• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

8455DVB bug & wish list

Status
Niet open voor verdere reacties.
1 programma kijken en 2 programma's opnemen is wat ik las van anoniem dat de cisco eigenlijk moet kunnen. ik zal wel even opzoeken waar dat precies was.

/edit:
de cisco heeft 3 tuners, zie de discussie hier:
https://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12383&page=2

mis ik iets?

Wat de Cisco eigenlijk zou moeten kunnen is twee geprogrammeerde opnames tegelijk. En dat kan hij dus gek genoeg niet.
Gek, want timeshiften is niets anders dan opnemen, maar timeshiften van programma 1 en een geprogrammeerde opname tegelijkertijd van programma 2 kan dus wel.

Die tuner 3 is trouwens het interne kabelmodem wat nog niet gebruikt wordt. daar hebben we helaas dus nog niets aan.
 
Wat de Cisco eigenlijk zou moeten kunnen is twee geprogrammeerde opnames tegelijk. En dat kan hij dus gek genoeg niet.
Gek, want timeshiften is niets anders dan opnemen, maar timeshiften van programma 1 en een geprogrammeerde opname tegelijkertijd van programma 2 kan dus wel.

Die tuner 3 is trouwens het interne kabelmodem wat nog niet gebruikt wordt. daar hebben we helaas dus nog niets aan.
dus die 3e tuner wordt ook niet gebruikt om VOD te kijken? dus ook geen programma gemist en daarnaast 2 programmas opnemen?
 
dus die 3e tuner wordt ook niet gebruikt om VOD te kijken? dus ook geen programma gemist en daarnaast 2 programmas opnemen?

Ik begreep dat de derde tuner nog niet wordt gebruikt.

Of VOD tijdens twee programma's opnemen kan: geen idee. Nog niet geprobeerd.
 
Regelmatig gaat het geluid haperen terwijl het signaal in orde is. Ook het beeld heeft hier af en toe last van, maar in mindere mate. Ik denk dat dit een geheugenprobleem is van de cisco (dat het geheugen vol loopt).
 
Regelmatig gaat het geluid haperen terwijl het signaal in orde is. Ook het beeld heeft hier af en toe last van, maar in mindere mate. Ik denk dat dit een geheugenprobleem is van de cisco (dat het geheugen vol loopt).

Daar heb ik anders nog nooit last van gehad. Geheugenprobleem lijkt me sterk dus, dan zouden alle Cisco's dat moeten hebben. Eerder signaalprobleem bij jou lijkt me dan.
 
volgens het apparaat is de ontvangst dan gewoon 100% als ik de stekker er even uit haal en er weer in steek is het weer opgelost.
 
Cisco weer in de problemen

Vandaag was ik nadat de ontvanger een hele tijd op de radio gestaan had mijn EPG en alle andere menu's kwijt.:evil:
Totaal niets hielp, alleen de steker er uit en er weer in bood uitkomst.
Iedere dag kom je wel weer wat anders tegen met dit apparaat, het gekke is dat ook de oplossingen vrij divers zijn, wat vandaag werkt hoeft morgen geen oplossing te zijn.:?:
Dit apparaat en zijn besturingssoftware waren en zijn duidelijk niet klaar voor de consumentenmarkt.:oops:
Ook de aanhoudende drops in het geluid op SBS6, Veronica en Net5 en wel meer zenders hangen mij de keel uit.
Ik wou dat ik hier IP tv van KPN kon krijgen, maar ja dat gaat nog wel even duren tot dat fibre to the home HD tv mogelijk maakt.
Mocht het echter zo ver zijn verdwijnt onmiddellijk Ziggo en de de door hun gekozen Cisco uit mijn huis. Ik begrijp echt niet dat een bedrijf het aandurft om een zo duidelijk wankel product aan te bieden. :cry: Het zou Ziggo sieren om als de gesmeerde bliksem zijn technische zaakjes op orde te krijgen.
Ik hoop dat mensen als Kitaro dit lezen en de moloch Ziggo in beweging kunnen krijgen.:rolleyes:
Met vriendelijke groet,

Kermy
 
Nou met Iptv van de Kpn hoef je ook niet blij te zijn. Ik heb dat inmiddels 2 jaar en ben van plan om het weer de deur uit te doen. De ontwikkeling staat al 2 jaar stil. En de basis functies op de ontvanger ontbreken ook zoals teletekst, vrij programmeren en de ontvanger reageert uitermate langzaam/slecht op de afstandbediening. Scrollen door de menu's is bijna geen doen

Ik heb pas de Cisco bediend en dat was een verademing ten opzichte van de tuner van de Kpn.

Hij zal waarschijnlijk nog niet perfect zijn maar de Kpn heeft nog een veel langere weg te gaan, en de ontwikkeling staat al 2 jaar stil.

Er zijn veel ontevreden gebruikers bij Itv van Kpn. Alleen is dat niet echt zichtbaar omdat het forum alleen maar gebruikt kan worden door gebruikers. Ze beloven elke keer van alles maar er komt niks van terecht.

Dus mocht het leverbaar bij je worden zal ik er eerst nog meer eens goed over nadenken voordat je eraan begint.
 
Pff, dat was een hoop leeswerk. Wat een lang topic. Al mijn ervaringen ben ik wel tegen gekomen. Maar omdat dit de "bug en wish list" moet zijn toch ook maar even mijn ervaringen. Want het apparaat heeft nog wel bugs....

Positief;

*De beeldkwaliteit is uitstekend, ook full HD op 42".
*AB ziet er strak uit en ligt prettig in de hand.
*Time-shift werkt prima

Negatief;

*Teletekst uit het jaar kruik. Geen geheugen en/of pip
*Beeld instellingen kunnen zomaar veranderen
*Geluid dat wegvalt en dan via een "workaround" pas weer werkt
*Bij DD-geluid (Discovery en Eurosport HD) werkt de volume knop als aan/uit-knop

Maar negatief punt met stip op 1;

*Het recorder-deel. Wat een bagger (excuser le mot)....

Het lijkt allemaal zo mooi en makkelijk, maar de praktijk is anders. Wij kijken veel series, dus die eerst via EPG geprogrammeerd en de frequentie aangepast. Wauw, dat gaat makkelijk! Helaas, dat werkt dus niet. Opnames worden niet gemaakt, gaan fout of verdwijnen :shock: gewoon van de schijf.

Toen de EPG-opnames verwijderd en alle series als tijd-opnames opnieuw geprogrammeerd. Helaas blijven een aantal EPG's terug komen als no name's en conflicteren met de nieuwe tijd-opnames, waardoor die vaak weer mislukken.

Ik blijf "spookprogrammeringen" in de gepland-lijst wissen. Steeds de vraag "alle" of "deze". "Alle" geselecteerd, alles idd weg op de lijst. Volgende dag; HALLO, DAAR ZIJN WE WEER!!! Moedeloos wordt je ervan...

Gelukkig draait mijn oude Pioneer-HDR nog mee op de coax als back-up, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn. Heb de CISCO vooral gekocht omdat het de enige beschikbare Ziggo HD-decoder met HDMI én harde schijf is. Als opnemen niet betrouwbaar kan zie ik de meerwaarde van de CISCO niet...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
we wachten nu al maaaaaaaaaaaaaaaanden op een update, maar ik ben bang dat de cisco niet de hoogste prio heeft :rolleyes:

dat terwijl onze verwachtingen gewoon steeds hoger worden omdat ze langer de tijd nemen.

anyway mijn samsung p850 komt gewoon weer terug beneden kan niet wachten tot ik weer een snel reagerende decoder terug heb die ook nog pPiP heeft en die 2 kanalen op kan nemen :applause:

de cisco gaat naar de slaapkamer omdat ik een fullhd beamer binnenkrijg deze week :mrgreen:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan