• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Geen beeld met HDMI connectie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
K

krebrev

Beste Mensen,

Ik heb vandaag een Ziggo Samsung DCB-H360R pakket gekocht. De keus was tussen deze en een Humax HD decoder. Van te voren wel een beetje bekeken wat de ervaringen waren maar qua beeld zouden ze gelijkwaardig zijn. Uiteindelijk met de Samsung thuis gekomen en geprobeerd aan te sluiten op mijn gloednieuwe Pioneer KRL-37V televisie maar er komt met geen mogelijkheid beeld via de HDMI kabel. Na een beetje rondneuzen op internet, dit forum en gebeld te hebben met de Ziggo helpdesk blijkt dit een welbekend probleem te zijn. Ik heb een firmware update gedaan maar nog steeds geen resultaat, wel beeld via de scart aansluiting. Er gaat dus iets mis in de communicatie tussen de TV en de decoder waarschijnlijk. Ik ben van plan om morgen waarschijnlijk terug te gaan naar de winkel om deze decoder om te ruilen voor een Humax. Mijn vraag is de volgende:

Hebben jullie nog suggesties om de HDMI toch aan de praat te krijgen? Ik heb zowat alles geprobeerd volgens mij (zowel op tv als decoder).

De HDMI kabel is van prima kwaliteit en gloednieuw dus daar ligt het gewoon niet aan. Waar ik me zeer aan stoor is dat dit een welbekend probleem bij Ziggo is (medewerker helpdesk noemde iets van 25% van de klanten) en dat ze toch doorgaan met de verkoop van iets wat niet betrouwbaar is, voor 200 euro!! Ik snap dat het in ontwikkeling is, maar je kunt gewoon niet zulke bedragen gaan vragen voor iets waarvan je weet dat het een grote kans van falen heeft. Ze verwezen me trouwens door naar de Samsung helpdesk maar ik heb weinig hoop dat ze daar het probleem op kunnen lossen.

Enig commentaar of opmerkingen zijn welkom. Misschien dat anderen soortgelijke ervaringen hebben (in de laatste maanden)?

Met vriendelijke groet,
Ivo
 
Hebben jullie nog suggesties om de HDMI toch aan de praat te krijgen? Ik heb zowat alles geprobeerd volgens mij (zowel op tv als decoder).
Bespaar je jezelf tijd en frustraties en ruil die Samsung gewoon zo snel mogenlijk om voor die Humax!
 
De HDMI kabel is van prima kwaliteit en gloednieuw dus daar ligt het gewoon niet aan. Waar ik me zeer aan stoor is dat dit een welbekend probleem bij Ziggo is (medewerker helpdesk noemde iets van 25% van de klanten) en dat ze toch doorgaan met de verkoop van iets wat niet betrouwbaar is, voor 200 euro!! Ik snap dat het in ontwikkeling is, maar je kunt gewoon niet zulke bedragen gaan vragen voor iets waarvan je weet dat het een grote kans van falen heeft. Ze verwezen me trouwens door naar de Samsung helpdesk maar ik heb weinig hoop dat ze daar het probleem op kunnen lossen.

Enig commentaar of opmerkingen zijn welkom. Misschien dat anderen soortgelijke ervaringen hebben (in de laatste maanden)?
Draai de zaken eens om. Snap niet dat Pioneer televisies durft te verkopen die geen HDMI ingang accepteren van een kabel decoder en dat voor 1900 euro. Met andere woorden wie zegt dat het aan de samsung ligt?

Verder sluit ik mij bij mijn voorganger aan. De Humax decoders zijn volgens mij beter dan die van Samsung.
 
Bedankt voor je reactie copymaster,

Goed dat je aankaart dat het ook aan de televisie kan liggen. Ik heb echter alledrie de HDMI inputs geprobeerd en alle instellingen van de tv doorgespit. Dit in combinatie met alle problemen die ik lees op internet lijkt het me toch een Samsung probleem te zijn.

Jammer Jammer.

Gr,
Ivo
 
Bedankt voor je reactie copymaster,

Goed dat je aankaart dat het ook aan de televisie kan liggen. Ik heb echter alledrie de HDMI inputs geprobeerd en alle instellingen van de tv doorgespit. Dit in combinatie met alle problemen die ik lees op internet lijkt het me toch een Samsung probleem te zijn.

Jammer Jammer.

Gr,
Ivo

Daar kom je maar op een manier achter en dat is de Samsung om te ruilen voor een Humax. Zelf maak ik nog geen gebruik van HDMI dus verder kan ik je niet helpen.
 
Of even met je ontvanger langslopen bij iemand anders die een TV met hdmi heeft en daar even kijken. En/of een werkende ontvanger van iemand op jouw TV proberen. Dan weet je misschien wat zekerder welke schakel in de keten niet werkt.

De Humax HD ontvanger is trouwens aan te raden als je hem nog om zou kunnen ruilen, is een moderner en nieuwer ontwerp, energiezuiniger en kleiner dan de Samsung.
 
Kijk even in media of hij wel op component/component staat.
Anders doet de HDMI het niet.
Als hij op RGB staat, heb je geen signaal op de HDMI uitgang.
 
Hij stond inderdaad op component/component. Ik heb echt alle menu's doorgelopen om relevante opties te proberen. Vandaag is het apparaat omgeruild voor een Humax. Hopelijk werkt deze beter. Ik zou in ieder geval iedereen aanraden om goed na te denken over een Samsung HD decoder...als je toch kunt kiezen en de kwaliteit niet noemenswaardig anders is dan zou ik voor de Humax gaan.

Ik laat nog even weten of de Humax zonder problemen werkt.

Bedankt voor de input zo ver!

Mvg,
Ivo
 
Welke decoder heb je?
De H360R of de H360RA?
De H360R heeft grote problemen met HDMI.
De "opvolger" H360RA werkt wel goed met HDMI.
Dus let erop dat die A erachter staat.
 
Beste Mensen,

Ik heb vandaag een Ziggo Samsung DCB-H360R pakket gekocht. De keus was tussen deze en een Humax HD decoder. Van te voren wel een beetje bekeken wat de ervaringen waren maar qua beeld zouden ze gelijkwaardig zijn. Uiteindelijk met de Samsung thuis gekomen en geprobeerd aan te sluiten op mijn gloednieuwe Pioneer KRL-37V televisie maar er komt met geen mogelijkheid beeld via de HDMI kabel. Na een beetje rondneuzen op internet, dit forum en gebeld te hebben met de Ziggo helpdesk blijkt dit een welbekend probleem te zijn. Ik heb een firmware update gedaan maar nog steeds geen resultaat, wel beeld via de scart aansluiting. Er gaat dus iets mis in de communicatie tussen de TV en de decoder waarschijnlijk. Ik ben van plan om morgen waarschijnlijk terug te gaan naar de winkel om deze decoder om te ruilen voor een Humax. Mijn vraag is de volgende:

Hebben jullie nog suggesties om de HDMI toch aan de praat te krijgen? Ik heb zowat alles geprobeerd volgens mij (zowel op tv als decoder).

De HDMI kabel is van prima kwaliteit en gloednieuw dus daar ligt het gewoon niet aan. Waar ik me zeer aan stoor is dat dit een welbekend probleem bij Ziggo is (medewerker helpdesk noemde iets van 25% van de klanten) en dat ze toch doorgaan met de verkoop van iets wat niet betrouwbaar is, voor 200 euro!! Ik snap dat het in ontwikkeling is, maar je kunt gewoon niet zulke bedragen gaan vragen voor iets waarvan je weet dat het een grote kans van falen heeft. Ze verwezen me trouwens door naar de Samsung helpdesk maar ik heb weinig hoop dat ze daar het probleem op kunnen lossen.

Enig commentaar of opmerkingen zijn welkom. Misschien dat anderen soortgelijke ervaringen hebben (in de laatste maanden)?

Met vriendelijke groet,
Ivo

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan niet via de HMDI-uitgang bekijken maar via tulpstekker. Ik heb ZIGGO 2 maal een brief gestuurd daarover. Ik wil een betere ontvanger en wel de nieuwste type van SAMSUNG. Ik denk dat ik de Consumentenbond inschakel. Ik kan zo geen FULL HD-TV bekijken. Ik wacht nu 5 weken al op antwoord van ZIGGO.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan