• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wees gerust, er wordt niet gehuild......

De kwaliteit van de Humax is best redelijk en zeker goed voor kleinere schermen.

Waar over gesproken wordt (door sommigen) is dat de kwaliteit minder is dan die van de Samsung en dat is jammer als je bedenkt dat die Samsung al weer een paar jaar oud is, dus de Humax gebruikt mogelijk goedkopere componenten of oudere technologie of er zit een zwakte in het ontwerp.

Het lek is nog niet boven ondanks vele pogingen.

niet compatibel met sommige TV's?
verlies door schrijven naar de harddisk tegelijk met doorsturen naar de TV?
verlies door slechte kwaliteit SD output gedeelte?

Ik weet dat sommigen praten owvr kleurstelling (dat is aan te passen) maar in mijn geval zie ik detail verlies (niks aan te doen)
 
tja en mijn philips kwam als beste uit de test in beeld en geluid; scheelt nogal of je een hd-ready van 50 inch eraan hangt van 500 euro of die van mij van 1600 euro........
 
klopt ; mijn 37pfl8603d met de humax is ook prachtig, snap niet waarom sommigen zo lopen te huilen over een slechte humax, dat is dus niet zo.
is combinatie met andere factoren....
Misschien zijn ze kritischer ;)

tja en mijn philips kwam als beste uit de test in beeld en geluid; scheelt nogal of je een hd-ready van 50 inch eraan hangt van 500 euro of die van mij van 1600 euro........
Ja, het scheelt. Ben ik met je eens. Maar ga er maar vanuit dat er betere tv's zijn dan die van jou, en dat daar ook op getest wordt. Doorgaans is er nog iets wat simpel is: hoe meer mensen uitgeven aan een tv, hoe kritischer ze doorgaans zijn. En dus hoe sneller ze teleurgesteld zijn.

Dat je tv als beste uit de test kwam, zegt ook niks.
1. Welke test(s)
2. Tests zijn altijd relatief voor een serie. Jouw tv kan goed uit de tests komen tov andere merken in dezelfde range. Jouw tv kan een drama zijn tov een tv van 10000 euro. Ik noem maar wat, maar ik denk dat je me wel begrijpt.

Dus niet iedereen betitelen als huilers, je bent gewoon minder kritisch, of je ziet het gewoon niet (en ja, dat kan...)
 
Beste mensen,

Ik heb momenteel de HD360 decoder van Samsung aangesloten op een Octava HDMI switch en een Pioneer 507XD plasma.

De Humax 5050C is in bestelling en na het lezen van diverse berichten op dit forum zal ik zeker mijn bevindingen ook posten aangezien ik een "perfectionist" ben op het gebied van beeldkwaliteit.

Ik ben dan ook zeer benieuwd of het kwaliteitsverschil duidelijk zichtbaar is. Tevens ben ik benieuwd of de Octava HDMI switch overweg kan met de nieuwe humax. Ik had al gelezen dat hier ook problemen mee zijn.

Zodra ik de Humax heb aangesloten zal ik mijn mening posten.

To be continued..... :wink:
 
Ik kom nog even terug op een programma die ik had opgenomen; "Corwin's Quest".
Een paar dagen geleden was deze niet gelukt, omdat ik een mededeling kreeg dat deze uitzending versleuteld was en dat daardoor de opname mislukt was.

Ik heb het wéér geprobeerd, en nu was deze wel gelukt. Ik weet dus niet waar het aan gelegen heeft, maar het probleem heeft zich opgelost.

Misschien dat Anoniem hier wat meer over weet te vertellen?
 
ik meen een tijdje geleden ergens gelezen te hebben hoe lang de EPG info te zien zou moeten zijn. en dat hierin iets gewijzigd gaat worden.

heeft iemande deze informatie??
 
Ik kom nog even terug op een programma die ik had opgenomen; "Corwin's Quest".
Een paar dagen geleden was deze niet gelukt, omdat ik een mededeling kreeg dat deze uitzending versleuteld was en dat daardoor de opname mislukt was.

Ik heb het wéér geprobeerd, en nu was deze wel gelukt. Ik weet dus niet waar het aan gelegen heeft, maar het probleem heeft zich opgelost.

Misschien dat Anoniem hier wat meer over weet te vertellen?

Of het opgelost is betwijfel ik. Bij mij zijn wat later twee opnames op dezelfde manier niet gelukt. Ik heb ook een bericht van iemand anders langs zien komen die hetzelfde had meegemaakt. Dat een volgende poging wel lukt zegt helaas nog niks.
 
ik meen een tijdje geleden ergens gelezen te hebben hoe lang de EPG info te zien zou moeten zijn. en dat hierin iets gewijzigd gaat worden.

heeft iemande deze informatie??

klopt

Casema gebied is 2 dagen.
De rest heeft 2+2 dagen (+2 dagen =minder info,wel titel van programma)

het hele Ziggo gebied krijg 2+2 dagen, maar wanneer .....?

Dit heeft Anoniem verteld.
 
klopt

Casema gebied is 2 dagen.
De rest heeft 2+2 dagen (+2 dagen =minder info,wel titel van programma)

het hele ziggo gebied krijg 2+2 dagen, maar wanneer .....?

Dit heeft Anoniem verteld.

2 is echt te weinig. 2+2 is ook niet veel. ik zou toch graag een week voorruit plannen dus 2+6 of zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan