• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Telefonie portering

  • Onderwerp starter kingpin!
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de Ziggo site staat het volgende (https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/vragen):

Ik wil 2 telefoonlijnen, kan ik dan ook 2 nummers meenemen?
  • Ja, wanneer je 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kun je 2 nummers meenemen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat je de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Je huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.
 
Op de Ziggo site staat het volgende (https://www.ziggo.nl/producten/telefonie/vragen):

Ik wil 2 telefoonlijnen, kan ik dan ook 2 nummers meenemen?
  • Ja, wanneer je 2 telefoonlijnen bestelt bij Ziggo, kun je 2 nummers meenemen. Je kunt echter maar 1 ISDN-nummer meenemen. Je kunt wel 1 ISDN-nummer meenemen en een extra nummer bij Ziggo aanvragen. Een alternatief is dat je de ISDN-nummers van de huidige aanbieder omzet naar 2 analoge lijnen en vervolgens deze nummers meeneemt. Je huidige aanbieder brengt kosten in rekening voor het omzetten van ISDN naar analoog.

Ja, dat had ik wel gelezen, maar Consuwijzer geeft iets anders aan en soms is dergelijke informatie ook al weer achterhaald. Zo kon je in het begin alleen je hoofdnummer meekrijgen maar nu kun je ook kiezen voor een msn nummer.
Wellicht kan ondertussen al weer meer dan op de site vermeld wordt. Waarom zou je eerst naar analoog moeten om nummers die toch vrij komen, mee te kunnen nemen?
Het zijn weer typische KPN spelletjes: moeilijk doen tot regelgeving anders oplegt.
Voor mij is het een voorwaarde om bij Ziggo echt te gaan bellen. Ik geef het faxnummer al op, maar voor de rest wil ik toch 2 nummers handhaven.
 
Ik heb net alle moed verzameld en de bestellijn gebeld. Volgens de dame aan de andere kant kon het gewoon.
Ik heb nu besteld om mijn huidige Ziggo het nummer te veranderen naar een van de isdn nummers en een ander isdn nummer mee te nemen voor de 2e lijn. Op het hoofdnummer heb ik dan "vollop bellen" erbij besteld.
Ik ben benieuwd of het gaat lukken of dat er een hoop ellende gaat komen.
 
Hoi Dokie,

dit is uiteraard gewoon mogelijk.
Om eventuele problemen de kop in te drukken, is het misschien het slimst om eerst je huidige Ziggo lijn op te zeggen, en zodra die opzegging erdoor is de 2 nummers laten inporteren vanaf KPN.

Echter de manier waarop jij het omschrijft is ook mogelijk.

gr, Peter
 
Hoi Dokie,

dit is uiteraard gewoon mogelijk.
Om eventuele problemen de kop in te drukken, is het misschien het slimst om eerst je huidige Ziggo lijn op te zeggen, en zodra die opzegging erdoor is de 2 nummers laten inporteren vanaf KPN.

Echter de manier waarop jij het omschrijft is ook mogelijk.

gr, Peter

Hoi peter,

Bedankt voor je reactie. Voel me meteen stuk geruster. De aanvraag is gedaan. Heb daarbij aangegeven dat van het alles in 1 pakket het nummer moet wijzigen (kost iets van 19 euro meen ik) in een isdn nummer. De dame heeft het volgens mij overzichtelijk gevraagd wat alles moet worden. Hoofdnummer met vollop bellen en extra nummer zonder.
Bijna een kpn-loos leven.

Groet.

Dokie
 
In theorie zou het misschien allemaal moeten werken, maar ik zit dus nu al ruim een week zonder ingaande lijn. Op 24/10 Alles in 1 geïnstalleerd door monteur, en op 2 november liep mn contract bij KPN af. Ondanks netjes nummerbehoud te hebben aangegeven bij Ziggo en de overstapservice hebben gebruikt, kan ik nog steeds niet gebeld worden. Na verscheidene keren gebeld te hebben met de helpdesk, kwam op 10/11 een medewerker met het bericht dat de afdelingen storingen een storing had gehad (:shock:). Dat wisten ze volgens mij toch ECHT bij de eerdere gesprekken toch ook dan? Het zou nog wel een week kunnen duren voor mn nummer geporteerd zou worden!
Dit in combinatie met het Ubee modem wat steeds uitvalt brengt mij sterk aan het twijfelen over de kwaliteit van Ziggo produkten.
 
In theorie zou het misschien allemaal moeten werken, maar ik zit dus nu al ruim een week zonder ingaande lijn. Op 24/10 Alles in 1 geïnstalleerd door monteur, en op 2 november liep mn contract bij KPN af. Ondanks netjes nummerbehoud te hebben aangegeven bij Ziggo en de overstapservice hebben gebruikt, kan ik nog steeds niet gebeld worden. Na verscheidene keren gebeld te hebben met de helpdesk, kwam op 10/11 een medewerker met het bericht dat de afdelingen storingen een storing had gehad (:shock:). Dat wisten ze volgens mij toch ECHT bij de eerdere gesprekken toch ook dan? Het zou nog wel een week kunnen duren voor mn nummer geporteerd zou worden!
Dit in combinatie met het Ubee modem wat steeds uitvalt brengt mij sterk aan het twijfelen over de kwaliteit van Ziggo produkten.

Heb je zelf het contract bij KPN opgezegd dan ??



Normaal gesproken gaat het zo:
  • Je krijgt je Ziggo pakket thuis en het wordt geactiveerd, daarna heb je internet en je modem werkt. De telefoon doet het dan nog niet, je kunt vaak wel 'uitbellen' maar het inbellen blijft gewoon doorlopen bij KPN.
  • Als je modem geactiveerd is wordt het porteringsproces in gang gezet, je krijgt dan van KPN een bevestiging op welke dag het nummer geporteerd wordt. Ziggo zet dit normaal gesproken voor je in gang als je bij de bestelling hebt aangegeven dat je het oude nummer wilt porteren. Totdat je nummer geporteerd is blijf je gewoon bereikbaar via KPN.
  • Nadat het nummer geporteerd is wordt je contract beeindigd bij KPN.
Aangezien je schrijft dat je al per 2 november het contract bij KPN hebt gestopt, denk ik dat er bij jou toch een andere volgorde gevolgd is. Of missschien is het niet goed verwerkt dat je nummer geporteerd moet worden ? In dat geval gaat het dus niet automatisch en zegt Ziggo ook niet je KPN lijn voor je op. Dus blijft het nog steeds vreemd dat per 2 november je KPN contract stopte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
portering telefoonnummer

Heb sinds een paar week het Alles-in-1 Extra pakket. Alles werkt, behalve telefonie. Het nummer is nog steeds niet overgezet naar Ziggo. Op 7 november nog maar eens gebeld met de helpdesk van Ziggo. Die vertelde dat ik nu op een lijst geplaatst ben van nog te porteren nummers.
Heeft iemand enig idee hoe lang dit gaat duren?
Zit ik straks zeker met telefoonkosten van KPN en de kosten van het Alles-in-1 Extra pakket.
:sad:
 
Heb sinds een paar week het Alles-in-1 Extra pakket. Alles werkt, behalve telefonie. Het nummer is nog steeds niet overgezet naar Ziggo. Op 7 november nog maar eens gebeld met de helpdesk van Ziggo. Die vertelde dat ik nu op een lijst geplaatst ben van nog te porteren nummers.
Heeft iemand enig idee hoe lang dit gaat duren?
Zit ik straks zeker met telefoonkosten van KPN en de kosten van het Alles-in-1 Extra pakket.
:sad:


Ik zit inmiddels ook in het traject. Ben overgestapt van Tele2 compleet naar ziggo alles in 1 plus. De leverdatum van alle spullen was 7 november 2009 en tot op heden nog niets ontvangen. Ga zo ook nog maar even bellen. Had wel diverse keren aangegeven dat ik absoluut niet dubbel wil betalen in de overstap fase. Heb 4 ziggo medewerkers aan de lijn gehad die mij allemaal het zelfde verhaal vertelde nl:

Zolang uw nummer portering niet gerealiseerd is zult u nog niet gaan betalen voor uw alles in 1 pakket. U gaat pas betalen zodra nummer portering afgerond is..

Wellicht heeft u iets aan dit antwoord
 
Voor zover ik weet ga je aie betalen op het moment dat het abo ingaat. Eventueel dubbel betaalde kosten kan je wel terugkrijgen. Volgens mij werkt het zo, zou het voor de zekerheid toch nog even navragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan