Mij maakt het niet uit wie er schuld aan zou hebben, als het maar wordt opgelost.
Ik weet niet of het aan E19 meldingen ligt. De enige melding die ik krijg is: Opname mislukt. Programma is vergrendeld. Terugspelen onmogelijk.
Het probleem is dat de recorder bij een (onterechte) E19 melding ervan uit gaat dat het programma geen deel uitmaakt van je abonnement, zodat het geen zin heeft om te proberen iets op te nemen. Alleen vind je die melding niet terug bij je mislukte opname. Humax verwijst voor E19 meldingen naar de kabelexploitant, dus Humax zal er niets aan doen. En het is te vrezen dat Ziggo hier ook niets aan zal doen, omdat ze er bewust voor gekozen hebben om de duur van de kijkrechten op de kaart belachelijk kort te maken. Een (veel) langere time-out voordat de recorder besluit dat opnemen niet mogelijk is zou een oplossing kunnen bieden, maar ik vermoed dat dat nog een stevig partijtje touwtrekken wordt tussen Ziggo en Humax. De echte probleemveroorzaker hier heet Ziggo, en niet Humax.