• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Humax HDPVR-iHDR5050-C HD Twin Tuner PVR

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt aan idereen die geantwoord heeft. Nu nog erachter zien te komen of smartcards gekoppeld kunnen worden en dan bestel ik er eentje...kan bijna niet meer wachten...:pompom:
 
Smartcards koppelen gebeurt automatisch vanaf 1 maart.
oh? en hoe ben jij erachter gekomen? kan ik dan pas in maart de smartcard kopen of kan ik nu de tweede smartcard kopen en ze in maart laten koppelen? Volgens de helpdesk medewerker kon dat niet, maar dat lijkt me sterk. Lijkt mij meer een administratieve handeling dan een technische.
 
bedankt aan idereen die geantwoord heeft. Nu nog erachter zien te komen of smartcards gekoppeld kunnen worden en dan bestel ik er eentje...kan bijna niet meer wachten...:pompom:

Waarom wacht je niet nog even?
Dan is de prijs misschien nog wat gezakt,zijn de eerste gebruikerservaringen er en je krijgt het toch niet eerder voordat het eind febr/begin maart wordt uitgeleverd
 
oh? en hoe ben jij erachter gekomen? kan ik dan pas in maart de smartcard kopen of kan ik nu de tweede smartcard kopen en ze in maart laten koppelen? Volgens de helpdesk medewerker kon dat niet, maar dat lijkt me sterk. Lijkt mij meer een administratieve handeling dan een technische.

De datum van 1 maart is hier op het forum door meerdere Ziggo medewerkers genoemd in het bijbehorende topic (https://www.ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12830).

Je kunt het tweede kaartje nu al aanschaffen en registreren, de koppeling verloopt straks automatisch als je het klantnummer invult dat ook bij je eerste kaartje hoort.

Voor Film1 weet ik het niet, maar het Totaal pakket is de eerste twee maanden gratis. De koppeling vindt dus eerder plaats dan dat je gratis periode afgelopen is. Hierdoor kun je nu dus al genieten van het Totaal pakket op twee smartcards voor de prijs van één.
 
antwoord gekregen van Copaco

Vraag:

goedemiddag
kan u mij misschien wat vertellen over de kwaliteit over de HUMAX
iHDR5050C - HD PVR tov de HUMAX IRHD-5000C?

Heeft de iHDR5050C de zelfde techniek als de IRHD-5000C?
Ik vraag me af op de hardware van de zelfde techniek is als die van de
IRHD-5000C
Dit omdat er verteld wordt(niet zelf gecontateerd) dat het SD signaal
niet erg mooi is.Is dit verbeterd in de iHDR5050C?

Antwoord:

De IHDR5050C heeft nagenoeg dezelfde techniek ingebouwd. Alleen de mainprocessor is iets krachtiger omdat die 3 streams tegelijk moet kunnen
verwerken.

Sommige mensen ondervinden inderdaad een slechtere kwaliteit van de SD
zenders, maar dit is sterk afhankelijk van de aangesloten TV. Dit
schijnt opgelost te zijn als ze voor de originele resolutie zouden
kunnen kiezen. Op de PVR is dat al mogelijk. Op de zapper box zal dat
bij de eerstvolgende software mogelijk worden.
--
Toch een andere mainprocessor in de nieuwe HD-PVR
En ook goed nieuws voor de mensen met een normale Humax HD Decoder
--
 
Bedankt voor deze informatie. Ik zat met dezelfde vragen.

Ik ben enigszins gerustgesteld maar ik blijf nog wel bedenkingen hebben bij de uitspraak dat de originele resolutie het probleem van het slechte SD-signaal zou oplossen. Ik hoop natuurlijk dat het wel zo is. Ben benieuwd of dit is getest met deze nieuwe PVR. Kan iemand van het testteam dat bevestigen?
 
Ik kan je nu al vertellen dat dit niet zo is! Weliswaar geeft de 576P/I resolutie een verbetering t.o.v. de HD resoluties, maar dan nog blijft de SCART aansluiting met een goede kabel aanzienlijk betere resultaten.
Het probleem heeft niets met de resoluties te maken maar met de kwaliteit van de upscale processor.
 
Maar met de instelling op de originele (=aangeboden) resolutie hoeft er door de decoder toch niets "geupscaled" te worden? Of zie ik dat verkeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan