail in ons systeem opgenomen en willen u erop wijzen dat wij u bedanken voor deze informatie

Wij vinden het erg spijtig dat niet alles naar wens is gelopen dan u graag had gewild.

Helaas kan het voorkomen dat onze medewerkers niet of niet direct op de hoogte zijn van lopende problemen en/of storingen. Hierdoor kan het gebeuren dat er onjuiste informatie wordt verstrekt. Ziggo probeert dit uiteraard te voorkomen.

Wij bieden u dan ook onze welgemeende excuses aan en hopen dat u begrip voor de situatie heeft.


Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze Klantenservice. Klik hier voor meer informatie.




Met vriendelijke groet,

Afdeling Klantenservice
Ziggo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan