• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
-Dat er in Zeeland ook nog een aanbieder bestaat maakt precies duidelijk wat ik bedoel namelijk dat de relatief kleine nederlandse markt ook nog eens verdeeld is over enkele partijen. (Ik noemde Caiway omdat daar de Ziggo decoders ook gewoon werken in tegenstelling tot UPC gebied).
Eerst zeg je dat de Nederlandse kabelmarkt 'grofweg verdeeld is in twee kampen', en nu zijn het ineens 'enkele partijen' omdat ik je gewezen heb op Delta als derde grote speler ...
-Ik bedoel dat er nog meer dan 60% van de klanten van Ziggo analoog kijken juist omdat er mensen zijn met meerdere decoders.
Hoewel deze uitspraak even onlogisch is beweer je nu weer het tegenovergestelde van wat je hierboven zei, want daar ontkende je juist dat getal van 60% analoge kijkers: Aan de Ziggo kant kijkt 60% nog analoog en dat klopt volgens mij ook niet want ik heb zelf 4 ontvangers en ik lees dat er ook mensen 5 ontvangers/pvr's hebben.
Ondanks mijn 4 toestellen kan ik op zolder nog steeds analoog kijken. Ik ben mij er terdege van bewust dat een forum als dit geen afspiegeling is van de gemiddelde Ziggo klanten.
Even voor de goede orde: met dat getal van 60% wordt het percentage Ziggo abonnees bedoeld dat nog altijd uitsluitend analoge televisie kijkt, dus niet abonnees die weliswaar digitaal kijken maar daarnaast via een ander toestel ook nog analoog.
 
Eerst zeg je dat de Nederlandse kabelmarkt 'grofweg verdeeld is in twee kampen', en nu zijn het ineens 'enkele partijen' omdat ik je gewezen heb op Delta als derde grote speler ...

Ik snap niet wat dit muggenziften toevoegt. Grofweg twee kampen impliceert toch al dat ik weet dat er meerdere aanbieders zijn. Er zijn vast nog genoeg gemeentes waarvan het eigen kabelnetwerk nog niet door iemand is overgenomen.
Door jouw kommaneuken ga je geheel voorbij aan de inhoud/intentie van mijn post. De nederlandse afzetmarkt is te klein (door de grofweg twee kampen,Delta als derde grote speler, meerdere partijen of hoe je het ook wil noemen).
Daarom krijgen wij een afgeslankte Cisco en een Humax die eigenlijk gewoon een aangepaste Sat-box is (de Humax is bij mij trouwens teruggegaan ivm SD beeld maar dat terzijde).
Om het weer even over de 5050 te hebben: ik ben bang dat dat langzaam de kant opgaat van de Fox waar ook al in tijden geen update voor geweest is en nochthans nog genoeg aan te verbeteren valt.
 
Daarom krijgen wij een afgeslankte Cisco en een Humax die eigenlijk gewoon een aangepaste Sat-box is (de Humax is bij mij trouwens teruggegaan ivm SD beeld maar dat terzijde).
Om het weer even over de 5050 te hebben: ik ben bang dat dat langzaam de kant opgaat van de Fox waar ook al in tijden geen update voor geweest is en nochthans nog genoeg aan te verbeteren valt.

OK. On topic dan maar weer. Humax verkoopt wereldwijd STB's en PVR's en het is begrijpelijk dat ze dat zo rationeel mogelijk willen doen en dus niet voor elke regio of elke provider (via de satelliet, de kabel, of aardse zenders via de ether) compleet aparte ontwerpen gaan maken. Ik zie niet wat er mis is met het feit dat de Humax 5050C (die voor zover ik kan nagaan alleen in Nederland wordt verkocht) veel overeenkomst vertoont met de Britse Foxsat HDR.

Kun je nog even toelichten wat er mis was met het SD beeld van de Humax 5050C en hoe je dat hebt getest (RGB SCART, Component, HDMI, wel of geen upscaling via HDMI?). Ik overweeg zelf een 5050C te kopen, maar één van de dingen die mij daar nog vanaf houden is de verwarrende berichtgeving over de beeldkwaliteit.

Ik heb zelf momenteel een Humax IR-FOX C in gebruik die ik via een € 15 actie van Ziggo heb gekregen, en die bevalt toch vrij goed, afgezien van een eigenaardige verschuiving (naar rechts en naar boven) van het RGB beeld waar ik niet zo blij mee ben. De timer problemen die op dit forum veelvuldig worden genoemd heb ik in het geheel niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik persoonlijk vond het beeld van de Samsung 360 wat scherper en het lijkt of er wat meer diepte inzat. Ik geloof dat daar ergens anders al heel veel over gezegd is.
Ik heb op een 60" pioneer gekeken en boven op een 43". Op beide via HDMI en allerlei instellingen geprobeerd. Op beide plasma's vond ik de Samsung mooier in SD.
Ben beneden dus weer terug naar mijn oude situatie: een pioneer recorder die via ScartRGB opneemt van een -gratis- Humax Fox. Was eerst een Samsung 270 maar die zapte gelijktijdig met de samsung 360 mee.
Als ik die apparatuur niet al had gehad zou ik de Humax 5050 wel gehouden hebben denk ik, het is niet zo dat het SD beeld nou erg slecht is.
 
En hoe on topic is je hele verhaal tov het mislukken van opnames op de 5050c?

Niet erg, maar als je een eind uit de route bent geraakt kost het altijd wat moeite weer op de goede weg te komen :). We hebben het in ieder geval alweer over de 5050C. En laten we niet vergeten dat Pio in bericht #28 van deze thread als eerste off topic ging.
 
Niet erg, maar als je een eind uit de route bent geraakt kost het altijd wat moeite weer op de goede weg te komen :). We hebben het in ieder geval alweer over de 5050C. En laten we niet vergeten dat Pio in bericht #28 van deze thread als eerste off topic ging.

Laten we dat idd vooral niet vergeten (klikspaan :no:).
In post # 28 probeerde ik duidelijk te maken dat Ziggo en/of de desbetreffende fabrikanten niet erg scheutig zijn met updates. Met een nieuw apparaat zoals de 5050 verwacht je toch dat het E19 probleem wat bij andere apparaten ook speelt toch is opgelost op het moment van uitbrengen.De updates moeten gewoon sneller komen zeker bij zoiets elementairs als het niet opnemen van een PVR.
 
Laten we dat idd vooral niet vergeten (klikspaan :no:).
In post # 28 probeerde ik duidelijk te maken dat Ziggo en/of de desbetreffende fabrikanten niet erg scheutig zijn met updates. Met een nieuw apparaat zoals de 5050 verwacht je toch dat het E19 probleem wat bij andere apparaten ook speelt toch is opgelost op het moment van uitbrengen.De updates moeten gewoon sneller komen zeker bij zoiets elementairs als het niet opnemen van een PVR.

Maar had je nu zelf ook last van mislukte opnames toen je de 5050C nog had? Want ik heb het idee dat het met veel bugs zo is dat die alleen bij bepaalde gebruikers optreden en bij anderen weer niet. Dat moet ook wel omdat ze anders toch bij de certificatietesten van Ziggo zelf zouden moeten zijn opgevallen.
 
Maar had je nu zelf ook last van mislukte opnames toen je de 5050C nog had? Want ik heb het idee dat het met veel bugs zo is dat die alleen bij bepaalde gebruikers optreden en bij anderen weer niet. Dat moet ook wel omdat ze anders toch bij de certificatietesten van Ziggo zelf zouden moeten zijn opgevallen.

Nee maar ik heb volgens mij de Humax altijd aan laten staan uit gewoonte en ik had hem tekort om timer gestuurde opnamen te maken.
Je zou inderdaad verwachten dat deze dingen toch vrij snel met testen boven water moeten komen.
 
Er is geen bedrijf dat veel tijd en geld gaat steken in updates voor zo weinig apparaten. Het kleine Nederland is verdeeld in grofweg 2 kampen namelijk UPC en Ziggo (en vooruit Caiway). Aan de Ziggo kant kijkt 60% nog analoog en dat klopt volgens mij ook niet want ik heb zelf 4 ontvangers en ik lees dat er ook mensen 5 ontvangers/pvr's hebben.
Hier op het forum leek het alsof er een schreeuwend tekort aan 5050's was maar ik denk dat heel veel van die kopers ook hier lezen en posten dus echt grote aantallen zullen er niet verkocht zijn.

Offtopic: [ ik verheug me al weer op de diverse topics waarin te lezen valt dat er in Lutjebroek nog één goedgekeurde CAM te koop is :schater: ] Offtopic.

Alle klachten en opmerkingen over de 5050 en de Cisco zijn in aantal zo weinig op het totaal wat Ziggo binnenkrijgt dat er weinig actie wordt ondernomen.Aan de ander kant kan Ziggo ook niet echt aandringen bij Humax omdat het juist maar over zo weinig apparaten gaat.
Ik blijf erbij dat Ziggo zijn certificering voor de nieuwe tv's moet gaan gebruiken om de fabrikanten te dwingen eens met een paar goede update's te komen (panasonic/samsung?) voordat ze verder gaan met certificering.


Ondanks dat de 5050 een erg populier apparaat is, wil dit niet zeggen dat het niet voor verbetering vatbaar is. We hebben in mei alle issues / wishes opgevoerd op een lijst. Deze lijst is aangeboden aan Humax. We hebben nog geen overeenstemming met Humax over de noodzakelijke aanpassingen / defintieve lijst. Humax zal een deel van deze betreffende lijst meenemen met de geplande maintenance release. Door het uitlopen van een aantal andere projecten zal Humax iets later starten met de debugging en de testen opons netwerk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan