• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

eigen mailserver / poort-25

Status
Niet open voor verdere reacties.


Tja, en daar gaan dus alle ip adressen naar toe...
Wat moet je met 5 ip adressen?

En dit? poort 25 dicht en gaat nooit open hoor ik sommigen zeggen?:schater:

Professioneel
Door de beschikbaarheid van meerdere vaste IP-adressen en de ruime down & uploadsnelheid zijn professionele toepassingen mogelijk zoals een eigen mail-, file- of webserver, IP-beveiligingscamera’s, beheer op afstand, thuis- & telewerken (VPN) of het ontsluiten van bedrijfsapplicaties.

Het verhaal is dus puur een commercieel verhaal. Begint steeds duidelijker te worden. Voor 1 regel in de configuratie file moet je pr maand extra lappen...:no:

Wie graait wordt vanzelf genaaid... :oyeah:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In het schakelbord waar je de mailserver instel:
bv: mijndomain.nl

mail.mijndomain.nl:2525 handles mail 1st for domain mijndomain.nl

je moet dan wel een A record voor mail.mijndomain.nl hebben ingesteld


succes
Jos

Jos,
Ik had al langer een eigen server en dat heeft bij andere providers altijd gewerkt met zoneedit.com.
Ik wist niet van deze optie en heb het meteen geprobeerd (heb nu dus ook Ziggo Alles-in-een plus) maar het werkt niet. Als ik een mail van een extern adres verstuur dan krijgt deze een definitieve foutmelding. Vanaf mijn Gmail account deze:

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

[email protected]

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 554 554 5.7.1 <[email protected]>: Relay access denied (state 14).

Hoe heb jij dit opgelost. Als ik het goed heb was Ziggo bij ons hier in Steenwijk vroeger Essent Kabelcom.

Gr.,
Marcel.
 
Jos,
Ik had al langer een eigen server en dat heeft bij andere providers altijd gewerkt met zoneedit.com.
Ik wist niet van deze optie en heb het meteen geprobeerd (heb nu dus ook Ziggo Alles-in-een plus) maar het werkt niet. Als ik een mail van een extern adres verstuur dan krijgt deze een definitieve foutmelding. Vanaf mijn Gmail account deze:



Hoe heb jij dit opgelost. Als ik het goed heb was Ziggo bij ons hier in Steenwijk vroeger Essent Kabelcom.

Gr.,
Marcel.


Het gaat niet werken, of je moet een zakelijk abo afsluiten.
Andere oplossing is een extra abo nemen bij xs4all of online (voormalig wanadoo, en orange)
Ik heb een account bij xs4all en online en ziggo.
Op die manier heb ik toch alles werkend.
Als je alles bij ziggo zakelijk hebt ben je in het totaal meer kwijt dan wanneer je een ziggo en een online account hebt.

Er zijn nog andere oplossingen . Die zijn echter wat lastiger omdat je bij derden dan een account moet afsluiten om de mail over een andere poort naar binnen te halen. Dat is wel goedkoper maar iets minder professioneel.

Ik haal dus mail binnen via Online en de rest loopt wel over ziggo.
(FTP server en Webserver mag weer wel bij ziggo, maar smtp niet)

Suc6
 
Professioneel
Door de beschikbaarheid van meerdere vaste IP-adressen en de ruime down & uploadsnelheid zijn professionele toepassingen mogelijk zoals een eigen mail-, file- of webserver, IP-beveiligingscamera’s, beheer op afstand, thuis- & telewerken (VPN) of het ontsluiten van bedrijfsapplicaties.
Gaat allemaal prima via dynamische ip-adressen. Geen van de mogelijkheden die jij noemt heeft een vast ip-adres nodig. De enige waarbij dat mogelijkwijs handig zou kunnen zijn is een mailserver, de rest is prima te draaien met een dynamisch ip en de mogelijkheden (gratis en betaald) die er zijn om een pc/server/camera te kunnen benaderen op DNS naam. Ook VPN werkt als een zonnetje achter een dynamisch IP.
 
Om mijzelf (Sinds kort ook aan de Ziggo) maar in de discussie te gooien...:roll:

Het probleem wat we hier allemaal hebben is dat poort 25 NAAR de klant dicht staat.
Zojuist even getest op mijn mailserver, maar als ik de smtp server van Ziggo
(smtp.ziggo.nl/212.54.34.9) gebruik kan ik zonder enig probleem mail versturen.

Wellicht dat dit nog een nuance verschil is van de probleem aanmeldingen bij de Helpdesk?
Er hoeft namelijk alleen maar verkeer op poort 25 binnen te komen en het uitgaan kan
gewoon gebeuren middels de eigen smtp server van Ziggo waar ze volledige controle over
hebben.

Of zie ik het nu wellicht te makkelijk :?::?::?:
Graag jullie visie hierop...:roll:
 
Om mijzelf (Sinds kort ook aan de Ziggo) maar in de discussie te gooien...:roll:

Het probleem wat we hier allemaal hebben is dat poort 25 NAAR de klant dicht staat.
Zojuist even getest op mijn mailserver, maar als ik de smtp server van Ziggo
(smtp.ziggo.nl/212.54.34.9) gebruik kan ik zonder enig probleem mail versturen.

Wellicht dat dit nog een nuance verschil is van de probleem aanmeldingen bij de Helpdesk?
Er hoeft namelijk alleen maar verkeer op poort 25 binnen te komen en het uitgaan kan
gewoon gebeuren middels de eigen smtp server van Ziggo waar ze volledige controle over
hebben.

Of zie ik het nu wellicht te makkelijk :?::?::?:
Graag jullie visie hierop...:roll:

Als Ziggo inkomend verkeer op poort 25 toestaat heb je binnen de korste keren een hele berg open relays op Ziggo's netwerk: o.a. verkeerd geconfigureerde mail servers en zombies. Daar hebben dan weer andere mensen last van, omdat dan hele ranges van Ziggo IP's door allerlei partijen op blacklists worden gezet.

Oh, en uitgaand verkeer doe ik liever in eigen beheer dan via Ziggo. En dat is nu gewoon mogelijk.

Even een toevoeging: zelfs al zou je uitgaand alleen via Ziggo's mailservers toestaan, dan nog levert inkomend vrijgeven een zodanig belasting van Ziggo's mailservers op ivm alle relays e.d. dat de boel ongveer stil komt te staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als Ziggo inkomend verkeer op poort 25 toestaat heb je binnen de korste keren een hele berg open relays op Ziggo's netwerk:
o.a. verkeerd geconfigureerde mail servers en zombies. Daar hebben dan weer andere mensen last van, omdat dan hele
ranges van Ziggo IP's door allerlei partijen op blacklists worden gezet.
Dit kan in theorie niet, aangezien de SMTP server van Ziggo dan de enige partij is die mail verstuurd en daar ook controle op doet.

Oh, en uitgaand verkeer doe ik liever in eigen beheer dan via Ziggo. En dat is nu gewoon mogelijk.
Uitgaand op 25 kan ik op mijn verbinding (Den haag) alleen maar naar de SMTP server Ziggo. Op een andere verbinding van Ziggo
(Utrecht) is poort 25 ook alleen naar de SMTP server van Ziggo te gebruiken.

Even een toevoeging: zelfs al zou je uitgaand alleen via Ziggo's mailservers toestaan, dan nog levert inkomend vrijgeven een
zodanig belasting van Ziggo's mailservers op ivm alle relays e.d. dat de boel ongveer stil komt te staan.
Wat zou er dan voor extra belasting op de mailservers van Ziggo komen? Inkomend gaat dan niet over de mailservers van ziggo, maar
rechtstreeks naar de prive mailserver en uitgaand gaat dan (net als nu) over de SMTP server van Ziggo.

Weet je zeker dat je zelf "poort 25 uitgaand" kan gebruiken naar elke willekeurige mailserver? En heb je niet toevallig de SMTP server
van Ziggo in gebruik:?:
 
Dit kan in theorie niet, aangezien de SMTP server van Ziggo dan de enige partij is die mail verstuurd en daar ook controle op doet.

Nee, dat gaat juist problemen geven. Door dit soort open-relay komt de mailserver van Ziggo dan op de zwarte lijst. Dat zie je bijvoorbeeld ook gebeuren bij een klant die in een botnet zit. Wanneer zo'n bulkmail niet heel snel gevonden wordt, hebben dus alle klanten hier last van. Dat risico is gewoon veel te groot en dat is in het verleden al gebleken. Dit ondanks dat de Ziggo mailserver een goed spamfilter heeft en op een gegeven moment de mail wel zal stoppen, maar dan kan het al te laat zijn.
Ook om die reden zijn er al restricties voor klanten die via de smtp-server van Ziggo versturen, namelijk een maximum aantal mails per dag en een max aantal ontvangers per bericht.

Weet je zeker dat je zelf "poort 25 uitgaand" kan gebruiken naar elke willekeurige mailserver? En heb je niet toevallig de SMTP server
van Ziggo in gebruik:?:

Je kunt in sommige gebieden binnen het ziggo-gebied wel naar andere smtp-servers connecten. Dat hangt af of je in het oude casema, @home of multikabel gebied zit. Ik kan smtp gewoon versturen via de smtp-server van mijn hosting provider (wel met inloggen daar natuurlijk). Inkomend staat hier poort 25 wel dicht.
 
Dit kan in theorie niet, aangezien de SMTP server van Ziggo dan de enige partij is die mail verstuurd en daar ook controle op doet.

Uitgaand op 25 kan ik op mijn verbinding (Den haag) alleen maar naar de SMTP server Ziggo. Op een andere verbinding van Ziggo
(Utrecht) is poort 25 ook alleen naar de SMTP server van Ziggo te gebruiken.

Wat zou er dan voor extra belasting op de mailservers van Ziggo komen? Inkomend gaat dan niet over de mailservers van ziggo, maar
rechtstreeks naar de prive mailserver en uitgaand gaat dan (net als nu) over de SMTP server van Ziggo.

Weet je zeker dat je zelf "poort 25 uitgaand" kan gebruiken naar elke willekeurige mailserver? En heb je niet toevallig de SMTP server
van Ziggo in gebruik:?:

Als je veel open relays e.d. hebt die vervolgens proberen te versturen via de Ziggo servers, moeten de Ziggo servers ook al die emails behandelen (om ze dan vervolgens bijna 100% weg te gooien als spam zijnde). Dat levert dus veel belasting op, en als er dingen doorheen glippen heb je een probleem, omdat dan de ziggo servers geblacklist worden.

Ik kan gewoon naar buiten toe verbinding maken (vanuit Heemstede, voorheen Multikabel), een voorbeeld:


$ telnet mx1.xs4all.nl 25
Trying 194.109.24.132...
Connected to mx1.xs4all.nl.
Escape character is '^]'.
220-mxdrop213.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.8/8.13.8; Wed, 21 Oct 2009 18:18:49 +0200 (CEST) NO UBE


Ik gebruik een eigen mailserver die in colo is, ik ben er zeker van dat ik de Ziggo servers niet gebruik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan