• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

CI+: Zin en onzin van Certificering

Status
Niet open voor verdere reacties.
De lange termijn gevolgen zijn dan dat de dealers helemaal niet meer aan het CI+ verhaal beginnen en er dus een standaard decoder bij doen die deze problemen niet kennen.

Wat is jullie mening over het hele verhaal?

Omdat wij veel opnemen en regelmatig "vastlopen" omdat er 2 zender worden opgenomen ben ik bij Expert in Assen geweest voor zo'n handige CI+ TV.

Om een lang verhaal kort te maken had hij 2 adviezen:
1. Je koopt een TV met CI module zoals bijvoorbeeld Loewe
2. Koop er maar een 2e decoder bij want met die handige logitech remotes is
een 2e decoder geen enkel probleem...

Dus voor Expert in Assen gaat het verhaal aardig op...
 
Er is geen probleem om zelf programma's op te nemen, dat kun je gewoon blijven doen. De enige beperking is dat dit, om de eerder aangegeven reden, niet in HD kwaliteit kan, op SD niveau en analoog is er geen beperking.
Oftewel, voor eigen gebruik legt CI+ je geen beperking op als je een keer niet de kans hebt om een uitzending te zien.

Groet,
JW

DUs het legt me wél een beperking op: voor eigen gebruik kan ik niet zonder kwaliteitsverlies een opname maken: dat kan ik nú wel.

En wees eerlijk: de entertainmentindustrie wil graag van het "analoge lek" af, en CI+ en vergelijkbare technieken kúnnen die mogelijkheid bieden.
Men wil namelijk het liefst dat er per gekeken minuut gefactureerd kan worden, bij wijze van spreken.
 
DUs het legt me wél een beperking op: voor eigen gebruik kan ik niet zonder kwaliteitsverlies een opname maken: dat kan ik nú wel.

En wees eerlijk: de entertainmentindustrie wil graag van het "analoge lek" af, en CI+ en vergelijkbare technieken kúnnen die mogelijkheid bieden.
Men wil namelijk het liefst dat er per gekeken minuut gefactureerd kan worden, bij wijze van spreken.

Hoe doe je dat nu?
Als je dat via een settopbox met HDD doet kan je dat blijven doen, geen probleem. En dan heb je het voordeel dat je iets op kunt nemen van een andere zender dan waarnaar je kijkt op je nieuwe TV die met CI+ uitgerust is.
Als je dat nu niet via een STB doet, hoe doe je dat dan?

Groet,
JW
 
Het gaat nu met een (in mijn geval niet-gecertificeerde) set-top-box. Mijn bezwaar is dat kabel- en satelliet providers, als ze de kans krijgen, deze niet gecertificeerde dozen graag onbruikbaar zouden maken (zie UPC, zie Sky Italie, zie het Duitse HD+ gebeuren) zodat de macht die CI+ ze geeft ook van toepassing wordt op gebruikers van losse STB's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan