• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Opnamen mislukken

Status
Not open for further replies.
Mij maakt het niet uit wie er schuld aan zou hebben, als het maar wordt opgelost.
Ik weet niet of het aan E19 meldingen ligt. De enige melding die ik krijg is: Opname mislukt. Programma is vergrendeld. Terugspelen onmogelijk.

Het probleem is dat de recorder bij een (onterechte) E19 melding ervan uit gaat dat het programma geen deel uitmaakt van je abonnement, zodat het geen zin heeft om te proberen iets op te nemen. Alleen vind je die melding niet terug bij je mislukte opname. Humax verwijst voor E19 meldingen naar de kabelexploitant, dus Humax zal er niets aan doen. En het is te vrezen dat Ziggo hier ook niets aan zal doen, omdat ze er bewust voor gekozen hebben om de duur van de kijkrechten op de kaart belachelijk kort te maken. Een (veel) langere time-out voordat de recorder besluit dat opnemen niet mogelijk is zou een oplossing kunnen bieden, maar ik vermoed dat dat nog een stevig partijtje touwtrekken wordt tussen Ziggo en Humax. De echte probleemveroorzaker hier heet Ziggo, en niet Humax.
 
En we wachten nog steeds op een reactie/oplossing van Ziggo wat betreft deze nu al langdurende kwestie.

[sarcasme]
Tsja, dat is natuurlijk het voordeel van al die 'gecertificeerde' ontvangers... Geweldige snelle updates, laten we zeggen 6 * per jaar om, nijpende, problemen snel op te kunnen lossen voor hun klanten. Onderkennen van problemen, daar zijn ze ook heel erg sterk in, vooral door te zeggen dat een dringend probleem inderdaad wordt opgelost in een volgende update, misschien wel in een tussenliggende update,. Als voorbeeld voor deze formidabele ondersteuning voor deze gecertificeerde decoders wil ik leggen op de onvoorzettelijke moeite die onze kabelbboer neemt om (bijv) de Panasonic of de Humax ir-fox helemaal bij de tijd te houden, laat staan alle andere decoders die onder hun vallen. Een kenmerk van onze kabelboer is: Voordat U een probleem heeft hebben wij het al opgelost door een firmware update...
[/sarcasme]

Gert.
 
ik heb nu elke dag eerst de E19 melding.
Het duurt even voordat alles normaal opstart.

tot nu toe kan ik bijna altijd gewoon opnemen.
Alleen denk ik dat 80% van Ghost whisper niet opgenomen wordt.
Dan zie ik een bestandje staan die gebroken is.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste update komt
 
Is natuurlijk niet zo raar dat Humax er niets aan doet als het probleem (de onterechte E19 meldingen die de opnamen laten mislukken) eenduidig bij Ziggo ligt, denk je ook niet?

Ben ik het niet helemaal mee eens want voor zover ik weet komt de melding wel vaker voor en dan bedoel in niet alleen bij Ziggo.
Als ze een klein beetje langer hadden nagedacht met het ontwikkelen van dit ding hadden ze hier wel achter gekomen en ik denk ook dat als je 100 mensen zal vragen wat ze liever hebben: 10 keer een opname teveel opgenomen omdat ze een verkeerde zender (zwart beeld) ingesteld hadden of 1 keer een mislukte omdat hun apparaat "zelf gaat denken" zullen er toch echt 99 voor die 1e optie gaan
Hiervoor had ik dus de Samsung 850 en die had ook meer dan genoeg problemen (maar die nam tenminste wel op).
 
Ben ik het niet helemaal mee eens want voor zover ik weet komt de melding wel vaker voor en dan bedoel ik niet alleen bij Ziggo.
Als ze een klein beetje langer hadden nagedacht met het ontwikkelen van dit ding hadden ze hier wel achter gekomen en ik denk ook dat als je 100 mensen zal vragen wat ze liever hebben: 10 keer een opname teveel opgenomen omdat ze een verkeerde zender (zwart beeld) ingesteld hadden of 1 keer een mislukte omdat hun apparaat "zelf gaat denken" zullen er toch echt 99 voor die 1e optie gaan
Zo kun je dat niet stellen. Als er namelijk gigabytes aan schijfruimte verspild worden met opnames van 'zwart beeld' en er daardoor opnames van wél werkende zenders alsnog mislukken omdat er te weinig schijfruimte over is, dan zullen diezelfde 99 mensen uit jouw voorbeeld ook gaan kankeren. Daarom heb ik hierboven ook gezegd dat een mogelijke oplossing zou liggen in een veel langere time out, voordat de recorder besluit dat opnemen geen zin heeft. Maar het is de vraag of dat via een firmware update is te implementeren, en of de ontwikkelaars van Humax hierin mee zullen gaan, want, zoals gezegd, de primaire oorzaak ligt toch echt bij Ziggo.
Hiervoor had ik dus de Samsung 850 en die had ook meer dan genoeg problemen (maar die nam tenminste wel op).
Wat deed die Samsung als je een opname programmeerde van een zender die geen deel uitmaakte van je abonnement?
 
Circa 30 keer per dag doet de Humax een 'Update' waarom kan die niet gelijk de Key's ook actualiseren, hebben ze daar nou niet aangedacht?

Gelijk van de E19 ellende af!
 
Circa 30 keer per dag doet de Humax een 'Update' waarom kan die niet gelijk de Key's ook actualiseren, hebben ze daar nou niet aangedacht?

Gelijk van de E19 ellende af!

De theorie is dat dan juist de key's worden geupdate, maar de praktijk is duidelijk anders.
 
Er is geen bedrijf dat veel tijd en geld gaat steken in updates voor zo weinig apparaten. Het kleine Nederland is verdeeld in grofweg 2 kampen namelijk UPC en Ziggo (en vooruit Caiway). Aan de Ziggo kant kijkt 60% nog analoog en dat klopt volgens mij ook niet want ik heb zelf 4 ontvangers en ik lees dat er ook mensen 5 ontvangers/pvr's hebben.
Hier op het forum leek het alsof er een schreeuwend tekort aan 5050's was maar ik denk dat heel veel van die kopers ook hier lezen en posten dus echt grote aantallen zullen er niet verkocht zijn.

Offtopic: [ ik verheug me al weer op de diverse topics waarin te lezen valt dat er in Lutjebroek nog één goedgekeurde CAM te koop is :schater: ] Offtopic.

Alle klachten en opmerkingen over de 5050 en de Cisco zijn in aantal zo weinig op het totaal wat Ziggo binnenkrijgt dat er weinig actie wordt ondernomen.Aan de ander kant kan Ziggo ook niet echt aandringen bij Humax omdat het juist maar over zo weinig apparaten gaat.
Ik blijf erbij dat Ziggo zijn certificering voor de nieuwe tv's moet gaan gebruiken om de fabrikanten te dwingen eens met een paar goede update's te komen (panasonic/samsung?) voordat ze verder gaan met certificering.
 
Last edited by a moderator:
Er is geen bedrijf dat veel tijd en geld gaat steken in updates voor zo weinig apparaten. Het kleine Nederland is verdeeld in grofweg 2 kampen namelijk UPC en Ziggo (en vooruit Caiway).
Er zijn nog meer grote spelers op de Nederlandse kabelmarkt. Wat dacht je van Delta, die de gehele provincie Zeeland van kabel voorziet? Is toch een stuk groter dan Caiway.
Aan de Ziggo kant kijkt 60% nog analoog en dat klopt volgens mij ook niet want ik heb zelf 4 ontvangers en ik lees dat er ook mensen 5 ontvangers/pvr's hebben.
Hier kan ik je logica totaal niet volgen. Omdat jij 4 (digitale) ontvangers in huis hebt en hebt gelezen dat iemand anders er 5 heeft kan het volgens jou niet zo zijn dat 60% van de Ziggo abonnees nog uitsluitend analoog kijkt? Tja, dat is toch echt zo. Dingen zijn nou eenmaal ongelijk verdeeld in de wereld.

Hier op het forum leek het alsof er een schreeuwend tekort aan 5050's was maar ik denk dat heel veel van die kopers ook hier lezen en posten dus echt grote aantallen zullen er niet verkocht zijn.
Dat weet je niet. Ik heb nergens cijfers gezien over verkochte aantallen van de Humax 5050C.
Offtopic: [ ik verheug me al weer op de diverse topics waarin te lezen valt dat er in Lutjebroek nog één goedgekeurde CAM te koop is :schater: ] Offtopic.

Alle klachten en opmerkingen over de 5050 en de Cisco zijn in aantal zo weinig op het totaal wat Ziggo binnenkrijgt dat er weinig actie wordt ondernomen. Aan de andere kant kan Ziggo ook niet echt aandringen bij Humax omdat het juist maar over zo weinig apparaten gaat.
Zo werkt het denk ik niet in het internet tijdperk. Fora zoals dit of kieskeurig.nl worden veel gelezen en de informatie daarvan verspreidt zich ook weer naar andere fora. Als een bepaald apparaat een negatieve roep krijgt dan heeft dat meteen een grote impact op de verkoop, ook al omdat veel van dit soort spul (consumentenelektronica) tegenwoordig online wordt gekocht, en wel nadat de potentiële koper zich eerst op internet heeft geörienteerd. Humax zal er daarom alles aan gelegen zijn om zijn reputatie hoog te houden en gesignaleerde problemen ook echt op te lossen.
Ik blijf erbij dat Ziggo zijn certificering voor de nieuwe tv's moet gaan gebruiken om de fabrikanten te dwingen eens met een paar goede update's te komen (panasonic/samsung?) voordat ze verder gaan met certificering.
Alsjeblieft niet zeg! Ik heb een Sony TV met een ingebouwde DVB-C HD tuner die absoluut onberispelijk werkt. Met de ontwikkeling van die TV heeft Ziggo totaal geen bemoeienis gehad. Zou dát soms de reden zijn waarom ie perfect functioneert?
 
-Dat er in Zeeland ook nog een aanbieder bestaat maakt precies duidelijk wat ik bedoel namelijk dat de relatief kleine nederlandse markt ook nog eens verdeeld is over enkele partijen. (Ik noemde Caiway omdat daar de Ziggo decoders ook gewoon werken in tegenstelling tot UPC gebied).

-Ik bedoel dat er nog meer dan 60% van de klanten van Ziggo analoog kijken juist omdat er mensen zijn met meerdere decoders.Ondanks mijn 4 toestellen kan ik op zolder nog steeds analoog kijken. Ik ben mij er terdege van bewust dat een forum als dit geen afspiegeling is van de gemiddelde Ziggo klanten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top