• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ned 1,2 en 3 HD vertraging in geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk, daar kun je wat mee. Misschien moet Uri Geller worden ingeschakeld en kan Ziggo het niet eens oplossen.:schater:

Heb je wel eens op kabelkeur.nl en digitalekabeltelevisie.nl gekeken? Dan kan je zien dat er wel degelijk zoiets bestaat als straling (interferentie) en dat dit problemen veroorzaakt EN dat dit opgelost kan worden met afgeschermde kabels (met een weerstand van tenminste 75 ohm).

Als je niet weet waar je over praat zeg dat alsjeblieft niets!
 
Avaya, heeft bovenstaande posting van jou geholpen in jou situatie?
Het lijkt mij nl. erg raar waarom het o.a. aan de bekabeling zal liggen als maar enkele HD zenders storen. Ander HD kanalen lopen wel synchroon, hoe verklaar je dat dan?
Ik wacht nog even om alle reeds liggende coax-bekabeling die in de muren zit te gaan vervangen, om er dan achter te komen dat Ziggo (of de distributeur van NED1,2,3 HD) hun streaming moesten aanpassen.
 
Avaya, heeft bovenstaande posting van jou geholpen in jou situatie?
Het lijkt mij nl. erg raar waarom het o.a. aan de bekabeling zal liggen als maar enkele HD zenders storen. Ander HD kanalen lopen wel synchroon, hoe verklaar je dat dan?
Ik wacht nog even om alle reeds liggende coax-bekabeling die in de muren zit te gaan vervangen, om er dan achter te komen dat Ziggo (of de distributeur van NED1,2,3 HD) hun streaming moesten aanpassen.

De nieuwe kabels hebben bij mij inderdaad geholpen. Zoals ze mij uitlegden komt komen die zenders door de kabel op verschillende frequenties. En als die kabel problemen heeft waar die frequenties doorkomen kan het voor problemen zorgen. Dus ik bij de winkel gevraagd of dit waar was en zij beamen dit ook. Daarop heb ik nieuwe kabels geprobeerd (van decoder naar hoofdaanlsluiting) en daarmee is het probleem opgelost gelukkig!
 
De nieuwe kabels hebben bij mij inderdaad geholpen. Zoals ze mij uitlegden komt komen die zenders door de kabel op verschillende frequenties. En als die kabel problemen heeft waar die frequenties doorkomen kan het voor problemen zorgen. Dus ik bij de winkel gevraagd of dit waar was en zij beamen dit ook. Daarop heb ik nieuwe kabels geprobeerd (van decoder naar hoofdaanlsluiting) en daarmee is het probleem opgelost gelukkig!

Dus jij wil zeggen dat de vertraging in het geluid ( daar gaat dit topic over tenslotte) is opgelost door nieuwe coax kabels te gebruiken?
 
Ik heb deze info van Ziggo gekregen via de mail:

Wat te doen om dit te verhelpen?
  1. Stroomreset. Haal de HD decoder minimaal 10 seconden van de stroom af.
  2. Doe alle software/firmware updates (indien beschikbaar). Zie de handleidingen.
  1. Zet de decoder terug naar de fabrieksinstellingen/standaard instellingen.
  2. Voer een nieuwe netwerkinstallatie uit.

    Hiermee is in bijna alle gevallen het probleem opgelost!

  3. Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft, laat de klant de decoder rechtstreeks aansluiten op de Hoofdaansluiting (AOP). Dus zonder splitters/versterkers/modemfilters er tussen!

    Indien daarmee het probleem is opgelost: verstoorde de tussenliggende splitter het signaal op de frequenties van NDL123 HD en moet de klant die vervangen. Indien het modemfilter (Bv. PDF65 of UMU) het probleem is, stuur een Internet of Telefonie storingsmonteur naar de klant toe om deze te vervangen.

  4. Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft rechtstreeks op de Hoofdaansluiting, adviseer de klant om de decoder via een NIEUWE coaxkabel (het liefst dubbel-afgeschermd) rechtstreeks aan te sluiten. (Te vinden bij de betere televisie speciaal zaak of bij bv. Mediamarkt.)

    Indien daarmee het probleem is opgelost: verstoorde de coaxkabel het signaal op de frequenties van NDL123 HD.

  5. Indien de klant nog steeds signaal problemen heeft na al bovenliggende stappen, kan je een Televisie storingsmonteur aansturen voor het vervangen van de Wandcontactdoos (WCD) van de hoofdaansluiting.
    Let op! Alle bovenliggende stappen moeten gecontroleerd en uitgevoerd zijn.


Extra info: Indien de klant op kanaal 1, 2 en 3 de normale SD (lage kwaliteit) Nederlandse zenders ontvangt, is het waarschijnlijk dat de klant een favorietenlijst heeft ingesteld. Dit probleem is op te lossen via een fabrieksreset, opnieuw instellen en daarna de favorietenlijst opnieuw aan te maken.

Extra info #2: Klanten kunnen de kanalen Nederland 1, 2 en 3 op SD (lage kwaliteit) bekijken op kanaal 71, 72 en 73
Wat je hier geplaatst hebt is (een deel van) het helpdesk script dat door de helpdesk medewerkers met de klant doorlopen moet worden in geval van digitale TV problemen. Het lijkt mij sterk dat Ziggo dit als zodanig en in die bewoordingen aan klanten verstuurd via de email. Op zijn minst moeten dan bewoordingen waar gesproken wordt over "de klant" vervangen worden.
 
Wat je hier geplaatst hebt is (een deel van) het helpdesk script dat door de helpdesk medewerkers met de klant doorlopen moet worden in geval van digitale TV problemen. Het lijkt mij sterk dat Ziggo dit als zodanig en in die bewoordingen aan klanten verstuurd via de email. Op zijn minst moeten dan bewoordingen waar gesproken wordt over "de klant" vervangen worden.

Dat het jou sterk lijkt wil toch niet zeggen het ook sterk is? Volgens mij heb ik dit toch echt gekregen van Ziggo hoor!
 
Dus jij wil zeggen dat de vertraging in het geluid ( daar gaat dit topic over tenslotte) is opgelost door nieuwe coax kabels te gebruiken?
Als de BER waarden van de Nederland 1, 2 en 3 HD kanalen gewoon 0 zijn dan gaan wijzigingen in de COAX bekabeling niets uithalen voor problemen met asynchroniteit van beeld en geluid. Klinkt eerder als een probleem van de DCB-H360R die de wat hogere H.264 bitrate die voor deze Nederlandse kanalen gebruikt wordt niet helemaal kan bijbenen. De eerste uitvoeringen van de DCB-H360R reageerden destijds ook al enorm traag op de afstandsbediening tijdens het zappen afhankelijk van de geluidsinstellingen voor type A, B, C, D en E wat toen voor mij al een indicatie was dat de DCB-H360R eigenlijk een beetje te licht is voor de HD taak. Na de hardware revisie en wat firmware updates gaat het wat beter, maar zwaardere belastingen lijken toch lastig te blijven voor deze ontvanger.
 
Heb je wel eens op kabelkeur.nl en digitalekabeltelevisie.nl gekeken? Dan kan je zien dat er wel degelijk zoiets bestaat als straling (interferentie) en dat dit problemen veroorzaakt EN dat dit opgelost kan worden met afgeschermde kabels (met een weerstand van tenminste 75 ohm).

Als je niet weet waar je over praat zeg dat alsjeblieft niets!

Ik weet heus wel waar ik over praat, maar als je de humor niet kan zien van bepaalde uitspraken. Ik wel. Maar als dat niet kan, mijn excuses.
 
@archie, wat een treffend plaatje die struisvogel. :)

De speciaalzaak die ik geraadpleegd heb zei dat ze het niet zeker wisten maar dat ze zich moeilijk konden voorstellen dat interferentie afhankelijk zou kunnen zijn van de frequentie. M.a.w. dan zou het zich ook op andere HD kanalen moeten voordoen.
Discovery, History channel en National Geographic hd heb ik geen lipsync problemen mee. Met eurosport hd trouwens wel weer.
 
Blijkt maar weer eens (voor de zoveelste keer) dat die hele zognaamde 'certificatie' van digitale ontvangers door Ziggo geen moer voorstelt.

Marketing tactiek. Ze lullen uit hun nek tot de broek begint te wapperen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan