• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Release notes software update Cisco 8455DVB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee maar ik bedoel dat de Cisco rechtstreeks met het netwerk van Ziggo communiceert en een verkeerd gemaakte keuze in het 'verborgen' menu al gauw dramatische gevolgen kan hebben voor wat dan ook.
Ik zeg niet dat iedereen verkeerde instellingen maakt, maar in je MoDem kun je ook niet komen, die is ook afgeschermd en dat zal om dezelfde reden zijn vermoed ik.
 
Ik zeg niet dat iedereen verkeerde instellingen maakt, maar in je MoDem kun je ook niet komen, die is ook afgeschermd en dat zal om dezelfde reden zijn vermoed ik.

Het gaat niet echt om de intentie, het gaat om de rechtmatigheid ervan. Het modem is eigendom van Ziggo, jij hebt het in bruikleen, het staat hun dus vrij om eraan te klooien. De decoder is echter je eigendom, dat verandert de zaak wel een beetje.

Overigens ligt het wel nog ietsje ingewikkelder: het standpunt betreft de software van de decoder. Volgens de voorwaarden heb je daarop een gebruiksrecht en geen beheerrecht, je mag er niks aan veranderen, terwijl je wel akkoord bent gegaan met het uitvoeren van updates aan de software door Ziggo.

Natuurlijk is het niet minder belachelijk dat er functionaliteiten worden ingeperkt van een apparaat wat jouw eigendom is.
 
Ik kom er net achter, na bezoek van de 3e monteur in 2,5 maand, dat mijn decoder de "oude firmware" 1.0.2.5 heeft en daarom mijn ITV & VOD nog steeds niet werken. Omdat ik de decoder al had gekocht voordat er ITV in ons gebied (oud multikabel) was moet ik nu mijn decoder (euro 400 voor betaald) om gaan ruilen. Dit is toch een rare gang van zaken dat er op geen enkele manier een firmware update plaats kan vinden!?
De decoder is van mij de dienst ITV/VOD die ik afneem en betaal is van Ziggo, dus ben ik van mening dat wanneer er nieuwe firmware beschikbaar is en alleen daarmee de dienst werkt, de firmware gewoon beschikbaar moet zijn voor iedereen die er gebruik van wil maken.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik mijn decoder van nieuwe firmware kan voorzien, met of zonder tussenkomst van Ziggo?!
 
Ik kom er net achter, na bezoek van de 3e monteur in 2,5 maand, dat mijn decoder de "oude firmware" 1.0.2.5 heeft en daarom mijn ITV & VOD nog steeds niet werken. Omdat ik de decoder al had gekocht voordat er ITV in ons gebied (oud multikabel) was moet ik nu mijn decoder (euro 400 voor betaald) om gaan ruilen. Dit is toch een rare gang van zaken dat er op geen enkele manier een firmware update plaats kan vinden!?
De decoder is van mij de dienst ITV/VOD die ik afneem en betaal is van Ziggo, dus ben ik van mening dat wanneer er nieuwe firmware beschikbaar is en alleen daarmee de dienst werkt, de firmware gewoon beschikbaar moet zijn voor iedereen die er gebruik van wil maken.

Kan iemand mij informatie geven hoe ik mijn decoder van nieuwe firmware kan voorzien, met of zonder tussenkomst van Ziggo?!

Je opmerking/vraag past beter in deze draad: cisco met software versie 1.0.2.5 omruilen
 
Ik kom er net achter, na bezoek van de 3e monteur in 2,5 maand, dat mijn decoder de "oude firmware" 1.0.2.5 heeft en daarom mijn ITV & VOD nog steeds niet werken.
Ook weer zo'n punt. Waarom leren ze de monteurs nu niet het truukje waarbij de Cisco ter plekke te updaten is. Nu wordt er voor Jan met de korte achternaam drie keer een monteur gezonden zonder dat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost. Nu kan de klant alsnog gaan proberen te regelen om het apparaat omgeruild te krijgen terwijl het in een paar minuten ter plekke is op te lossen. Ook zou Ziggo de klanten met een Cisco ontvanger die "vastzit" op firmware versie 1.0.2.5 tegemoet kunnen komen door een paar medewerkers te reserveren die dat probleem dat door Ziggo zelf veroorzaakt is gaan oplossen door bij de klant thuis het truukje uit te voeren als tijdens het contact met de helpdesk blijkt dat de klant nog een niet te updaten firmware versie op de ontvanger heeft staan. Dat lijkt mij ten alle tijden goedkoper om één keer zo'n mannetje te sturen dan meerdere keren voor niets een monteur en de bijkomende kosten voor het eventueel retour sturen van de ontvanger.

Dat zijn ondertussen drie klantvriendelijke oplossingen voor dit probleem die Ziggo ook zelf had kunnen verzinnen. Maar dan moeten ze dat natuurlijk wel willen.
 
Nou spannend morgen vroeg een nieuwe update.

Met hoop ik heel veel sht opgelost, zoals HDMI steeds opnieuw moeten instellen :wink:.
Niet meer elke 2 dagen mijn Cisco moeten onpluggen van de stroom omdat TVtheek weer eens niet werkt, blokkerig beeld geeft.

Ik heb hem nu een maand, maar begin steeds meer te twijfelen of dit wel een goede keus is geweest.

Programma's opnemen en afspelen doet i goed en daar hoef ik hem ook nooit voor van de stroom te halen, alleen maar 2 dagen vooruit in de EPG kijken vindt ik niet zo handig.

Dus Ziggo maak me blij zodat ik geen spijt heb van mijn Cisco VOD :schater: voor die 16.95 per maand extra.
 
Wat ben ik dan gelukkig, alles werkt perfect. Ik heb nergens over te klagen, het apparaat is helemaal oké en de diensten ook. Tja je moet wel eens wachten wanneer je naar uitzending gemist gaat o.i.d. maar da's geen ramp vind ik. Een videoband in de recorder doen en dan de juiste film vinden, duurde toch écht langer...:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan