• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Alles-in-1 aanvragen bij een dubbele klantenkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.
O

Okugi

Er zijn aardig wat klanten met een dubbele klantenkaart. Ze hebben dan op de ene klantenkaart bijvoorbeeld Internet en Telefonie staan en op de andere klantenkaart staat het kabelabonnement (RTV).

Als deze klanten zich telefonisch willen aanmelden voor een Alles-in-1 pakket wordt dit veelal via de zogenaamde portal/BluePond (webpagina om aanmeldingen te doen) gedaan. Dit is dan wat er volgt:

Dhr. Z. Igoo belt op om een Alles-in-1 pakket te bestellen. Zijn klantenkaarten zien er zo uit:
Klantenkaart 1: Internet, Telefonie
Klantenkaart 2: RTV

De medewerker ziet in het systeem dat er twee klantenkaarten staan en meldt de klant vervolgens via de portal aan.

Situatie 1:
Tijdens de bestelling geeft de medewerker op de portal aan dat de klant al televisie kijkt via Ziggo. Het systeem krijgt vervolgens de aanmelding binnen en pakt klantenkaart 2, want er is immers aangegeven dat de klant al televisie kijkt via Ziggo en op klantenkaart 2 staat het abonnement daarvoor.

Aangezien er op klantenkaart 2 nog geen Telefonie en Internet staat, wordt dit door het systeem toegevoegd met een nieuw telefoonnummer en zonder emailadressen. Aan klantenkaart 1 verandert dus verder niks.

Het eindresultaat:
Klantenkaart 1: Internet, Telefonie
Klantenkaart 2: Alles-in-1


Situatie 2:
Tijdens de bestelling geeft de medewerker op de portal aan dat de klant nog geen televisie kijkt via Ziggo. Het systeem krijgt de aanmelding vervolgens binnen en pakt klantenkaart 1, want deze keer is aangegeven dat de klant nog geen televisie kijkt via Ziggo en op klantenkaart 1 staat nog geen abonnement daarvoor.

Aangezien er op klantenkaart 1 nog geen RTV staat, wordt dit door het systeem alsnog toegevoegd. Door het systeem wordt dit beschouwd als nieuwe aanmelding voor RTV en dus worden er aanmeldkosten in rekening gebracht van € 29,95. Wel houdt de klant gewoon zijn eigen telefoonnummer en zijn eigen emailadressen.

Het eindresultaat:
Klantenkaart 1: Alles-in-1
Klantenkaart 2: RTV
Situatie 2 is dan natuurlijk, van deze twee situaties, het beste. RTV op klantenkaart 2 kan dan met terugwerkende kracht worden beeindigd en de aanmeldkosten kunnen worden teruggestort.

Het vervelende is alleen dat de verkoop afdeling het RTV abonnement op klantenkaart 2 niet mag beeindigen en de aanmeldkosten niet terug kan laten storten. De klant zou hiervoor dus zelf weer contact op moeten nemen.

De vraag is nu voor de medewerkers van Ziggo die aanwezig zijn op dit forum. Hebben jullie hier misschien een andere oplossing voor en zo ja, welke? En hoe kunnen klanten hier gebruik van maken?
 
Ja, ik loop er nu ook tegenaan, eerst alle produkten naar 1 klantnummer, dan pas is alles in 1 mogelijk. Maar hoe krijg ik dat voor mekaar?
 
allesin1 bij de verkoop afdeling bij dubbele klantenkaarten

Ik werk zelf bij de verkoop afdeling en heb vaak klanten met deze problemen gehad.
Kort geleden konden we ook klanten doorverbinden met afdelingen, maar nu kan dat niet tijdelijk. De reden waarom ik dit aangeef is omdat ik dan warm ging doorverbinden en de factuur afdeling direct verzoek gaf voor terugbetaling en opzegging. En het is me toen ook gelukt dit in 1 gesprek te realiseren!!!
we maken ook telkens tekst aan voor de klanten, zodat alles goed terug gelezen kan worden.
Helaas wordt mijn aangegeven methode niet meer gebruikt omdat doorverbinden niet mogelijk (tijdelijk) is, en omdat wij dus niet de rechten hebben om op te zeggen of betallingen te verrichten.

op dit moment valt de keuze voor de aanvraag van allesin1 uiteindelijk toch ALTIJD voor de situatie 2. want men wilt telefoonnummer behouden met daarbij de email.
dit moet dan helaas op deze manier opgepakt worden.
en dit is dan ook de meest snelle effectieve manier.

1. kabeltv opzeggen op klantenkaart 2. via de post of via internet. (contactformulier)
2. allesin1 aanvragen op klantenkaart 1 (gelieve dit te doen via 09001884 optie 5 > verkoopafdeling)
3. factuur afdeling spreken voor verekening van aanmeldkosten en eventuele al betaalde kabeltv abonnement. 09001884 optie 1.2 factuurafdeling.
4. afwachten op de bevestiging

inderdaad worden de aanmeldingen via bleupond gedaan en inderdaad geeft dit weleens verkeerde resultaten. Maar niet gevreest want met terugwerkende kracht wordt alles wel uiteindelijk gecorrigeerd hoewel dit wel tijd nodig heeft. uiteindelijk gaat het om dat men kan blijven internetten, kan blijven bellen.

in ieder geval wordt er aan gewerkt om oplossing te vinden voor deze handeling, maar wanneer die zal komen is niet duidelijk.

hopelijk genoeg hierover geinformeerd te hebben.
is iets niet duidelijk hoor ik het graag. pm kan ook altijd.

grtjs
carrizo
 
Ik had ook zoiets

ik had tel, internet en digitale tv
mijn vriendin rtv


bij aanmelding ai1 ging het fout, ik moest 29,95 betalen voor aansluiten rtv, sure, alsof ik digitale tv en de rest heb en betaal en helemaal geen rtv ???

meteen alles :applause: telefonisch geregeld :applause:
rtv van mijn vriendin overgezet naar mijn abo en toen ai1, klaar.....
 
Ik heb ook hetzelfde probleem.
Bij mij hebben ze alles-in-1 op het bestaande internet/tel abo gezet. Echter analoge RTV wilden ze niet opzeggen daar ze bang waren dat ik afgesloten zou worden.
Wel een credit gekregen voor de onterecht in rekening gebrachte aansluitkosten. Deze staat ook tussen de facturen ( hoewel de factuur voor alles-in-1 er nog niet tussen staat..... )

Maar toch hebben ze nu weer abo geincasseerd voor analoge RTV. Bellen dus weer !!!!!

Pfffff
 
Ik heb ook hetzelfde probleem.
Bij mij hebben ze alles-in-1 op het bestaande internet/tel abo gezet. Echter analoge RTV wilden ze niet opzeggen daar ze bang waren dat ik afgesloten zou worden.
Wel een credit gekregen voor de onterecht in rekening gebrachte aansluitkosten. Deze staat ook tussen de facturen ( hoewel de factuur voor alles-in-1 er nog niet tussen staat..... )

Maar toch hebben ze nu weer abo geincasseerd voor analoge RTV. Bellen dus weer !!!!!

Pfffff

Hmmm.... te druk bel op later tijdstip terug. Via webformulier vind ik te link, daar ik bang inderdaad te worden afgesloten !!
 
Hmmm.... te druk bel op later tijdstip terug. Via webformulier vind ik te link, daar ik bang inderdaad te worden afgesloten !!

Vanmorgen nog eens gebeld. 10 minuten wachten, afdeling wijzigingen. Daar werd vermeld dat men "gewoon" het account met de analoge RTV op kon zeggen. Dan komt het gewoon goed.
Doorverbonden met afdeling opzeggingen. Daar hebben ze met terugwerkende kracht mijn analoge RTV opgezegd.
Alles zou nu goed moeten komen. We vertrouwen erop !!

Dus als je wil oversluiten naar alles-in-1, met 2 'klantenkaarten' kun je het beste bellen. Alles-in-1 op account met internet + tel laten zetten en analoge RTV op laten zeggen. Klaar !

"Als het goed is". Belangrijkste is dat alles blijft werken, toch ? Facturatie wordt wel weer bijgewerkt......
 
Hmmm.... te druk bel op later tijdstip terug.

Die melding heb ik vandaag genegeerd en ben toch blijven hangen, de laatste keer kreeg ik na de melding "te druk etc" en het keuzemenu te horen dat de wachttijd 1 minuut was en kreeg ik binnen 2 minuten iemand aan de telefoon.
Het "te druk" systeem is dus ook onbetrouwbaar.
 
in ieder geval wordt er aan gewerkt om oplossing te vinden voor deze handeling, maar wanneer die zal komen is niet duidelijk.

hopelijk genoeg hierover geinformeerd te hebben.
is iets niet duidelijk hoor ik het graag. pm kan ook altijd.
grtjs
carrizo

Is hetzelfde verhaal van toepassing op @Home klanten die na maanden nog steeds geen goed werkend alles in 1 pakket hebben ?
Ik weet niets van twee klantennummers, wel werd er opeens over December apart televisie Z1 in rekening gebracht naast Alles in 1.
Dat is nu wel gecrediteerd maar als er verder niets gedaan wordt zal het ongetwijfeld de volgende maand weer op mijn factuur staan.
 
Is hetzelfde verhaal van toepassing op @Home klanten die na maanden nog steeds geen goed werkend alles in 1 pakket hebben ?
Ik weet niets van twee klantennummers, wel werd er opeens over December apart televisie Z1 in rekening gebracht naast Alles in 1.
Dat is nu wel gecrediteerd maar als er verder niets gedaan wordt zal het ongetwijfeld de volgende maand weer op mijn factuur staan.

Ik ben ook ex @home en heb op 1 nov. mijn abo overgezet naar alles-in-1. Per 7 nov. was het technisch voor elkaar, sneller internet, verassingszenders. Alles voor elkaar.
Echter werd er nog wel geincasseerd voor analoge RTV. Dat had te maken met de "dubbele klantenkaart". Dat afgelopen maandag opgezegd. Nu maar hopen dat ze naar aanleiding van die opzegging niet overgaan tot aflsuiten..... Met terugwerkende kracht zou alles ook gecrediteerd worden, afwachten dus. Dat ze bij jou hebben gecrediteerd voor de onterecht geincasseerde bedragen, was dat spontaan of na een belletje met de HD ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan