• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sinds aansluiten van Docsis 3.0 modem zeer instabiel internet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op het moment is mijn verbinding dus wel weer oke en nou komt net morgen die monteur langs.

Wat ik dus wel rete irritant vind is dat elke keer als ik de modem direct aansluit op een andere pc moet ik hem eerste rebooten wil ik weer internet verbinding krijgen (mac adres?)

Maar dat had ik niet met mijn vorige modem, of komt dat door de router die dat probleem tackled doordat die er vast tussen zit ?

Maar er is dus wel degelijk iets in het netwerk gedaan want nu connecten wel alle drie de pc's terwijl dat eerst zeer zeker niet het geval is.
Het modem moest ik eerst om de haverklap rebooten voordat de verbinding stabiel was, ik snap er ff niks meer van....
Hopen dat de monteur morgen nog iets vind.
 
gewoon ff afwachten op die monteur
ik moet zeggen de monteur die bij mij was heeft me goed geholpen
 
Nou de monteur heeft mij ook goed geholpen. hij stond al om half tien voor de deur. Mooi :pompom:
Naar het leek hadden ze al wat gedaan in de wijk want de upload was er al weer een tijdje, al was het niet erg stabiel.
Nu heeft de monteur omdat hij de wandcontactdoos wel erg prehistorisch vond toch maar vervangen, en voila, nu is de verbinding opeens wel helemaal goed.

Voor het probleem dat de modem zich niet goed aanmeld komt een software update van de modem. Dit probleem zou dan verholpen moeten zijn.

Ik blijf het vreemd vinden dat het alleen de wandcontactdoos is, want de verbinding was altijd stabiel ook zelden of nooit problemen met dtv of telefonie.
Mochten zich toch nog problemen voordoen, dan zal ik dat uiteraard hier melden.

Onderstaand zijn de waardes van dit moment !

 
Ik blijf het vreemd vinden dat het alleen de wandcontactdoos is, want de verbinding was altijd stabiel ook zelden of nooit problemen met dtv of telefonie.
Mochten zich toch nog problemen voordoen, dan zal ik dat uiteraard hier melden.
Deze EuroDOCSIS 3 modem is gewoon veel gevoeliger voor een goed signaal. Dat beseffen heel veel mensen niet. Gevoeliger voor RF straling, kabels moeten uitstekend zijn. Dat zijn gewoon dingen waar de gebruiker rekening mee moet houden.
 
Deze EuroDOCSIS 3 modem is gewoon veel gevoeliger voor een goed signaal. Dat beseffen heel veel mensen niet. Gevoeliger voor RF straling, kabels moeten uitstekend zijn. Dat zijn gewoon dingen waar de gebruiker rekening mee moet houden.

Ben ik het op zich wel mee eens, maar dit is niet iets wat de helpdesk aangeeft of nergens in het pakket staat. Er worden zelfs geen kabels geleverd bij het nieuwe modem, alleen een utp kabel, maar dat is de verbinding tussen de modem en het pc en staat dus los van het Ziggo netwerk.
Naar nu blijkt zullen er met deze snelheden heel wat wandcontactdozen vervangen dienen te worden, wat de monteur zelf ook al aangaf.
De Communicatie naar de klant zou dus makkelijker zijn, als de helpdesk medewerkers hiervan ook op de hoogte zijn... :wink:
De monteur gaf zelf ook aan, dat de modems eigenlijk niet afdoende zijn getest, voordat ze in het veld zijn gezet, dus ja dat zegt mij eigenlijk al genoeg. :shock:
 
Ben ik het op zich wel mee eens, maar dit is niet iets wat de helpdesk aangeeft of nergens in het pakket staat. Er worden zelfs geen kabels geleverd bij het nieuwe modem, alleen een utp kabel, maar dat is de verbinding tussen de modem en het pc en staat dus los van het Ziggo netwerk.
Naar nu blijkt zullen er met deze snelheden heel wat wandcontactdozen vervangen dienen te worden, wat de monteur zelf ook al aangaf.
De Communicatie naar de klant zou dus makkelijker zijn, als de helpdesk medewerkers hiervan ook op de hoogte zijn... :wink:
De monteur gaf zelf ook aan, dat de modems eigenlijk niet afdoende zijn getest, voordat ze in het veld zijn gezet, dus ja dat zegt mij eigenlijk al genoeg. :shock:
Tja klopt helemaal, die tests zijn niet afdoende geweest en eigenlijk heeft men alles te snel op poten gezet. Aan de andere kant, als men er nooit mee begint? Wordt het helemaal niets. Ik hoop alleen dat dit een leermoment voor Ziggo is geweest, maar dat zal gerust. Ze delen de modems gelukkig niet in dozijnen uit in dezelfde buurt, maar erg random, want dat is vragen om problemen.

Tja die wantcontactdozen... gaat extra kosten voor Ziggo, maar ze moeten wel. En persoonlijk zit ik daar niet over in, zij zijn de leverancier en moeten de verantwoordelijkheden nemen en dan doen ze gelukkig in 99 van de 100 gevallen.
 
Tja klopt helemaal, die tests zijn niet afdoende geweest en eigenlijk heeft men alles te snel op poten gezet. Aan de andere kant, als men er nooit mee begint? Wordt het helemaal niets. Ik hoop alleen dat dit een leermoment voor Ziggo is geweest, maar dat zal gerust. Ze delen de modems gelukkig niet in dozijnen uit in dezelfde buurt, maar erg random, want dat is vragen om problemen.

Tja die wantcontactdozen... gaat extra kosten voor Ziggo, maar ze moeten wel. En persoonlijk zit ik daar niet over in, zij zijn de leverancier en moeten de verantwoordelijkheden nemen en dan doen ze gelukkig in 99 van de 100 gevallen.

Toch ben ik het niet me jullie eens, het aantal problemen bij de nieuwe modems valt wel mee en het merendeel van de problemen komt niet door signaal problemen. Als mensen nu signaal problemen hebben, dan hadden ze die daarvoor ook al. Het is in principe niet moeilijker om docsis3 signalen te gebruiken dan docsis2, het is namelijk hetzelfde signaal, alleen gebruik je 4 kanalen tegelijk. Alleen de hogere upstream stelt wat hogere eisen aan de kwaliteit van de bekabeling voor de lagere frequentieband. Maar dat heeft niets te maken met uittesten van het systeem of de modems of zo of dat het te snel ingevoerd zou zijn.
 
In mijn modempakket zat een nieuwe wandcontactdoos. Zit dat niet in alle pakketten of hebben we te maken met gebruikers die nog een oude splitter hebben zoals ik me uit de Casematijd herinner (zat extern). Ik was ook een nieuwe klant, dan krijg je waarschijnlijk meer spullen dan als bestaande klant.
 
alleen niet in oud multikabel gebied

wij hebben geen huiskamer internet allles word netjes geregeld via meterkast
groene kabel dan versterker dan modem en rest voor tv ik kan het niet helpen dat jullie ex ISP er zooitje van gemaakt heeft dont blame ziggo

maar ?????????? @home casema en consorte

ps heb al 50 mb sinds 27 juni

dus all dit ge*****l is oud nieuws jullie oude isp was niks en nu moet ziggo hetd doen blame old isp not new


peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wij hebben geen huiskamer internet allles word netjes geregeld via meterkast
groene kabel dan versterker dan modem en rest voor tv ik kan het niet helpen dat jullie ex ISP er zooitje van gemaakt heeft dont blame ziggo

maar ?????????? @home casema en consorte

ps heb al 50 mb sinds 27 juni

dus all dit ge*****l is oud nieuws jullie oude isp was niks en nu moet ziggo hetd doen blame old isp not new


peter

:shock:, sorry maar ga eens buiten spelen, als je wil want je verhaal slaat kant nog wal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan